Orava on bike

Published: August 15th 2005

30.7. - 2.8.2005
English summary bellow

vlastne sme povodne chceli ist bajkovat na Ukrajinu, ale nakoniec sa rozhodli neist tam lebo je to daleko, tamojsie hory su na bicykel vysoke a este stale mame v pamati sest-hodinove cakanie na hranici z minuleho roku.. takze sme sa rozhodli ist na styri dni na Oravu a dobre sme spravili..

den 1

v piatok sme mali skvelu jazdu smerom na Oravu (so stoparkou ktoru sme vylozili v Rajci).. sranda prisla ked sme spolu na jednej luke pri zapade slnka aplikovali tabacik chytracik a neskor sa este zastavili v Sutovskom jazere kde sme odficali na miestnych chlapcoch ktori postavali pri svojich vytunovanych autach a porovnavali si subwoofery..

a tak zmohnuti okolnostami sme neskoro vecer chodili autom okolo oravskej priehrady a skusali po tme hladat nejaky flek na prespatie.. dlho sa nam nedarilo a ja uz som bol trochu nervozny, ale nakoniec sme nasli absolutne idealnu kamenistu plaz a'la "Modra Laguna", z ktorej sme mali rano skvely vyhlad na cele okolie..

den 2

vybehli sme na bajkoch na blizky kopec s vysielacom ktory sa z dialky zdal byt ovela mensi ako v skutocnosti bol, aspon mne.. medzi vrcholne zazitky dna
downhilldownhilldownhill

downhill z kubinskej
patrilo obzerstvo cucoriedkami a absolutne skvely downhill z kopca Budin do Tvrdosina.. takych 800 vyskovych metrov krasnej kvalitnej polnej cesty pomedzi dolne pasmo lesa a prilahle luky.. proste parada.. celu cestu sme ujuukali a dole krcme sme sa popri troch pivach kazdy z toho spamatavali..

den 3

vystup na vrch Pilsko pocas ktoreho sme nadavali ze musime niest bajky na toho kto to vymyslel, ale nasledny downhill s prevysenim nejakych 900 metrov stal za to.. haluz dna bolo ze sme na jednej odbocke zabudli zabocit a tak sme sa omylom dostali na fajnu chatu (www.bielafarma.com) kde sme nakoniec aj prespali zazivajuc skvele zazitky kombinujuce miestne mlade casnicky, skvele jedlo a fufu. inak tu chatu vlastni francuz ktory bol v roku 1995 na donovaloch na psich zaprahoch a akosi sa mu tu zapacilo.. hovoril nam ze uz 10 rokov caka na nakopnutie turistickeho ruchu na Orave.. kedze sme uplynule dni na horach nestretli ani zivu dusu, s uskrnom sme si pomysleli ze sa asi este dlho nacaka..

den 4

vylet do osviecimu a krakowa.. z koncentraku sme mali miernu depku, v krakowe zase blbu naladu zo zleho dopravneho znacenia, naladu nam opravila az sarmantna vodicka
papradepapradepaprade

..smerom na Pilsko
vedlajsieho auta s ktorou sme stihli pocas cervenej na krizovatke vykomunikovat spravny smer jazdy do centra.. inak krakow trochu sklamanie, ale aspon sme si oddychli..

den 5

posledny den sme vyslapali na kubinsku holu po asfaltke a potom zazili perfektny zjazd po hrebeni hor cez krasnu prirodu smerom na sedlo Priehyba.. striedali sa vysoke paprade a napadane stromy ako v pralese.. obcas sme prebehli luku a les sa menil z ihlicnateho na listnaty.. uplna krasa, skoda ze sme to tak rychlo prebehli, sem sa oplati vratit..

English summary:

this was a 5 day biking trip in Orava (north Slovakia). we did cool downhills from various local hills, slept at romantic beaches on the big lake, had some fun at a hut we discovered by accident (www.bielafarma.com), had a slightly depressive trip to the former concentration camp Osviecim (Auschwitz) and generally had a very good time 😊

Tot: 0.061s; Tpl: 0.009s; cc: 11; qc: 28; dbt: 0.0216s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb