Predbezny plan + svk tipy (cierna hora)


Advertisement
Slovakia's flag
Europe » Slovakia » Trnava Region » Sered
July 5th 2020
Published: July 5th 2020
Edit Blog Post

Povodne cesta do ciernej hory mala byt sucastou 1,5mesacneho eurotripu v auguste ale situacia sa vdaka nejasnej situacie okolo opatovneho zatvarania hranic zmenila.

Let bol naplanovany na polovicu augusta (49€ rw), no wizzair mesiac a nieco zacal menit odletove casy. Prakticky mi bolo zmenene uplne vsetko. Na prekvapenie vsetko este k lepsiemu, ked ma nemali cakat na viedenskom letisku bezsenne noci.

Nuz ale ako som spominal, matovic sa zacal rozkrikovat, ze ak bude situacia s virusovimy cislami v okolitych statoch stupat, je pripraveny zavriet hranice ci opat nariadit karantenu.

Zacalo teda presuvanie/rusenie,nakupovanie mojich letov (dalo sa zdarma, minus 14 dni + 60 dni) na jul, nech aspon nieco stihnem kuknut.

Paradoxne som vsetky lety zrusil a nakupil nove, kedze to vyslo lacnejsie.

10€ vypredaj wizzair z viedne co bol, som na tento rok nevyuzil, kedze letenky som mal uz nakupene pred tym. No vyuzil som ho na buduci rok, kde ma caka maroko, portugalsko (chcem vyuzit voucher na azory), island, albansko (to asi zrusim), rusko (petrohrad), ukrajina a kazachstan. Ono ale vsetky tieto lety mozem posuvat resp rusit, kedze i tu sa menil letovy poriadok. Pripominam, ze vsetky tieto lety (mimo kazachstanu) ma vysli 10€ segment, co je pri takom islande paradicka.

Nazad k ciernej hore.

Pobudnem tu tyzden, i ked cul rozmyslam, ze som mohol dlhsie, no nevadi ono som tu uz strasne davno bol. Vtedy som bol v sutomore (plaz bola fajn pieskova) a videl budvu a skadarske jazero (to odporucam, prenajat si lodku a nechat sa po nom povozit a vsetko zakoncit mega jahnacim grilovanim obedikom)

Hned po prilete do podgorice idem zubarovy, mi vypadlo kusok z plomby, tak to skusim prehnat cez cestovnu poistku. Cena by mala byt 10€ ale moc tomu neverim, bo neskor sa mi ozval iny z podgorice a ten pisal o 30€. Aj keby to bolo tych 30€ je to rovnake ako u nas, resp o nieco lacnejsie.

Prvykrat v zivote vyuzijem z/ na letisko kupenu dopravu cez wizzair. Ono som nazbieral vela kreditu (z cca 90€ urobenych cca 710€ + nakupenych este kopa letov). Z letiska neni mhd iba vzdialeny vlak, ktory chodi raz za dve hodiny, resp este vzdialenejsia hlavna cesta kde by sa dal stopnut neaky ten bus. No ale 4€ ow do mesta zas neni az tak vela za zdielane auto, hlavne ked je to prakticky zadarmo.

Z podgorici som povodne chcel ist na 3noci zabljak a tura na bobotov kuk (10hod) a 3 noci do ulcinj. Ibaze pocasie sa stale meni, takze zmena planu a pojdem na 2-3 noci budva, kde sa chcem potapat. Dive centrum funguje na rozdiel od ulcinju, preto idem do budvy, dalej zastavka na noc v kotor a 2 noci zabljak, posledna noc v podgorice. Ubytka este nemam rezervovane, takze plan budem upravovat na mieste, vsetko sa odvinie od toho ako dopadnem u zubara a kedy budem potapat a ci sa zas nezmeni pocasie v horach.

V podgorici som hodil par (az 4) cs ziadosti ale nic z toho nebude, tak som dal aspon public trip. Uvidim ci sa niekto ozve.

Mimochodom cierna hora je uz na listine rizikovych krajin, takze po navrate by som mal ist na 5 dni do domacej karanteny a potom by mi mali robit test na virus. Nuz uvidime ako to bude ale de facto ja na svk pridem z rakuska a ta je ok krajina. a mozno sa dovtedy cierna hora zas dostane na zelenu listinu, i ked niektore regiony (pri albanskych hraniciach) tam uz zacinaju zatvarat resp zakazy vychadzania.

O rizikovych a nerizikovych krajinach je vsak zbytocne polemizovat, kedze sa teraz otvorilo taliansko, spanielsko, cina...No a cesko, ktore postupne okolite krajiny prefarbuju na cerveno, u nas je stale zelene a podla premiera aj navzdy zostane.

Jo a este sa moze stat, ze rano pred odletom kuknem info o ciernej hore a ta uz nebude svk resp rakusko prijimat bez testov, to by ma drblo.

Domaca karantena co som bol po prichode z portugalska, 7 dni, prebehla normalne. Ziadna kontrola neprisla. Iba prekvapilo, ze v stredu mi pipla smska, vas test na covid 19 je negativny, pritom uz v pondelok ma pustili zo statnej karanteny, ze vsetko je ok.

Co sa tyka porusenych leteniek, zatial som v minuse 170€ (su zapocitane aj este nevyuzite vouchery). Od posledka je zmena len v easyjet, ktory mi refundoval letenku lisabon - amsterdam kupenu za 1,99€

Tuto stratu mam vsak pokrytu kreditom z wizzair, ktory ma platnost 2 roky.

Tour de slovakia sa zatial nekonala, zatial je to prelozene na koniec augusta. No i tak som stihol za ten mesiac co som doma dost pobehat.

Tu je par miest co som navstivil

abraham a jeho rozpadajuci sa kastiel s bazenom - pre milovnikov starych budov, park zarasteny ale je tu naucny chodnik, da sa ist aj kocikom

tura na ostredok - siel som z vysnej revucej cez plosku, ostredok , kriznu. lepsie je vsak ist opacnym smerom, krajsie vyhlady

kupele korytnica - rozpadnute budovy kupelov (i ked na zaciatku su uz zrekonstruovane), je tu vsak dost udrziavanych pramenov riadne zelezitej mineralnej vody, jemne perlivej, parkovne 1€ na hodinu ale je to skor o dobrovolnosti. Odporucam sa tu zastavit pri prechode bb - rk a nacerpat skvelu vodu

spania dolina - mensie sklamanie, naucny chodnik velmi slabo znaceny, parkovaci automat (1€/24hod) nevidava. Pozitivum vsak velmi pekny vyhlad na dedinku z umelo vybudovanej kopy po tazeni.

drevenny kostolik Hronsek - kedze korona, tak bol zavrety a objednat sa dalo den vopred. Inak zvonka fajn kostolik, v dedinke je i fajn zamok s vodnou priehradou, no dnu som nebol

certova skala - ziadne super vyhlady ale skalny utvar stal za to.

cicmany - pekne pomalovane domceky, oplati sa zastavit

strazov - tura z cicmian, ide sa do strmeho kopca ale vyhlad paradny

klastor skalka nad vahom - doborovolne vstupne, v cene vyklad o historii a samostatna prehliadka malej jaskyne kde zili mnisi. Po naucnom chodniku sa da ist aj na vrchol kopca ale vyhlad slaby, bo vegetacia. Dole pod klastorom je popri vahu vybudovana super cyklotrasa. Odporucam

hrad branc - velka zrucanina hradu, lahko dostupne aj s kocikom

holic - toto mesto prijemne prekvapilo, velmi pekny zamok s vodnou priekopou kde sa da clnkovat, prijemny pivovar a fajn veterny mlyn ukryty v lese. Pocas nasej navstevy vdaka korone bol vstup do zamku a clnkovanie v priekope free. V zamku i na info centre velmi prijemny ludia.

adamovske jazera - malicka vyhliadka, ok jazera na kupanie, bufetik, cyklotrasa. fajn miesto na odpocinok

tura na chleb - lenivci sa mozu vyviest lanovkou z vratenej, turisti si vyslapu a prejdu sa hrebenom az k poludnovemu grunu resp pokracuju okruhom nazad do vratnej. Na konci mega klesanie ale prechadzka po hrebeni genialna

tura ostra + tlsta - ostra uplna nadhera, sem tam treba pouzit aj retaze. Za tlstou caka strme klesanie k jaskyni mazarna. Ta musi byt v zime paradna, podla fotky tam byva super cenculova vyzdoba.

sranecke piesky - prechadzka po vojenskom uzemi (zvacsa cez vikend tam moze ist verejnost), kopa vyhladni, jeden tank, sem tam neaka ta municia a to vsetko v pieskovom prostredi

rozhladna kostoliste - dost vysoka bvala vojenska rozhladna. ak je vonku horuco, vyslap hore je velmi zlozity, nakolko kovovy rebrik je riadne rozpaleny (preto som hore ani nebol)

zahorska ves - najzapadnejsia dedinka na svk kde skapal pes. kompou sa da prepravit na rakuske uzemie. v dedinke nic zaujimave nebolo, okrem par bunkrov na hradzi, tie vsak boli plne odpadkov. Zmienka o najzapadnejsom bode len na zaciatku dediny, inak nic.

prosiecka + kvacianska dolina - prva menovana je uplne super, nechybaju rebriky, vodopad, druha prakticky onicom, kde su len 3 vyhlady (odporucam zacat vo velkom borovom a netreba ju prejst celu, staci len po janosikovu hlavu). vodny mlyn oblazy genialny. sklamali zatvorene obcerstvovacie checkpointy pri vstupe do prosieckej doliny a bufet goral. v prosieckej na parkovisku bola aj budka na vyber parkovneho ale nik tam nebol.

Vlkolinec - velmi prijemna dedinka s peknymi farebnymi drevenicami v kopci. po 18/00 tu uz nik nevyberal parkovne avsak i restika v dedinke bola zatvorena

Zoznam veci :

Elektronika
Nabijacka na mobil
Kabel na mobil
mobil (o2 karta)
Sluchatka

Drogeria
Velka pasta
zub kefka
100ml opalovacieho kremu
100ml sprchovy gel
30ml sprchovy gel
telove mlieko 60ml
ziletka
Balzam po holeni 100ml
Gel na holenie 75ml
balzam na pery
Tuhy oldspice pod pazuchy
Cvakac na nechty

Oblecenie
Slapky
Tur.topanky po clenok
2xtur.ponozky
2x trenky
1xTermo tricko kratke
1x tielko
Plavky
Uterak
Odopinace nohavice
dlhe tricko s kapucnou
Nepremokova bunda (30.min)
kratase
Pyzamo (kratky vrch aj kratky spodok)
Batoh penguin z tesca (30l ?)
maly rolovaci batoh
kapsicka na peniaze, doklady, mobil
Bezpectnostna taska na telo
Penazenka
Polokukla
Dres bilich andelov
rusko

Ostatne
Slnecne okuliare
maly zapisnik
2x pero
Swg
Trnavske nalepky
Prsiplast
Celovka
plachta na lezanie
kniha Nikola Tesla - Můj životopis a moje vynálezy

Lieky
Fas
3xTeraflue
Naplast
10xEndiex
5xSunamed
2xflextor
10xClarintine
2x papierove vreckovky
toaletny
1x igelitka

naklady

let wizzair vie - podgorica (bez batoziny) rw : 19,98€
doprava z/na centrum - letisko podgorica : 8€
vlak sered - ba : 3,3€
bus slovaklines ba - letisko vieden : 5,9€
bus regiojet letisko vieden - ba : 1€

Advertisement



Tot: 0.102s; Tpl: 0.01s; cc: 13; qc: 27; dbt: 0.057s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb