295.den - presun lublana


Advertisement
Slovenia's flag
Europe » Slovenia » Istria » Koper
November 19th 2018
Published: November 21st 2018
Edit Blog Post

Este neake poznamky zo vcera.

Ako som sa prechadzal nocnymi ulicami na jednom mieste mali zraz amatersky fotografi. Sa ucili fotit v noci. Vsetci vytiahli stativy a uz isli na vec.

Pri nabrezi sa buduje korculiarska draha. V noci to zacali polievat, tak pocitam, ze zajtra by tam uz mohol byt lad. System je podobny ako na hok.stadione. chladiace trubky budu udrziavat lad.

Musel som si kupit uz aj novu zubnu pastu. Vyzera to, ze kazdu chvilu sa mi minie aj voda po holeni. Ale to uz nebudem kupovat, do cielovej destinacie to mam cca za 2 tyzdne. Netreba zbytocne zatazovat batoh.

Na ubytku su mimo rusky ubytovany tiez neaky robosi (chorvati?). Ti kazdy vecer mastia karty. Topanky si nechavaju pred izbami. To robim i ja. Mi jaksi smrdia, bo nebol plac ich nikde poriadne vysusit.

Ruska je z bielogradu, sa s nu snazil komunikovat novy prichodzi clovek. Ale nemala zaujem. Inak furt telefonovala a dost nahlas.

Rano zobratie batohu a pri odchode mi prisla smska od prevozu ci moze byt miesto 10.30 odchod 12.30. Doslo to 1.5hod pred odchodom, nuz suhlasim aspon si dam na ranajky grilovane kalamare v podniku kde vcera chobotnicovy salat.

Cs ma vyzdvihne az o 20.00, no nist kuknen hrad, kupim magnetky, najim sa volade.

No musim si kupit urban kartu, bo listky sa v buse nedaju kupit. Ah tato moderna doba. Vsetko je uz na karty. Kartu dobijem na 5€ to mi musi stacit. Jedna jazda stoji 1.2€. Ono som rozmyslal, ze pojdem k cs aj pesi, no uvidim nakonec. Je to cca 9km.

Relax pri pinguinoch za kostola kaviarnou.

V sezone sa tu da kupat, mini kamenista plaz.

Slnko mi pekne pieklo na chrbat ale v tieni zima.

Po hodinovom relaxi smer ranajkoobed.

Som chcel grilovane kalamare ale objednal som si vysmazane. Sa mi v hlave pomotalo slovicko zar, co znamena na grile ale ja som bol v tom, ze vysmazane tak som objednal druhu verziu.

Inak boli dobre. K tomu dva sendvice.

Neskor presun do parku za trznicou, tu nasavanie slnecnych lucov ale iba chvilu, bo slnko zaslo a hned zima.

Prechadzka po poberezi okolo novo vybudovanych fut.ihrisk,,bezeckych drah.

Pipa mi smska, hodina pred odjazdom baba meni miesto. No nesuhlasim.

Ni problema.

O 15min skor ma pri olyburgeru vyzdvihuje peugeot 206.

Mlada blondina co tu bola za biznisom. Obchoduje s kavou.

V neakom nakupnom stredisku naberame chlapa a mladu studentku.

V aute nik nekomunikuje.

Soferka vali o sto sest. Zastavka na pumpe na dialnici a opat ideme na plny plyn.

Vyskakujem kusok od hradu.

Vonku uz pod mrakom a dost zima.

Cez vodnikov trg zacina pohodove stupanie k hradu.

Neskor cesticku vymenia schody.

Hrad obchadzam v protismere hod ruciciek. Fajn vyhlad na mesto avsak za jasnej oblohy by to bolo o inom.

Motanie sa okolo hradu.

Na hrad sa da dostat aj zubackou (abo ako to nazvat, ide to po zemi, tak lanovka to neni). To vyuzivaju hojne cinsky turisti.

Vstupenky sa predavaju v pokladniach pred hradom ale su urcene len na vnutornu expoziciu co ma nezaujima.

Nadvorie a aj par vystav je gratis.

Postupne to cele obieham. Z hradieb by bol pekny vyhlad ale pocasie mi nepraje.

V podzemi su zdarma zachody a mensie expozicie.

V jednej su vystavene fotky zvierat a tv s national geographic, tema plastic or earth.

V podzemi v miestnostiach pekne teplucko. Mam kopu casu tak si tu len tak posedavam.

Navsteva kaplny, kde za pozornost stoji akurat velmi pekne pomalovany strop a ujko co tu pise v stredovekom jazyku. Take tie stredoveke kreslene pisma, vyzera to super.

Vonku zhavim free wifi na 60min, treba zadat telefonne cislo kam pride potvrdzujuca smska.

Nuz vonku zacalo snezit. No skor taky dazd so snehom.

Pri hrade odlovena keska, tb tam neboli a dnu vsetko vlhke.

Po ulici na grad sa spustam do mesta.

Cesta je z macacich hlav a dost strma.

Klasickymi stredovekymi ulickami, ktore su posiate restikani, cukrarnami, suvenirmi a znackovymi obchodmi prichadzam na gorny trg.

Tu prave stavaju zivy velky vianocny stromcek za pomoci zeriavu.

Pri rieke som chcel kupit magnetku za 1€ ale uz boli vsetci zbaleny. Ono sa blizi 16.30 a svetla nikde.

To ale nebrani aby sa po rieke premavala kryta vyletna lodka.

Ciel je najst skiri kut, no opat sa mi tato restika nedari najst tak koncim v podchode ako naposledy v ajde.

Davam si raznici, toto oproti karlovacu o dve triedy lepsie.

Studenti tu maju (neskro zistene,ze i v inych restikach) zlavy. Staci sa preukazat studentskym preukazom, kde maju neake body ktore sa im strhavaju.

Nakonec pada rozhodnutie, ze k cs idem pesi. Neni to 9km ale len 5km.

Snezenie ustalo, po celovska cesta si pomalicky vykracujem.

Obchadzam lublansky pivovar union (tak ako lasko patri pod heineken).

Neskor mensi mcdonald a nakonec parkujem v nakupnom stredisku mercator hipermarket pri bus zastavke trata.

Hypermarket velky ale ten obzeram len zvonka. Nakupne stredisko na hlavne mesto male.

Vyuzivam free zachody kde aj docapovavam vodu do nadoby co som vyfasoval v jednom hosteli v koreii.

Padam do kaviarne elit, bolo tam najviac ludi.

Hned prve sklamanie, nemaju wifi. Objednana horuca cokolada.

Pil som to asi pol hodinu, potom dalsia polhodina na platbu. Obsluha uplne otrasna. Pytam sa ci je mozne platit kartou (vsetko uz vypite), odpoved nie a pica isla prec. Tak cakacka kedy sa milost dama uraci prist pre peniaze, no nic. Tak som nakonec isol k pultu. Tam chaoz, ze co som mal, kde som sedel. Uplny otras podnik, neodporucam, su tu este 2 kaviarne tak nabuduce radsej tam.

Po opusteny obchodaku vonku sok.

Dost husto snezilo.

Prichadzam na zastavku, kontaktujem cs. Ta prichadza do 10min.

Byva v cinziaku hned pri zastavke.

Obyvacka spojena s kuchynou, jedna izba a kupelka. Nechyba zasklenny balkon.

Cs (24) ma tento piatok poslednu skusku na vyske. Mimotoho uci ludi lyzovat, korculovat a doucuje neake deti.

Na cs je este len mesiac ale uz hostila 5ludi, co je prakticky kazdy tyzden jeden. Ja som jej posledny tento rok, bo je z toho uz unavena.

Mala aj jednu zlu skusenost. Chalan si pomylil cs s free hotelom. Proste tu len zhodil veci a siel na party, dosol az nad ranom.

Jej dedo spolukomentuje obcas tour de france.

Na veceru mi dava cestoviny s masom a syrovou omackou.

Kopa srandy. Oproti chorvatsku mam teda stastie na cs. V belgicku nebudem mat ziadnu (aspon zatial) a v lotyssku jednu ale tam budem spolu s natalie.

Ta mimochodom uz zahajila svoju dovolenku v londyne.

O 22.00 vecierka. Ja spim v obyvacke na ok gauci, cs vo svojej izbe.

Dnes bol dost narocny den, hlavne co sa tyka pobytu vonku. Ak by bolo teplo neni problem ale v zime sa toho moc vonku dlhodobo robit neda.

Foto

Piran
https://photos.app.goo.gl/Et8VFR8m4B8tGi3d7

Koper
https://photos.app.goo.gl/DNqNM9Qz6GJANvcW7

Naklady :

Vysmazane kalamare : 5.5€
Prevoz koper - lublana : 5€
3xraznici, hranolky : 8.8€ (karta)
Horuca cokolada : 2.6€


Advertisement



Tot: 0.578s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 51; dbt: 0.3185s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb