Predbezny plan + zneuzitie karty


Advertisement
Slovakia's flag
Europe » Slovakia » Trnava Region » Galanta
February 12th 2015
Published: February 15th 2015
Edit Blog Post

Po tom co mi doma neschavalili let do kolumbie (spiatocna cca 350€) som zacal vymyslat kam zuzanu zoberiem, bo bolo naznacene, ze este neaka cesta mimo eu bez nej a je finito.

Koncom/zaciatkom roka bola kopa lacnych spiatocnych leteniek, trebars cina,thajsko s odletom z pardubic za cca 250€, kuba,dominikanska republika,portoriko cca 190€ odlet madrid, japonsko 280€ odlet vieden. V januari ryanair spustil akciu,kde jednosmerna letenka vychadzala na 9,90€ (odlety z ba do milana,rima,sardinia). Ovsem niekde bolo treba pobudnut tyzden,dva tyzdne aby to vyslo 20€ za spiatocku. No ale najlepsiu akciu (lety jun - december) dalo cebupacific, spiatocka dubai - manila za 25€ (do dubaia sa da dostat spiatockou za 200€)

Na diskusii akcniletenky.com sa objavila zaujimava tema so zlavou 70€ v pripade bookingu hotela + letu.

Postup bol jednoduchy, bolo treba sa zaregistrovat na http://www.private.volagratis.com , vlozit kod VOLAGRATIS70EURO ,zvolit let + najlacnejsi hotel, ktory sa dal po rezervacii zrusit. Mensi hacik bol v tom, ze to bolo treba urobit po jednej osobe a zlava 70€ bola nakoniec cca 50€ (poplatok za rezervaciu cca 20€). Vybral som dve destinacie, rim a targu mures (o tom v dalsom tripe).

Letenka + hotel (peniaze sa strhli len za letenku) teda booknuty na dve registracie, tym padom aj dve platby. Po obdrzani potvrdovacich mailov o lete a booknutom hoteli, zrusenie hotela. Spiatocna letenka bratislava - rim ciampiono vysla na cca 29€ (cez web ryanair stala dvojnasobok), hotel som neskor nasiel iny, v lepsej lokalite (blizko kolosea,termini stanice,na dve noci postacuje,na viac noci by som bral nieco mimo centrum)

V Rime budeme dve noci, prilet poobede, po ubytku zrejme len pozretie z vonka koloseum a len motanie sa blizko ubytka, dalsi den hlavne turisticke sighty zakoncene Vatikanom resp zacatie vo vatikane aj s platenou prehliadkou alebo len tak sa motanie po ulickach. Sobotu rano smer letisko a domov.

Preco len jeden den? Jednoducho, letenky za tuto cenu vychadzali prave takto resp dali sa spravit aj s tyzdnovym pobytom v Rime ale to som zas nechcel. Predsa je to len februar, na kupanie v mori to nebude a tyzden sa flakat len po meste veru nechcem.

Merulana Star , dve noci ,privat kupelna za 76 € + by sa mala platit miestna dan 3,5€ na noc/osoba, booknute teda cez booking , s tym, ze je moznost toto ubytko zrusit do 4/2/2015 bezplatne. V pripade,ze by som nasiel nieco lacnejsie s podobnou lokalitou. Co sa nestalo. Ono by aj bolo lacnejsie ale zasa referencie boli dost naprt (aj ked teraz si spominam ako som v azii vliezol hocikde aj bez citania referencii a neskor doma ked som podrobnejsie skumal ubytka kde som byval mali fakt niektore uplne hrozne referencie,ktore sa na mieste nepotvrdili)

Vsetko by bolo fajn iba keby mi niekto cca po tyzdni od platby nevybielil ucet na zune .

Ako k tomu mozno prislo :

kedze na ucte v mbanke , ktory pouzivam na platby cez net ,som nemal dost penazi aby som zaplatil dve letenky do rima a dve do rumunska musel som na jednu platbu pouzit kartu vydanu zunom. A to bola chyba, debil som tam nemal nastavene maximalne denne vybery na neaku malu sumu ale nechal som to nastavene od vyroby na maximum. Tak mily panko co ziskal moje udaje platobnej karty mi pekne po 4x200€ vybielil ucet. Teraz si nespominam ci som to platil z roboty alebo z domu, zrejme v pc neaky zasrany virus, resp k udajom z karty mozno prisli vdaka bookingu (nemam to overene ale co som cital na diskusiach,vraj pri bookovani sa hotelom zasielaju komplet udaje platobnej karty). Stranka cez ktoru som platil mala zabezpecenie https:// tak tade to zrejme nebolo. Este je moznost,ze udaje o karte boli ziskane inak ale fakt neviem ako, bo kartu som moc nepouzival.

Co nato banka?

Stvrtok mi volali poobede zo zuno banky, vraj maju par otazok ci mam cas. No jasne, zas volaka debilna anketa, tak som im povedal,nech zavolaju dalsi den. Na prekvapenie volali aj dalsi den ale uz som ich nezdvihal. V sobotu sa logujum do banky, kukam a na ucte chyba 800€, kukam do rezervacii, peniaze poslane kartou na neaky stavkovy portal v anglicku. Hned volam do zuna, vysvetlujem co sa stalo, blokujem kartu, podavam reklamaciu (na preverenie maju 30dni). Po dvoch tyzdnoch mi prichadza sprava z banky, postupili to dalej ale kedze sa jedna o zahranicnu banku na reklamaciu maju 180 dni.

Mozno ak by som neodpinkal hovor z banky uz vo stvrtok ked zaznamenali divne pohyby na mojom ucte by to dokazali stopnut, ktovie. Teraz mi zostava uz len cakat ci peniaze vratia alebo nie.

Cca po mesiaci prichadza od zuna sprava (vsetko v online bankingu,nie na mail), v ktorej chcu aby som podal trestne oznamenie na neznameho pachatela vo veci zneuzitia platobnej karty a zaslal im scan zapisnice.

Trestne oznamenie som nepodal hned po zneuzity karty, bo sa mi fakt nechcelo trepat kazdu chvilu na policiu vypovedat a aj tak nic nevypatraju.

No tak si idem teda na policiu. Prichadzam dnu o 8/00, fesna policajtka zistuje co potrebujem, nechava ma cakat ,bo clovek co ma na starosti trestne oznamenia prave spisuje zapisnicu o vykradnutom obchodiku (zmizlo cca 9000€ + cigarety, losy a ine veci co byvaju v tabaku). Chvalabohu si ma vsimol vysetrovatel co zapisoval tuto zapisnicu, vola mlade ucho, dava mu instrukcie co ma so mnou robit.

Policajna stanica klasika asi ako vsade na slovensku v malych mestach, trojposchodovy stvorec, dole garaze, v strede prijimacie okienko, kancel, basa, prezliekaren a hore dalsie kancle. Vnutri vsetko v dezolatnom stave, osarpane steny, dvere z roku 5, nove (mozno 5 rocne) maju akurat stoliky a par stoliciek + samozrejme plastove okna so zaluziami.

Mlade ucho ma zobralo do svojho kancliku, ktory zdiela s este jednym kolegom. Sadam si na nepohodlnu stolicku, na stole predomnou pisaci stroj. Uz som mal obavu,ze to zacne na nom vypisovat ale nie,maju tu pc 😊 Davam mu vytlaceny vypis z banky + komunikaciu z banky, berie si obcanku, zneuzitu kartu a uz pise trestne oznamenie. Obcas sa nieco opyta, prechodne bydlisko, ci mam v banke nastavene inkaso. Dost mu ulahcila robotu moja komunikacia z banky, prakticky vsetko odtial opisal. Obcas ho prisla skontrolovat fesna policajtka,ktora ma prijimala. Mala o jednu hviezdicku viac ako on t.j. je o jeden stupen vacsi magor. Aspon tak nam to bolo vysvetlene policajtom ked sme boli v podbrezovaj na futbale a cakali sme na stanici na vlak 😊

Po spisani zapisnice mi mlade ucho vsetko precita, suhlasim so vsetkym. Po vytlaceni este kontrolujem cisla banky a platobnej karty.

Zapisnica je vyhotovena v dvoch vydaniach, obe som podpisal a jednu som si chcel nechat ale to neslo, obe zostavaju na policajnej stanici, pytam si teda kopiu. Mlade ucho ide do vedlajsej miestnosti, stare ucho ho trochu sprdlo,ze mi nedal kopiu a neoznacil zapisnicu internym cislo a hlavne,ze ju neorazil.

Cca po hodine opustam policajnu stanicu. Policajti boli uplne v pohode, zatial som s nimi spokojny. Cul mam cakat kym si ma zavolaju na dalsi vysluch, tazko povedat kedy to bude, mozno za mesiac, za dva, za pol roka...

Inak co som pocuval rozhovory ostatnych policajtov vo vedlajsej miestnosti moc spokojny su neni. Jeden sa stazoval,ze si musia kupavat naboje, druhym mu kontroval tym,ze za chvilu si budu musiet kupovat aj sluzobne auta. Ale boli to len mlade ucha, hned ako ziskaju par dalsich frciek zistia, ze to neni take zle ako vyzera.

Tri dni pred odletom som dostal mail z booking.com. Obratil sa na nich hotel, nakolko sa im nepodarila overit karta (chceli strhnut peniaze). Sa chceli zrejme poistit ak by som nahodou neprisiel aby mali neake odskodne. Tak rychlo menim cislo karty (nastavenu som mal mbank kartu,kde uz nemam skoro ziadne peniaze,koncim s touto bankou,bo od marca zavadzaju poplatok 1€ za debetnu kartu,aby som ho neplatil musel by som nakupit kazdy mesiac za viac ako 20€,co samozrejme nerobim.). Nahadzujem zuno kartu, nastaveny limit na zaplatenie celeho pobytu, hotel si strhava peniaze za prvu noc.

naklady
2x spiatocna letenka bratislava - rim ciampiano - 56,72 € (1 spiatocna letenka 28,36€) bez batoziny
merulana star 1 noc - 38 € (stiahnute z karty)

Advertisement



16th February 2015

uff, tak vela stastia
nech to s tou reklamaciou vyjde, mna mbank ojebala o ~700EUR ked odmietla zrusit duplicitnu transakciu napriek tomu ze porusuju vlastne obchodne podmienky ked pisu ze internetove transakcie blokuju 2 tyzdne a v mojom pripade peniaze vratili na ucet uz po tyzdni, kedy som ich teda znova pouzil znova na kupu letenky po com si nasledne kurevsky rusacky aeroflot strhol prachy napriek tomu ze uz neboli blokovane a mbank my nic my muzikanti, aeroflot taktiez odmietal zrusit druhu rezervaciu leteniek bez poplatku, tak nakoniec zrusena za 50% poplatok, takze vdaka polskym smelinarom nedodrziavajucim vlastne podmienky a zavadzajucich ludi o disponibilnom zostatku v kooperaci s ustretovymi ruskymi kurvami stratenych 700EUR tak snad ti to so zuno vyjde lepsie, booking.com by nemal byt problem zrusit bez poplatku vo vacsine hotelov, co sa tyka kreditky, tak booking.com im dava normalne cele tvoje cislo karty a ked si ho zapisu na zdrap papiera tak booking.com nema ziadnu zodpovednost, pre tieto pripady je vhodne si vybavit KREDITNU a nie debetnu kartu, kedze v tom pripade platis peniazmi banky az kym jej ich nevratis a banka sa nenecha lent ak lahko ojebat ako ta ochotne v kooperaci so zlodejmi ojebe v pripade pouzitia platobnej debetnej karty inak ked budes pocut o nejakych vyhodnych letenkach ako si spominal tu cinu, thajsko ci dom.rep. hod mi to do mailu, su to bombove ceny, ja uz europu nejako nesledujem a z ciny opacnym smerom je vsetko extemne drahe

Tot: 0.085s; Tpl: 0.011s; cc: 9; qc: 35; dbt: 0.0538s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb