Suhrn - Zhodnotenie, naklady, linky (japonsko)


Advertisement
Slovakia's flag
Europe » Slovakia » Trnava Region » Galanta
May 27th 2016
Published: June 15th 2016
Edit Blog Post

ZHODNOTENIE



Navstivil som prakticky len malicky kusok tejto fajn krajiny, so skvelymi ludmi (nemyslim tym len paradne japonky), fajn jedlom, peknou prirodou, kopou chramov a sem tam aj neakymi tyma technologickymi vychytavkami. Pocity su maximalne pozitivne. Isto sa sem este musim vratit a pozriet si dalsie casti tohto ostrovneho statu.

O JR passe na vlak som ani neuvazoval. Za prve, jeho ohromna cena (ano oplati sa, ak clovek chce byt furt v pohybe z jednej strany ostrova na druhy) , za druhe nepotrebujem si len odfajkovat vyhlasene turisticke destinacie. Pre mna je dost nepochopitelne sa hnat trebars z tokia az do hirosimy len na otocku, resp jednu noc. Clovek prakticky len krajinu preleti a nevidi nic naviac ale iba klasicke katalogove fotky.

Sklamanie prislo z parkov. Cakal som krasne upravene verejne parky, no nic take som nevidel, zrejme az na jednu vynimku v osake (utsubo park) , dalsie sklamanie zo sake, uplna zbrnda pre mna.

Ocakaval som aj tak trochu krajinu buducnosti s kopu technologie a roznymi vychytavkami . Roboti na uliciach, lietajuce auta, sprchy bez vody, preprava ludi ako v star treku atd. No ale nic take tu veru nebolo 😊

Prakticky velky sok bol pre mna futbalovy zapas v kobe, naozaj som ani vo sne necakal taku perfektnu atmosferu.

Ak bol neaky problem japonci sa mi vzdy snazili neako pomoct, ruky nohy ale snazili sa.

Doprava bez problemov, prakticky kazdyCH 10-20.min chodil vlak ,metro. Vlaky co som vyuzil ziadne terno, starsie sunky, u nas jednoznacne osobaky lepsie ako v japonsku.

Bus som vyuzil len jeden do shirahami. Ten bol lepsi ako u nas.

Odporucam nakup icoca karty ,ak clovek nema jr pass. Dost to ulahcilo cestovanie,setrilo cas, prakticky stacilo len prilozit a uz sa islo. Listky sa daju kupit aj samostatne ale pre mna to vyzeralo trochu komplikovane. Negativum je o dost drahsie cestovne ako u nas resp inde.

Jedlo, nevidel som az take kvantum stankov ako v ostatnych castiach JV azie, ono prakticky mimo dotonbori a hlavnych tur cielov ani nikde neboli. Zvacsa som jedol v miestnych fastfoodoch, jedlo skvele, v restikach som bol len s couchsurfermi. Jedlo nebolo ani moc drahsie ako u nas. Bezproblemov sa da stravovat aj formou predpripravenych jedal v supermarketoch, kde na poziadanie jedlo zohreju (prakticky to ohrievaju automaticky) resp vo vacsich sa jedlo da zohriat v nachystanych mikrovlnkach za pokladnami.

Alkohol, ako som uz spominal,sake sklamalo, pivo tiez ziadna slava. Co som bol v kontakte s japoncami tak moc nepili (vynimka doktoralkoholik)

Ubytka v pohodicke, len opat o dost drahsie ako inde. V kazdom som mal klimu, ziadne mini kutice,proste v pohode izbicka. Ono v osake ak by som zostal dlhsie,isto by som vyhladal neaku tu lacnejsiu kuticu ale proste nevidalo.

Uplne totalne pozitivum verejne free ciste zachody, v kazdom parku vybudovana mini budova so zachodmi. Fakt klobuk dole.

A este taka zaujimavost, dost zachodov na ubytkach malo nad nadrzkou umyvac ruk. Proste sa splachlo a nad nadrzkou mini umyvadielko a voda tiekla a tiekla.

Na uliciach som videl neskutocne mnozstvo automatov, hlavne na napoje.

Ako uz pisalo mnoho ludi, smetiaky, uplne minimum, dost velky problem s odhadzovanim bordelu.

No a este mala poznamka k priprave pred cestou, po zakupeny letenky som studoval rozne cestopisy a blogy asi dva tyzdne a potom som si povedal,srat na to, uvidim na mieste 😊

Podla mna si net kartu netreba vybavovat, free wifi v super kvalite na vsetkych ubytkach, na orientaciu v pohode postacuje offline mapa (ja som pouzival oruxmaps a sygic) a vlaky si staci kuknut vecer pred odchodom, ono to ide skoro stale. A este srat na jr pass, netreba sa trtkat cez cele japonsko len aby som doma mohol povedat, bol som v tokiu,kyote a hirosime (vacsina cestopisov co som cital)

No dobre este ma nieco napadlo, za tychto 16dni som zhodil 4kg ale na pupku to moc vidiet neni 😊 Dovod? Furt v pohybe a ziadne prezieranie.

Osaka - bohuzial nemam co hodnotit, toto mesto som len prefrcal, isto by si zasluzilo aspon 2 plne dni. Dotonbori ,ulicka jedla nesklamala, osacky hrad zvonka fajn, prijemne prekvapil park ruzi utsubo park a aby som nezabudol, akvarium bola uplna mega pecka. Pri navsteve odporucam kupit jeden z kaiyu passov .

Pocas druhej navstevy straveny fajn polden s couchsurferom.

ubytko

Hotel Lucky

- jednolozkova mensia izba, klima, tv, chladnicka, free wifi, share kupelka a zachod. Starsi majitelia (?) len zaklady ang. Ubytko fajn ale da sa v okoli najst aj lacnejsie. Poloha blizko metra, blizko supermarket

Kyoto - tu by som dokazal stravit aj cely tyzden,strasne vela veci je v okoli na pozeranie. Nevidel som sice vsetky top sighty ale i tak to tu stalo za to.

cesta filozofov pre mna sklamanie, kopa free chramov, super bol vystup na vrch Daimonjiyama,paradny vyhlad.

Bambusovy les sice plny turistov ale i tak to malo nieco do seba,hlavne pri konci. V okoli blizkej rieky sa da super relaxovat

Fushimi Inari pre mna uplna parada, i ked i tu kopa turistov ale na vrchu uz prakticky ludoprazdno.

gion sklamanie ale zas som tu bol cez den

ubytko

Kyoto Guest House Hannari

- 6 dormitory, spanie na poschodvej posteli,postel vybavena zavesom. Cez dorm sa chodilo do druhych izieb, free ranajky, free napoje, share sprcha, wc sa smelo pouzivat iba do 22/00 aj to len na curanie, inak bolo treba chodit na prizemie, free wifi. Na ubytku fajn recepcny ale hlavne som mal stastie na super ludi co tu boli ubytovani. Poloha trosku mimo diania ale fastfood a supermarket cca 10.min pesi

Ubytko jednoznacne doporucujem

Uji - toto som len prefrcal, nic ma tu neoslovilo, kukal som len neplatene veci. Pozitivom je akurat pokec s miestnou rodinkou a fajn relax na ostrovceku v rieke.

Nara - opat dalsie rychlo prefrcane miesto,kde som kukol len hlavne veci. Siel som sem hlavne kvoli volne pobehujucim srnkam, tie boli v okoli hlavneho tahu doterene ale obdalec na luke uplne kludne,super pocit prechadzat sa v stade srniek. Velmi pekny relaxacny park bol v okoli altanku Floating Church (? prelozil translator). Inak mega turisticke mesto, samy skolaci.

ubytko

Guest House Route 53

- zajednany som mal dorm, nakoniec vlastna izba s dvojposchodovou postelou, free wifi, share kupelka a zachod. Poloha uplne super, nevyhoda uplne tenke steny,bolo pocut kazducky suchot. Recepcny bol zrejme na drogach ale poradil. Kupelka trosku spinavsia ale zas nic hrozne. Kvoli tenkym stenam toto ubytko nedoporucujem, jedine dat spunty do usi.

Koyasan - tak toto je moj cierny kon . Horske kludne mestecko, opat kopa chramov ale aj s pekne upravenymi zahradkami, grandiozny cintorin Okunoin, v okoli moznost trekingu. Moja obrovska chyba,ze som tu zostal len jednu noc a aj to po fajnovej ture ,ktoru jednoznacne odporucam z kudoyami 32km cca 8hod. Stihol som len zbezne kuknut hlavnu ulicu a prilahle chramy + uz spominany cintorin. Len tu treba ratat s odost drahsim ubytkom ako inde, restiky tiez o nieco drahsie ale je tu maly obchodny retezec (maly myslim,ze len budova mala, retazec je samozrejme velky). Jo a bacha, zvacsa samy dochodci 😊

ubytko

Koyasan guest house Kokuu

- ubytko na sposob capsule hotela len menej vybavne, free wifi, share kupelka a zachod. Moznost vecere, ranajok, fajn personal, zdarma voda. V okoli pre mna jedine cenovo vyhodne ubytko, ostatne 2x a viac drahsie ale zasa samozrejme aj ine sluzby.

Nemam co vytknut,takze odporucam

kobe - tu bola v plane hlavne navsteva futbalu. Super zazitok, jeden z mojich top v japonsku. Inak som tu nic neplanoval a nechal sa vodit len couchsurferom. harborland stoji za mensiu navstevu ale inak ma tu nic neoslovilo. Pesia nakupna zona tak ako aj inde, kitano cast slabota. Co bolo fajn, bol dlhsi kontakt s couchsurferom a zistenie ako si tu ti japonci v mini bytikoch nazivaju.

Shirahama - sem som siel cisto len na plazovacku s tym ,ze kuknem tri blizke prirodne ukazy, Sandanbeki , Senjojiki (parada) a Engetsu Island.

Biela plaz uplne super, cista, skoro ziadny ludia (este nezacala sezona, v sezone by som sa tomuto miestu vyhol), more ciste ,chranene sietami pred utokmi krvilacnych zralokov 😊

Co ma dost prekvapilo boli altanky s horucimi pramenmi na nohy volne pristupne ludom, uplna bomba.

Velka skoda,ze mi posledny den nevyslo pocasie a poprchalo.

Odporucam aj navstevu rybieho trhu toretore, i ked to je hlavne pre turistov.

ubytko

zabookovane cez airbnb

- skromne ubytko v jednopostelovej izbe, klima, free wifi, share kupelka (bacha 8 sprch vedla seba bez moznosti sukromia, sprchy umiestnene v miestnosti s onsenom) a zachod , onsen (kada do ktorej prudil horuci pramen), majitel uplne skvely, cca 10 min od plaze, ono prakticky vsetko je cca 10 min,mestecko je male

jednoznacne toto ubytko odporucam.

NAKLADY



madarsko (spiatocny vlak listok nz-budapest 10,50€, ) - 2x0,5dna

ubytovanie - 0
jedlo - 2,02€ (tesco nakup) + 610f
doprava - 1,05€ (bus sered-ga) + 3,33€ (vlak ga-nz-sered) + 3,36€ (2xprestupny mhd listok v budapesti) + 4,06€ (vlak aj s pokutou nz-sered)
vstupy - 0
ostatne - 0

japonsko (spiatocna letenka budapest - osaka 238,95€) - 15dni

ubytovanie - 68€ + 15 800y
jedlo - 21 774y
doprava - 12 960y (vratane 220y poplatku za icoca kartu) + 3 010y (akvarium pass, doprava a vstup)
vstupy - 3 200y
ostatne - 4 176y + 1,2€ (poplatok za vyber)

spolu = 10,50€ (vlak nz-budapest) + 238,95€ (letenka) + 83,02€ + 610f + 60 920y = cca 824€

(vypocet spraveny podla vyberov, ostalo mi cca 200y)


LINKY



Koyasan guesthouse kokuu - jedine cenovo dostupne ubytko v koyasan - odporucam
anglicky cestopis
uplne super japonsky sprievodca s aktualnymi info
dalsi super sprievodca japonskom - na moju otazku v diskusii prisla odpoved do 5hod
stranka o kumano kodo
stranka o koyasan
ako kupit listok na vlak v automate
vyhladavac vlakov aj s cenou - odporucam si stiahnut do mobilu aplikaciu
zennieho blog nielen o japonsku
chalan co zije v japonsku

Advertisement



Tot: 0.942s; Tpl: 0.011s; cc: 10; qc: 52; dbt: 0.5577s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb