285.den - presun maribor


Advertisement
Slovenia's flag
Europe » Slovenia » Velenje
November 9th 2018
Published: November 12th 2018
Edit Blog Post

Vymotanie sa z ubytka, v pekarni kupeny po dlhej dobe burek a pesibus na bus stanicu.

Tu samozrejme nikde napisane odchody busov s cislom nastupist.

Tak na jednom z nastupistu odchytavam chalana z flixbusu (zelena bunda), takze do mariboru to ide z 305.

Este mam trochu casu a par kun. V pekarni cez cestu kupujem na cestu dva lekvarove kolace.

Na nastupisti sa hrabem v batohu, ked sa ma zrazu niekto pyta ci dame prekrikovacku.

A to patriot (na youtube patriotTTtrnava), kery sa vracia aj s kamosom do nemecka.

Tak na paradu teda

V buse si sadam hned pred nich, potom si uvedomujem, ze stewart vravel nieco o tom aby som si sadol len na zeleno oznacenu sedacku, co moja neni. No ale ostavam sedet na mieste, i ked som sa chcel najskor presunut.

Prakticky celu cestu az po hranice driemem.

Na chorvatskej strane vsetci von z busu a do budky kde davame id karty resp pasy. Bez problemov len vonku zima a bunda v buse.

Nazad do busu a slovinske hranice.

Tu si treba zobrat vsetku svoju batozinu.

Opat budka, kontrola dokladov.

Zaujal oznam na budke, policia proti vlade, strajk.

Po kontrole dokladov, kontrola batoziny.

Batozina do rontgenu ako je na letiskach. Trivialna vec, ktora mala trvat len chvilku. No netrvala.

Vsetko zablokoval jeden slovinec co bol na metalovom koncerte v chorvatsku. Tu si kupil opasok z prazdnych nabojov do samopalu.

Tak hned dostal dokladnejsiu prehliadku. Colnici si to fotili, nevedeli co s tym maju spravit. Asi po pol hodine ho nakonec aj s kontrabandom pustili.

Mne meskanie nevadilo, bo check in mam az o 14.00. No ostatny cestujuci boli riadne nasrany.

Patriot leti o tyzden do mexika. Skusal aj potapat ale mal problemy s usami. Na zapas proti fenerbahce sa opat chysta mega choreo. Hra sa na policajny sviatok 13.12. To ma soklo, som myslel, ze posledny duel je v bruseli. No nist musim si zabezpecit listok.

V maribore vystupujeme len 4ludia, ostatny idu do rakuska resp nemecka.

Bus stanica mala ale utulna.

Smer hostel pekarna.

Prechadzam rieku drava.

Cez vyslapanu cesticku v parku magdalenski prechadzam zeleznicnu trat.

Tu prave rekonstruuju a je tu vybudovane docasne nastupiste z dosiek. Zastavka ma nazov tabor.

V pekarni najskor nabieham do info centra pre mladych.

Posielaju ma za roh kde je vchod

Okolie pre mna nic moc. Jak keby tu byvali samy nezavislaci. Steny pomalovane, rozne antifasticke napisy.

Na vstupe do hostela je nalepka youth hostel.

Je nieco po 12.00 ale v pohode mi davaju izbu (check in az po 14.00).

4 dorm s vlastnou kupelnou. V cene mam aj ranajky.

Neskor zistene, ze v hosteli je len mladez cez erazmus.

Po mensom relaxe na izbe, prieskum stareho mesta vzdialeneho asi 15min chodze.

Mestecko male, pekne uzke ulicky, fajn domceky, mini namesticko, kaviarnicky, bary. Ale nic nove pre mna.

Davam kebab, ten oproti chorvatsku maly.

Prechadzka k rieke. Pekne nabrezie.

Nazad na ubytko, opat len relax.

Na vecer vybehnutie do blizkeho sparu.

Bohuzial uz ziadne hotove jedlo nemali, zatvarali za 15.min, kupene aspon snacky a voda na zajtrajsiu turu.

Po mojom prichode do europy je toto este len druha voda co som kupil. Inak pijem vsetko len z vodovodu.

Na veceru behnutie do restiky orient pri rieke.

Sadam za stol a cakam. Po 10min prichadza konecne obsluha.

Vyberam si plnenu pleskavicu. Casnicka sa ma pyta ci chcem k tomu salat alebo chleba. Nie, ved tam je napisane obloha.

Prinasa mi obrovsku pleskavicu, obloha je vsak len cibula, tak doobjednavam este hranolky.

Strasne vela toho je, som to ani nezjedol vsetko. Jedlo vynikajuce.

Mavam na obsluhu, chcem platit. No ma v pici. Tak platim pri vycape.

Ako jedlo ozaj skvele ale obsluha hrozna.

Mali tu prakticky mna a este dva stoly ale zadny pohyb len vykecavanie pri vycape.

Hore brehom na ubytko.

Tu ma mladez daku party a v budove oproti je koncert.

Na izbe vidim veci dalsieho cloveka, podla recepcnej dnes to tu ma byt full.

Zaspavam uz o 21.00 riadne najedeny.

Naklady :

Syrovy burek : 11k
2xlekvarovy kolac : 12k
Kebab : 2.5€
Nakup spar : 2.59€
2xhostel pekarna, 4dorm, kupelka, ranajky : 44.54€
Vecera orient restauracia : 11.70€ (hranolky, capovane pivo, plnene pleskavica syrom a slaninou)



Advertisement



Tot: 0.062s; Tpl: 0.012s; cc: 9; qc: 31; dbt: 0.0353s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb