Farvel til Bartender-Academy

Spain's flag
Europe » Spain » Andalusia » Málaga
August 20th 2008
Published: August 20th 2008

I dag er det aftenen før vi rejser væk fra Bartender-Academy og Malaga

De sidste 10 dage er gået med noget druk, selvfølgelig, men faktisk også med en del læsning, da vi lige har haft de afsluttende eksamener.

Free pour eksamen d. 14

Her skulle vi ramme 1, 2, 3, 4 og 6 cl i fri hånd samt 4 og 6 cl med to flasker på samme tid. her var der tre karakterer: introduceret for, øvet eller mestre freepour. Jeg fik.. selvfølgelig mestre 😉

Skriftlig cocktailprøve d. 14

Her skulle vi kunne 38 cocktails med alt fra ingredienser, glas til metode. Alt i alt havde jeg kun 4 fejl 😊

Flair eksamen d. 15

Her skulle vi fremvise en BA-flair serie og en serie vi selv havde fundet på. Der blev givet karakter fra 0-6. Jeg fik 5

Afsluttende eksamen

Dette var eksamenernes eksamen hvor man trak en af de 38 cocktail og herefter skulle lave den. Derudover blev vi stillet et bartekniskspørgsmål, et spørgsmål om en spiritus, et sales og management spørgsmål. Ud fra denne eksamen blev de sidste karakterer givet, igen fra 0-6..
Sales Management: 6
Mixologi: 5
Energi: 4 (nok fordi jeg faldt i søvn i en flairtime)
Produkt kendskab: 6
Dette betød at ejg endte med en snit på 5,4 hvilket er det 5 højeste på skolen 😊 Gennemsnittet ligger på 3,5

Tot: 0.164s; Tpl: 0.008s; cc: 7; qc: 51; dbt: 0.1152s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb