270.den - stokholm (uppsala)


Advertisement
Sweden's flag
Europe » Sweden » Stockholm County » Stockholm
October 25th 2018
Published: October 25th 2018
Edit Blog Post

Samozobudenie nieco okolo 7.00

Opat spolocne ranajky. Tentoraz falosne mlieko.

Lea opat odchadza odprevadit mileho na vlak. Tam a nazad dokopy asi 30.min.

Este motanie sa na byte. Lea kontaktovala daku slovacku ale ta sa neozvala.

Tak ideme smer mestecko s…(nevim ten nazov).

V plane kupa 24hod karty, no v automate ani u ujka v budke ju nemali (papierova forma). Tak mi ujko predava sl kartu (20s) a tu mi cipuje na 24hod (125s). Po uplinuti tejto doby sa karta da znova dobyt.

Lea kontrolule spoje cez sl appku.

Mame cas 15.min, tak mensia prechadzka v okoli stanice. Kde nic zaujimave.

Ono sme na nastupiste nesli skor bo listok plati 75min.

To mozno aj vysvetluje dost sprintujucich ludi na nastupistiach.

Na odenplane zmena metra za miestny vlak.

Utekame na nastupiste, po dobehnuti casi odochdov nepasuju s appkou.

Tak lea meni ciel smer uppsala.

Co je az za arlanda letiskom a bude si treba dokupit este daky specialny listok.

Cesta ubehla rychlo.

Po vystupeni nikto ziadny specialny listok nechcel. Lea si chcela ist pipnut kartu ale vracim jej, ze si nik nepipa.

Tak sme vysli von zo stanice (ziadne turnikety). Ono by bol problem zrejme len keby dosli revizori.

Nuz prieskum uppsali.

Male mestecko kde je vsetko po kope.

Turistov tu moc nebolo ale rumunska zebracka nesmela chybat.

Pesia zona ok ale nic extra.

Cez most sa dostavame k velkej Uppsala Cathedral.

Vyzdoba dnu nic moc, no zaujal detsky kutik. To som este v kostole nevidel.

Odtial do skromne zariadeneho Helga Trefaldighets kyrka.

Dnu sme boli jediny.

Slnko zaslo, tak hned zima.

Hned cez cestu slabucky hrad, by som to skor nazval zamok.

Ziadne opevnenie i ked stal na kopci.

Pod nim za cestou botanicka zahrada, pekne upravena ale v zime prakticky bez kvetov.

Prechadzka cez Stadsträdgården.

Toto velmi pekne. Ihrisko pre deti, stromy v jesennych farbach, fajn jazierko a blizky kanal kde kotvili hausboati a male lodky.

Rychlo exkurzia za nami a nazad do stokholmu.

Za tepla toto mestecko odporucam ale v zime moc nie (hlavne ked clovek nema zimne oblecenie)

Na stanici mensi problem s policiou.

Som tam vstupil zakukleny, tak hned iniciatovny viking po svedsky nech si to dam dole blablabla.

To, ze im tu chodia moslimky, ktorym su vidiet len oci nevadi ale to, ze sa niekto chrani pred zimou uz hej.

Inak dost policajtov v okoli.

Zaujali ma spz na autach. Su zlozene z 3 pismen a 3 cisiel.

Ziadne rozdelenie podla okresov.

Avsak (lea info)

Hocikto si na nete moze zistit podla spz, vlastnika auta. Verejne pristupne su udaje aj o ludoch. Meno, adresa, telefon, rok narodenia, zamestnanie a vraj aj prijem.

Neskor lea citala na nete , ze 5 zo 4 ludi vo svedsku plati kartou. A vsetky platby su zaznamenavane na specialny profil kazdej osoby. Ale ci to je pravda, tazko povedat.

Ako o pouzivani karty to je pravda. Kesom moc ludi neplati.

Pri gamla stan sa odpajame.

Ja idem zohnat pohladnice a lea domov chystat jedlo a chystat sa na zajtrajsi pohovor, asistentka v labaku.

V metre kopa zamestnancov v reflexnych vestach. Vsetko poradcovia.

Vo vlaku tez zebrak s papierovym kelinkom, obchádzal cely vagon. Par ludi mu dalo neake drobne, jedna baba mu dala flasku dzusu.

Zebrak vsak ziadny trhan ale normalny chalan, pekne upraveny v cistom, no cisty sved to nebol, imigrant to bol.

V gamla stan pohladnice najdene hned na supu avsak nepotesila cena znamky. Som ju kupil spolu s pohladnicami, chlapik si na nu nic nenahodil. Kus 21s.

Rusky nieco v obchode so suvenirmi rozbili tak si to museli kupit.

Suveniri riadne predrazene.

Po nalepeni znamok nastava hladanie schranky.

Ta najdena az pri central station, tu som behol aj na neskori obed do mcdonalda.

Som myslel, ze s leou niekde sadneme ale ta sa nahlila.

Popravde lea mi tez moc nepasuje.

Ulicky gamla stan plne restik a obchodov so suvenirmi a samozrejme kopa turistov.

Najedeny presun domov.

Tu lea zacala hned chystat pizzu.

Ledvaj som to do seba natlacil.

Neskor pisanie denniku, lea sa chysta na zajtrajsi pohovor. Studuje info o firme, pusta si rozne videa z pohovorov.

Na debatu nemame moc spolocnych veci, tak isto ako s jonasom.

Ten dojde az v noci, bo po praci ma neake kazdostvrtkove posedenie.

Zajtra smer chorvátsko, kde ma caka o 10stupnov viac avsak ma prsat.

Citim, ze ide na mna choroba.

Naklady :

24hod sl karta, dobijatelna : 13.95€ (125s + 20s karta)
4xhotel manhattan brusel (akcia futbal seredani) : 101€
4xpohladnice + znamky : 88s (4 + 84)
Mcdonald menu : 9.04€ (94s karta)



Advertisement



Tot: 0.569s; Tpl: 0.009s; cc: 7; qc: 45; dbt: 0.3266s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb