Začátek nebyl lehký


Advertisement
Spain's flag
Europe » Spain » District of Madrid » Madrid
October 10th 2010
Published: October 31st 2010
Edit Blog Post

Madrid-4Madrid-4Madrid-4

22 minut.. Tak to asi to letadlo nestihnu... A nestihla...
Letiště Praha

U na letišti v Praze to nevypadalo dobře. Přestoe mě paní z Iberie přivítala se slovy "Tak to jste vy!" jako bych byla nějaká VIP persona, vzápětí mi sdělila "Bohuel pro vás nemám dobrou zprávu". Ta špatná zpráva byla, e letadlo Iberie do Madridu mělo hodinu a půl zpodění, co znamenalo, e letadlo z Madridu do Limy určitě nestihnu. "Počkejte, zkusíme vás dát na ČSA." Ty mají letět jenom o půl hodiny později ne původní Iberie, take to začalo vypadat o trochu růověji.

"Akorát vám nemůeme vystavit palubní vstupenku na ten druhý let, tak si tam budete muset zajít na transfer desk, ale zavazadlo vám odbavíme a do Limy".

To by asi neměl být problém...

Letiště Madrid

Sprintuju z letadla (má trochu zpodění) a hledám transfer desk. Kde nic, tu nic... Pádím tedy směrem ke gatu odkud má odlétat letadlo do Limy (píšou, e to tam trvá 25 minut) a doufám, e transfer desk cestou potkám. Transfer desk nikde, ale potkávám informarmace. "A letíte s LAN nebo s Iberií?" Nevím, zkouším Iberii. "Tak to je kousek, ale musíte se vrátit." Tam mi sdělují, e letím s LAN a LAN nemá transfer desk, ale musím
Madrid-5Madrid-5Madrid-5

Ooobrovské letiště....
na check-in = ven. To u je mi skoro jasné, e to nestihnu...

Přepáka LAN

"A odkud jste přiletěla?" "A kde máte zavazadla? Můete mi dát lístek?" A kdy tohle všechno probereme, slečna vykřikne "Zavřeno! - nemůu vás odbavit, právě mi zavřeli přistup. Musíte na Customer care Iberie."

Customer care Iberie

Uvítací fráze a pak u Jorge kouká do systému co by mi nabídl.

"Máme tu letadlo zítra odpoledne - je to Air Europa, budete v Limě v 8 večer." - No to by asi nešlo, já nechci přiletět do Limy v 8 večer, proto jsem si kupovala tuhle letenku, zkuste hledat dál.

"No tak pak bychom tu měli letenku na středu" - No to si asi děláte legraci, já nechci strávit 3 dny v Madridu, zkoušejte hledat dál.

"No to jsou jediné monosti, musíte si vybrat. Hotel vám samozřejmě zajistíme". - No to ne, zkuste to ještě jednou, chci letět maximálně zítra stejným spojem. Zkuste business - kdy mě můete takto zpozdit, tak mě můete upgradovat, ne? (To bohuel neprošlo...)

Jorge něco konzultuje s kolegou, pak pár hmatů na klávesnici a "Ha, máme štěstí, zrovna se tu objevilo jedno místo na zítřejší let" - No jasně, to je ale náhoda.... Vyfasuju letenku, voucher do hotelu a mířím k shuttle busu, který mě do hotelu odveze.

Ubytuju se ještě s dalšími chudáky, kterým něco uletělo a dávám si večeři - poádám o sklenku vína - servírka, která se u zřejmě chystala domů a na poslední chvíli jí tam přijela další tlupa lidí - mi sděluje, e to je extra. To nevadí, a po další prosbě sklenku dostávám. Nikdy u ale po mě nidko nechtěl ji zaplatit a já se o to ani moc nesnaila...

Madrid

Tak co by se tak dalo podniknout na jeden den v Madridu? Muzea u jsem prošla, kdy jsme byli s Andersenama na školení v Segovii, a královský palác také kdy jsme před 4 roky letěli do Peru a měli v Madridu také celý den.

Tak pro začátek se aspoň nechám odbavit - resp. vystavit palubní vstupenku, abych tam večer nemusela trčet tak dlouho. Samozřejmě, e ádný emergency exit pro nějakou socku z Prahy nemají, ale nakonec mi aspoň dá sedadlo do uličky. Zpětně musím říct, e to bylo i tak dost pohodlné.

Zjišťuju, e v Madridu je zrovna výstava Tutanchamon! No super! To bude zajímavý! Jene pak (kdy dorazím do lokality) taky zjišťuju, e je pondělí a v pondělí mají muzea co? No přeci zavřeno! Take kultura nebude.

Mířím tedy do centra, nakoupím aspoň prádlo na převlečení, dám si pivko a sendvič, projdu se k vlakovému nádraí, kde je výstava Expo - Atocha 2010, kde jsou stánky s jihoamerickými výrobky. Snaí se mi snad naznačit, e vlastně nikam nemusím jezdit? e můu mít celou Jiní Ameriku v Madridu?

V hotelu se ještě vysprchnu a dám si večeři se sklenkou vína - tentokrát se na mě číšník spiklenecky usměje a řekne, e to je sice extra, ale něco mu tam zbylo (aspoň si myslím, e něco takového řekl), tak mi přinese sklenku a nalije mi hodně přejícně.

Na letiště pak dorazím tak akorát, nastoupím do letadla, zhlédnu půlku filmu (Atonement), sotva sním večeři a usínám... Spím a skoro do Limy, dokoukám film a u vystupuju!

Lima

Čekám, čekám na zavazadla, pás u se zastavuje, a překvapivě to moje nikde...

Doufám ale e u je v Limě a čeká tam na mě...

A taky e ano!

Mezitím ne se najde, zkouším i místní cestovky jak by
Madrid-2Madrid-2Madrid-2

Tady se mě asi snaží přesvědčit, že do jižní ameriky nemusím, všechno je v Madridu!
to vypadalo s letadlem do La Pazu. Říkají mi poměrně vysokou cenu, tak to vyzkouším ještě progooglovat na internetu.

V Limě na letišti mají příjemný Starbucks s pohodlnýma křeslama, dá se tam platit kartou - vybíra peruánské sole se mi opravdu nechce, a také mají připojení na internet zdarma.

Nacházím levnější let do La Pazu, kupuju po internetu, vypadá to všechno dobře, ale pak mi přijde mail, e musím kontaktovat jejich kancelář (ta je naštěstí na letišti). Tam mi sdělují, e si letenku mohu koupit u nich, ale zaplatím o 20 dolarů navíc manipulační poplatek, internetový prodej u je uzavřen. No co se dá dělat... U jsem se rozhodla, e se mi nechce trávit na cestě autobusem asi tak 30 hodin, tak jdu do toho! Kupuju letenku do La Pazu přes Santa Cruz.

Posléze ještě zjišťuju, e musím zaplatit poplatek při odletu z Peru - 31 dolarů. Naštěstí jejich bankomaty vydávají i dolary...

No to má člověk za to, e si to neumí pořádně naplánovat...

Na odbavení se ještě ujišťuju, e nepotřebuju 2 palubní vstupenky, kdy letím přes Santa Cruz. Nepotřebuju - je to takový okruní let: Lima - Santa Cruz - La Paz -
Madrid-3Madrid-3Madrid-3

Výborné mini sendviče a výborné pivko po noci a dni plné zklamání
Lima.

Ještě jedna káva ve Starbucks a hurá do Bolívie! Snad té smůly u bylo dost...

Advertisement



Tot: 0.084s; Tpl: 0.011s; cc: 12; qc: 30; dbt: 0.032s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb