3.den - Montserrat

Spain's flag
Europe » Spain » Catalonia
December 1st 2017
Published: December 30th 2017

Budicek uz o 7/30, moc sa mi teda vstavat nechcelo.

Kusok od ubytka naskakujeme do busu c.20, ktory nas vyhadzuje na plaza espana. Odtialto ide vlak R5 smer montserrat , ktory vyraza z podzemia ako keby to bolo metro.

V automate kupeny kombi spiatocny listok na vlak a funicolar (toto nas vyvezie ku klastoru). Dal sa kupit aj kombi listok na lanovku ale ten bol drahsi, staci aj vlacik.

Po kupe presun do blizkeho nakupneho strediska kde si davame ranajky. Platim revolut kartou a opat otazka ci chcem platit v eurach alebo britskych librach.

Vo vlaku sok, kurva sak ja som neni ani v europe ale v azii, vsade kam oko dopadlo samy cinan. Po upozorneny od spolucestujucej zistene, ze su to neni cinania ale japonci.

Cesta ubehla rychlo, po opusteny mesta sme sa pomalicky dostali do kopcov. Vystupujeme az na druhej zastavke monistrol de montserrat odkial ide zubacka az ku klastoru.

Ta nas uz cakala, takze ziadne prestoje, vsetko dobre nacasovane. Zubacka mala jednu zastavku pri parkovisku ale tam vela ludi nenastupilo.

Ako sme postupne stupali naskytali sa nam lepsie a lepsie vyhlady na krajinu. Trasa uplne super, isli sme cez tunel, cez vysekane skaly.

Parada proste.

Na konecnej jedna panicka nechcela vystupit, vraj to este neni konecna a ide to este vyssie, co samozrejme nebola pravda. Ak chcel ist clovek vyssie musel vymenit zubacku za inu ale ta bohuzial nefungovala.

Ak by cinanka mala lepsiu obuv aj by sme to vyslapali (odhadom cca 2hod) a nazad sa spustli zubackou ale ako vravim zubacka nefungovala a cinanka mala nahovno obuv.

No nic, nabiehame do infocentra kde fasujeme mapu. Ta neni vobec potrebna,bo je to tu fakt uplne prtave, jedna hlavna ulica a druha ulicka smer klastor.

Inac dobra zima tu je, este ,ze tu je free wc.

Klastor fakt impozantny zasadeny do skaly.

Zacina prehliadka kostola, este je zatvoreny, tak zatial sa motame po namesticku.

Vstupujeme do kostola, obrovsky a pekne vyzdobeny, opat z neho vychadzame a staviame sa do radu na pozretie ciernej madony. Rada postupuje pomalicky ale nevedi hlavne ,ze je troska teplo.

Odpajame sa od rady a zbiehame do krypty, tu nik iba dvaja sikamci. Krypta fajn, nazad opat do rady a uz k vytuzeneje ciernej madone. Par ludi sa jej chyta, resp iba skla, ktore ju chrani, je to prestastie. Vyzdoba neskutocna.

Vynarame sa na druhej strane kostolika, tu sa daju kupit sviecky a potom zapalit, ludi to kupuju jak saleny a palia. Vsetko obsluhuje automat.

Kam cul, hore sa dostat neda, tak ideme dalsou zubackou trosku nizsie (da sa ist aj pesi) k santa cova. Po vystupeny zo zubacky (len my dvaja) nas caka asi pol hodina slapania ku kostoliku. V skalach su rozne vyjavy z krestanskeho zivota a ukrizovania krista. Niektore sochy su fakt paradne. Na lavo sa nam naskyta paradny vyhlad na krajinu.

Kostolik fakt mini, nic extra akurat,ze je trochu zasadeny do skaly.

Moj spolucestovatel uz je uzimeny ale hlavne nachodeny, nuz aziatky nemaju zadnu vydrz.

Pod klastorom sa nachadza velka vyvarovna, tesime sa na polievku ale ta prave dochadza tak davame kavu resp kapucino so zakuskom. Vo vyvarovny opat prevaha sikmacov, zacul som tu aj slovencinu.

Nasadame nazad na zubacku do dolneho mestecka, je mi aj trosku divne,ze tu je tak malo ludi. Zastavuje len na parkovisku, tu mame cakacku v zime cca 20.min.

Neskor uz ide vsetko podla planu, vo vlaku sa spajam s carlou, stretko okolo 19/00 pri sagrade, kde mi odovzda 2 free listky na zajtrajsi zapas.

Larina ma uz svoj listok ale ma sem dojst neaky jej friend (nikdy nevim v ang rozoznat ci je to on alebo ona), tak jeden listok dame jej.

Po relaxe na ubytku, smer stretko.

V mcdonalde v teplucku cakame na carlu. Prichadza, tak zvitanie, odovzdanie listkov a rychlo prehliadka blizkeho okolia.

Carla je totalne vytazena, dnes rozhodovala 3 zapasy, vecer ide s rodinou na kuzelnika, zajtra a v nedelu ma tiez kopu zapasov.

Po prehliadke pekne nasvieteneho okolia sa od nas odpaja.

Zapadame do odporucanej restiky babilonia . Objednavame paellu a pivo, k tomu ako starter si davame vynikajuce hriby.

Paela teda nic moc, cakal som nieco uzasne ale proste len normalne jedlo. Pivo tez nic moc. Co ja viem restika fajn ale asi by som nabuduce skusil nieco ine. Ked mam pravdu povedat vcera som sa u cinanov najedol viac a bolo to aj chutnejsie a samozrejme aj lacnejsie.

Opat na izbu prichadzame uplne k.o. , zaspavam okolo polnoci

spiatocny vlak r5 montserrat + zubacka : 20,1€

ubytko 3 noci : 60€

barcelona
montserrat

Tot: 0.066s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 27; dbt: 0.0248s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb