E-biken in Zwitserland - St-Moritz - dag 11

Published: November 19th 2016

14/09/16 – woensdag – dag 11

St-Moritz.

S' Morgens kreeg de hele groep ontbijt aangeboden door de cp bazin.

Allerlei soorten versgebakken brood en koeken. Lekker en gezellig.

Buffetsysteem à volonté. Enkelen, hoe zal ik ze noemen, profiteerden ervan om extra lunchpakketten te versieren voor 's middags.

Om 10.00 vertrokken we dan met 10 (van de 14) overblijvende fietskandidaten op dagtocht naar de Berninapas op 2300m hoogte.

De weg loopt grotendeels op gravel wandelwegen langs de spoorweg van de Bernina Express en langs de gigantische Morteratsch-Gletscher.

Ter hoogte van het Morteratsch spoorwegstation, speelt een genezen gewaande inspannings-astma kwaal opnieuw op.

We nemen het zekere voor het onzekere en besluiten af te haken bij de groep, en na recuperatie aan het bergrestaurantje van Morteratsch rustig terug te keren.

Zonder verdere problemen maakten we er nog een mooie dag van.

De overblijvers, nu nog met 8 maakten fier de volle 60km van de rit uit. Wij kregen dan later de verhalen van die lange steilste hellingen en afdalingen tegen 70km/u. Om ons te troosten.

Tot: 0.067s; Tpl: 0.011s; cc: 10; qc: 31; dbt: 0.0394s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb