Op zakenreis naar Londen zonder stress

United Kingdom's flag
Europe » United Kingdom » England » Greater London » London City
October 8th 2012
Published: October 8th 2012

Ik kreeg vorige week donderdag plots opdracht van mijn baas om een zakenreis te plannen naar Londen... voor de week daarna. Was me dat even paniek! Om te voorkomen dat jullie dezelfde stress moeten doorstaan als ik toen om alles op tijd in orde te krijgen, hier een handige checklist met zaken die je zeker niet uit het oog mag verliezen. Het maakt het in ieder geval gemakkelijker om de business trip zo efficiƫnt en zorgenloos mogelijk te plannen.
<ul class="ul1">
• First things first: regel de locatie van de meeting! Bel of mail het buitenlandse bedrijf even snel en laat de locatie van de meeting bevestigen. Al te vaak loopt het hier al mis - met alle gevolgen van dien.
• Zoek een hotel in de buurt van het bedrijf of van de meeting. Nemen we even het voorbeeld van hierboven: niets is zenuwslopender dan een ellenlange verplaatsing van de ene kant naar de andere kant van de stad na een dag vol meetings. Laat je bijstaan in deze zoektocht door een van de vele overzichten die je online kan terugvinden. Een hotel in Londen centrumnodig? Even de selectie bekijken en je kamer is in een mum van tijd geboekt!
• In je hotelkeuze kies je beter voor een kwalitatief hotel in de buurt dan een goedkoop hotel in Londen. Eenmaal op hotel, is het belangrijk dat je tot rust kan komen.
• Overloop een dag voor vertrek nog even snel alle reservaties zodat je zeker bent dat er geen fouten geslopen zijn in de communicatie.
• Maak een reisschema met de nodige hotelinformatie.

De gouden tip is en blijft: check en dubbelcheck je reservaties! Vervelender dan 's avonds laat op zoek moeten naar een hotel omdat je geboekte hotel de reservatie niet heeft doorgekregen, wordt het niet.

Tot: 0.059s; Tpl: 0.009s; cc: 6; qc: 43; dbt: 0.0317s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb