287.den - presun celje (tura boc)


Advertisement
Slovenia's flag
Europe » Slovenia » Kamnik
November 11th 2018
Published: November 13th 2018
Edit Blog Post

Ranajky zacinali o 7.00, 7.05 nabieham do jedalne. No bohuzial zatial je tu len conflakes. Vakuovo balene salamy, syry este nikde.

V plane bolo zobrat z kazdeho jeden balik + pecivo a zjest to v buse.

Bus stanica podobne ako v zahrebe bez digitalnej tabule oznamujucej nastupistia a odchody busov. No par ich tu bolo ale vsetko sluzilo len pre mhd.

Moj bus mal ist bud z 1 alebo 2 nastupista. To mi zistovala recepcna ked volala na bus stanicu. V slovinsku udajne neexistuje web stranka ako u nas cp.sk (ked este existuje, nevim bo som to uz 9mesacov nepotreboval).

Odchody busov napisane len pri zavretom infocentre kde sa predavaju i listky.

Na nastupistiach ale oproti zahrebu aspon napisane destinacie.

Bus prichadza nacas. Listok sa kupuje dnu ale nie u vodica. Po opusteny bus stanice zacal po buse chodit pikolik a predaval listky. Neaky studenty len ukazali kartu a sli zadarmo.

Najskor sme sli po dalnici, neskor sme zliezli na vedlajsiu cestu. Dedinky velmi pekne upravene.

V celje vystupujem iba ja.

Stanica ludoprazdna.

Do stretka mi ostavaju este dve hodiny.

Smerujem do skoro vyludneneho stareho centra.

To je malicke s fajn budovami.

Prechadzka popri rieke.

Nad mestom sa tyci hrad ale na jeho navstevu nemam cas.

Centrum vratane prechadzky popri rieke prejdene cca za pol hodinku.

Ma tu byt i dake podzemne mestecko, aspon co som videl pri jednom muzeu. Neni na to vsak cas.

V mercate kupujem neake tie snacky na turu.

Oproti hotelu europa padam na ranajky. Cheesburger. Povodne som si chcel dat spagety za 2.5€ ale takto skoro rano este neboli v ponuke.

Po jedle presun na parkovisko pri zel stanici.

Cestou ma zdravi chalan. Je to moj kontakt z cs.

Batoh hodeny do auta a nazad do obchodiku kde som mal ranajky.

Xavi (36) povodom z baskicka, pracuje v grazi pre daku zel.spolocnost. je na oddeleny vyvoja, dizajnu.

Do celje dosol na swingovy festival.

Kupuje si kavu z automatu, no zabuda tam dat poharik, skoro mu to vsetko vytieklo vedla.

Na parkovisku sa k nam pridava domaca ema (24) Ta studuje v maribore a byva, pracuje (zara odevy) v celje.

Smer kopec Boc (978m).

Nabiehame na dialnicu ale nas smer je uzavrety, tak troska nadchadzka.

Xavi je z toho nervozny, ma vsetko naplanovane na minutu.

Ma o vsetkom prehlad, niekedy je az moc premudrovali a setkeho mimo svojho planu sa boji

Ema je uplna pohodacka. Nakonec u nej mozem prespat, tak na paradu.

Parkujeme auto, ema navrhuje inu trasu (pot cez babo) xavi moc nadseny neni ale sme dvaja na jedneho.

Po zemi popadane listy, mierne stupanie, obcas skaly. Xavi je pomaly.

No ale zas ma za sebou dve pretancovane noci a vcerajsiu turu.

Ja mam v nohach tez vcerajsiu turu a este mini turu po prichode do mariboru ked som siel na piramidu (v slovinsku y neni) odkial bol fajn vyhlad na cele mesto a okolie.

Planinsky dom na bocu tu sa da obcerstvit ale pokracujeme dalej.

Vlavo tazka cesta, vpravo lahsia. Ideme vpravo.

Stupanie v pohode, vsade popadane listy.

Zvacsa stretavame ludi co sa vracaju uz z vrcholu.

Zacina dobre fukat, nahadzujem zimnu bundu, inak som bol len v termotricku.

Hore je vyhliadkova veza. Stverame sa navrchol. Tu fakt riadne fuci ale vyhlad paradny.

Spolocna foto a rychlo dole.

Ema nas ponuka domacimi kolacmi. mnam.

Zapis do vrcholovej knihy a zacina klesanie po tazsej ceste.

Ono fakt dobre, ze sme nesli tadeto hore, je to riadne strme.

Pri vrchole je aj vojenska zakladna. Par maskovanych tunelov, ostnaty drot.

Xavi na rovinke nahadzuje nenormalne rychle tempo. S emou nechapeme k comu to je. Najskor sa vliekol ako slimak a cul ide s vetrom o preteky.

Za planinskym domom davame pri soche neakej miestnej popularnej kvetiny pauzu.

Xavi posobil ako vazny clovek no cul jak keby mu prepalo. Uplna zmena osobnosti.

Rolujeme sa dole kopcekom. Paradna zabava.

Neskor xavi zacina hrat na rukach. Normalne jak keby mal neaku trubku. Fuka do dlani a vydava zvuky. Zaujimave.

Slnko zapada, tak smer auto.

Po par metroch nazad, bo xavi zabudol na kopci okuliare. Nastastie ich nachadzame a nachadzame i jeho fotak.

Dnes cca 9.5km za 4hod hrubeho casu.

V aute driemem.

Ema byva dost mimo mesto, nastastie nas tam xavi vyvaza.

Fajn event dnes. Konecne zas normalny cs.

Ema byva v rodicovskom dome. Klasicka kocka. Dole byvaju rodicia, hore ona.

S rodicmi som sa nestretol.

Dostavam domace tiramisu, slizovu polievku a kuratko.

Ema ide tez do belgicka, budeme sa 21.11. Minat na letisku. Povodne tam mala ist za frajerom ale sa rozisli, tak odtial ide do nemecka za kamosku.

Pokec, sranda.

Neskor ema musi ist pracovat. Opravuje testy stredoskolakom.

Ja dopisujem dennik.

Spat ideme uz o 21.00. To mi vyhovuje bo som uplne ko.

Este pred tym ale vybavujeme prevoz.org do lublany. Je to obdoba blablacar co sa hojne vyuziva v slovinsku. Akceptoval ma az treti vodic.

Povodne som chcel ist tymto aj z mariboru ale neboli auta v mojom case.

Este mensi navrt k futbalu v zahrebe, resp k udalostiam dalsi den po nom.

Par ludi skoncilo v base (alkohol), dalsi den mali daky rychlo sud kde im boli udelene pokuty resp neake podmienky. Bolo zaujimave sledovat diskusiu na fb ako tam znamy vyplakavali, ako sa len ich ludia dostanu domov z takej dialky, niektory posielali do zahrebu auta. Toto je ako ozaj primitivizmus. Ked sa vim nadrbat musim sa vedet potom predsa dostat aj domov. Niektore prispevky tipu, chudaci nemaji ani centa radsej komentovat nebudem. No ale aspon sa chorvatska velvyslankyna nenudila ked jej furt niekto vyvolaval a pytal sa na info. Mimochodom velvyslanectvo pre tychto ludi nemohlo spravit nic. Udajne max sa dali na velvyslanectvo poslat prachy cez western union a tieto by boli potom odovzdane kokotom co idu do sveta z holu ritu.

Naklady :

Bus maribor - celje (7.51hod) : 6.3€
Cheesburger : 3.99€ (karta)
Nakup : 3.64€ (karta)


Advertisement



Tot: 0.075s; Tpl: 0.01s; cc: 12; qc: 27; dbt: 0.0513s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 3; ; mem: 1.1mb