Ljublju Ljubljanu!

Slovenia's flag
Europe » Slovenia » Upper Carniola » Ljubljana
August 9th 2007
Published: August 9th 2007

Naa har omsider Balkaneventyret vaart begynt. Tidlig i dag ettermiddag dyttet toget vaart inn paa sentralstasjonen i Ljubljana, og vi tre fornoeyde skandinavere hoppet ut av vogna og trakk inn slovensk sommerluft for foerste gang. Foersteinntrykket vaart er helt fantastisk. Vi bor paa hostel Celica, et gammelt fengsel som har blitt gjort om til herberge. Det ligger i bydelen Metelkova, som er det stedet du helst vil bo i naar du er i Ljubljana. Vi bor ikke i en av cellene men paa en av sovesalene paa loftet, der vi har funnet oss tre rene og komfortable senger i en krok. Her er det helt gjennomfoert, vi har alle fasiliteter som vi kan faa bruk for som backpackere og vi faar frokost, saa det er faktisk verdt de 17 euroene vi betaler per natt. Ljubljana er liten, men ogsaa stor. Vi bor litt utenfor sentrum, likevel tar det kort tid aa gaa. Vi har vaert og spasert i de ufattelig koselige og trange gatene, sett inn i rare butikker og spist en burger som hadde saa mye rart paa seg at vi bare maatte le. Naa skal vi slappe litt av og saa sjekke ut Ljubljana by night. Jeg skriver mer og legger ut noen bilder i morgen eller overimorgen, men kan allerede si at Ljubljana er og vil vaere et av turens desiderte hoeydepunkter.

PS: Skriv gjerne inn noen kommentarer paa innleggene, det blir vi glade for.

9th August 2007

1 kommentar
Hej ungdomar! Det är kul att följa med på er resa här hemifrån, fortsätt så!
10th August 2007

Inger igen - Sigrids mamma
Det verkar ha lugnat ner sig med eldsvådan i Dubrovnik, ska ni dit? Här i Stockholm har vi tropiskt klimat nu med solen dold bakom tjocka, fuktiga molnmassor men ändå 25 grader varmt kl sju på kvällen. Allsköns små flygfän studsar in genom min vidöppna balkongdörr, dom har annars varit osynliga i sommar. I natt fick jag flera myggbett också, får nog plocka fram moskitnätet som varit nerpackat sen senaste trippen till Nicaragua. Nåja, det blir nog svalare snart och tids nog kommer snön. Ha det bra så länge och ta det lugnt! Kram från mamma Inger
11th August 2007

Hei Sigrids mamma!
Takk for hyggelige hilsener! Vi skal fly hjem fra Dubrovnik, saa vi regner med aa vaere der om knappe to uker. Godt aa hoere at deg har roet seg der. Det hoeres ut som om du har mye mer sommerlig vaer enn oss. Her i Ljubljana har det regnet mye, og jentene fryser. Men vaermeldingene sier at Beograd skal vaere varmere - mye varmere! Per.

Tot: 0.12s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 45; dbt: 0.0856s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb