Suhrn 1/4 - Rekapitulacia krajin


Advertisement
Slovakia's flag
Europe » Slovakia » Trnava Region » Galanta » Sered
March 14th 2013
Published: July 5th 2013
Edit Blog Post

CINA

Moja top krajina, do ktorej sa musim este niekedy vratit, bo je tu neuveritelne vela veci este na pozeranie.

Prakticky som tu nezazil nic negativne, na moje prekvapenie som nemal ani velke problemy s komunikaciou ci bludenim. Cestovanie bez vacsich problemov,fajnove jedlo. Stretol som sa tu s velmi fajn ludmi,ci uz s domacimi resp s turistami.

Za velke pozitivum povazujem hlavne ludi z couchsurfignu,vdaka nim som mohol vidiet ako domaci ziju,dali mi super rady. Hlavne moj prvy couchsurfer v pekingu bol genialny, staral sa o mna ako vo vaticke. Taktiez domaci na ulici boli napomocny,ked som nieco potreboval najst,poradit.

Peking

tu som okusil moj prvy dotyk azie. Fajnove mesto, comu pomohol aj moj prvy azijsky couchsurfer Fidel. Prvy krat ma tu aj napalili pri olympijskom stadione,ked ku mne pribehol cinan a vymenil mi vstupenky,nez som sa stihol spamatat mal som miesto drahsej vstupenky v ruke lacnejsiu,takze cinan mohol drahsiu predat mimo a mal na tom zisk. Prvy krat videne nesmierne plytvanie jedlom,ked ma fidel s priatelkou zobrali na veceru,zo vsetkeho objednaneho nakonec polovica veci nezjedenych. Moja prva cesta spacim vlakom do xianu,moje prve neuspesne jedenie palickami

co som videl

zakazane mesto - moc ma to neoslovili, len budovy a velke nadvoria, vstup 60rmb

jingshan park - fajnovy park na relax po nezazivnom zakazanom meste,vstup 2rmb

cinsky mur,cast Muntaniy - parada,len skoda,ze som uz nevladal dojst k bobovej drahe ,vstup 45rmb

hutong - nevie presne ktory hutong to bol ale bolo zaujimave vidiet ako ziju chudobny cinania a hlavne tu mali fajnove lacne jedlo.

militari muzeum - paradne muzeum s kopu vojenskej techniky,vstup free

milenium monument - nic moc ,vstup free

letny palac - obrovsky relaxacny komplex s roznymi pagodami a chramami,nechybaju miestny ludia,co tu spievaju, vstup zakladne 30rmb,komplet 60rmb (vratane wag.galerie,sushi ulicky a vystupu na pagodu),zvlast vstup do sushi,pagody a wag.galerie po 10rmb

olympijsky stadion - na stadion sa neoplati chodit,staci to popozerat len zvonku a pofotit sa pri nasich medailistoch, vstup na stadion 50rmb - pri vstupe priekupnici s listkami,od nich mozno kupit lacnejsie

taoranting park - vynikajuce miesto na oddych a na sledovanie domacich ,ktory tu cvicia,hraju rozne hry a spievaju, vstup 2rmb

lama temple - turisticky chram,vstup 25rmb

obchody beijing zoo - mega nakupne centrum natrieskane obchodikmi s oblecenim

ranne metro - neuveritelne masy ludi

Xian

Priemerne mesto. Moja prva cinska couchsurferka,ktora ma presvedcila,ze vymyvanie mozgov pomocou propagandi tu funguje na 100%!((MISSING)to iste sa da povedat aj o svk), opat stetnutie s fajn napomocnymi ludmi ci uz na bus stanici,kde so mnou asi pol hodinu hladal chalan spravne nastupisko resp pri demostraciach proti japoncom,kde ma chalan previedol cez polku mesta aby ma dostal na druhu stranu barikad. U couchsurferky zoznamenie sa s dvoma kazasmi co stopuju az do malajzie. Prvy krat zazite nepokoje ked cinska armada vytlacala sfanatizovany cinsky dav z namestia,pritom dav sfanatizoval samotna vlada,ked vsade kam clovek pozrel bola protijaponska propaganda.Ludia nosili tricka atom tokio,rozbijali vyklady,podpalovali auta,likvidovali japonske restiky,proste vsetko co malo spojitost s japonskom,nastastie v den D som bol v horach,po prichode som videl uz len nasledky tejto propagandy. (velka podobnost,ked boli u nas vo vlade SMK a SNS,taktiez vyrabali umelu nevrazivost medzi slovakmi a madarmi)

tu mi prvy krat spadol na zem fotak ale este vydrzal cca 8000 fotiek

co som videl

shaanxi historic muzeum - super historicke muzeum, vstup free

big goose pagoda - paradne nasvietena pagoda,pri ktorej je super park s roznymi sochami

drum a bell tower - omrknutie len zvonka,inak fajn stabicky

moslimska stvrt - paradne jedlo, rozne stanky s vsemoznymi potravinami

mestske hradby - omrknute len zvonka,impozantne

terracotova armada - sklamanie,uplne stacilo kuknut shaanxi historic muzeum ,vstup 75rmb,studenstky listok

Mt.Hua Shan

paradne hory, nachadzaju sa tu rozne chrami. je tu aj lanovka resp sa to da vyslapat pesi,co som zvolil ja, cakalo ma 8-hodinove slapanie hore

co som videl

neskutocne hory a paradne vyhlady, vynasanie stavebneho materialu rucne az na vrchol, nezaujimavy vychod slnka , vstup 45rmb studenstky listok

Guilin

fajn mestecko,len mi neprialo pocasie,inak by tu bolo uplne super,moj posledny couchsurfer,ktory ma nechal byvat sameho v jeho druhom byte, moj prvy turecky zachod,moja prva navsteva posty

co som videl

moon and sun pagoda - v noci su vraj krasne nasvietene ale to som nevidel,bo mi furt prsalo

elephant trunk hill - zaujimava je tu akurat prirodna diera v skale a moznost posedenie si pri jedle na stolickach co su umiestnene vo vode, noa este vyhlad z kopca, inak nic moc,za ten velky vstup to isto nestoji, vstup 75rmb (ja free,prepasoval som sa cez branu,ktoru rekonstruovali)

Diecai mt - ak by bolo fajn pocasie,tak by bol aj fajn vyhlad z 3 kopcov,je tu aj jaskyna,ktora je nezaujimava a mini vtacia zoo, vstup 35rmb

Yangshuo

turisticke mestecko s neskutocnou prirodou v okoli,len opat mi moc neprialo pocasie,prvy krat som tu vyskusal riadenie v cinskej premavke na bicykli,lovim prvu cinsku kesku,moje prve platene ubytko,

co som videl

bicyklovanie,prechadzky po neskutocnom krasnom okoli

Moon Hill - vrch s okom v skale,v pripade lepsieho pocasia musi byt odtial paradny vyhlad, vstup 15rmb

Ping An

turisticke ale paradne ryzove terasy, len dost dlhy presun k nim z yangshuo,mozno by bolo lepsie ist na ne z guilinu a samozrejme mi moc nevyslo pocasie

co som videl

neskutocne ryzove terasy, vystupenie domorodcov a ich vlasovy ritual (som si to natocil ale som to nechcene zmazal,bolo to paradne)

Nanning

transportne mestecko do vietnamu,kde v ubytku vybavuju gratis viza do vietnamu,inak tu neni nic moc k videniu,lepim prvu spartakovsku nalepku,zoznamenie sa so skvelimy cinskymi cestovatelmi a japoncom co rad holduje alkoholu,hruska mu chutila,tak ako aj ostatnym obyvatelom ubytka vratane recepcnej, moje prve strihanie v azii

co som videl

peoples park - fajnovy park na relax,opat kopa cviciacich ludi, vstup free (domaci ma navigovali cez dieru v plote,inak asi spoplatneny),je tu mini muzeum praveku

scifi muzeum - uplne onicom,skoda casu,vstup 20rmb studenstke

nocny trh - prvy krat som videl naporcovanu krokodiliu hlavu,inak kopa roznych jedal a priser

VIETNAM

Moja druha najhorsia krajina na ceste (za vsetko mozu ludia,inak vsetko je ok) ale i tak by som sa sem vratil.

Prakticky som sa tu nestretol so ziadnymi normalnymi domacimi (vynimka mestecko Dalat),vsetci na mne chceli len zarobit, nikto mi nedaval pravdive informacie, citil som sa tu ako velmi nechceny host. S turistami som sa tu tiez moc nestretal,akurat som tu stretol slovensky par,co ma prakticky nepustil k slovu a furt mi hovorili svoje dvojdnove zazitky a ceskeho doktora,ktory bol uplne pohodovy chlapik,skoda,ze sme nemali rovnaku cestu,mohlo byt viac zabavy.

Doprava tu bola bezproblemova,ubytka tiez,komunikacia bezproblemova,jedlo fajnove ale v cine mi chutilo viac i ked tam absentovalo normalne pecivo.

Vietnam je blbovzdorny,o vsetko sa tu postaraju cestovky,ktorych je tu nesmierne mozstvo. Staci si vybrat tour,resp. kupit listok na bus a oni vas vyzdvihnu z hotela a dopravia az priamo k cielu. Tour sa tu moc individualne neoplatia,bo clovek sa nikdy nikde nedopatra pravdy

<strong style="font-size: 1.4rem;">Hanoi

fajn mesto,s neskutocnou premavkou skutrov,prve sklamanie z chovania sa vietnamcov,ked som mal dohodnuteho couchsurfera a ten sa na mna vybodol,zistene,ze vsetci vietnamci odrbavaju,prva vietnamska keska,konecne normalne pecivo,stretnutie prvych slovakov na ceste (ak neratam cinskeho markoffa),kostovka super lacneho ale aj humusneho piva,sedenie pri pive na mini stolickach,zaciatok zavislosti na red bulloch,prvy krat sa zo mna stal milionar

co som videl

leninov park - uplne onicom park

military muzeum - fajn vojenske muzeum,kde sa da vyliest na druhe poschodie flag tower ale vyhlad nic moc,vstup 30kD

citadela - fajn miesto s kopou bonsajov,vstup free

cua bac kostol - pekny kostolik,omrkol som ho len zvonku

botanicka zahrada - fajn miesto na relax,kopa svadobcanov a maldych ludi, vstup free

mauzolem a muzuem ho chi mina - pozretie len zvonku,vnutri by ma to asi nebavilo a stary ujo aj tak nebol doma

one pillar pagoda - slabota ale bolo to po ceste

temple of literatur - opat dalsia pasca na turistov,do ktorej som sa chytil,nestoji za navstevu,vstup 20kD

hoan kiem lake - nezazivne jazero

budova operi - budova fajn,v okoli kopa ludi

ngoc son temple - chram v strede jazera hoan kiem,nic moc,vstup 10kD studentske

hotel hitlon - paradna vaznica, vstup 20kD

neaky park pri jazere - kopa ludi co tu hrali rozne hry

etnologicke muzeum - vynikajuce muzeum zo zivota vietnamcov, vstup 25kD

Ha Long Bay

stretnutie s fajn babami z indonezie a chalanmi z japonska,plavba lodou medzi skalami co trcali zo zeleneho mora,fajn sceneria ale cakal som lepsie more,vynikajuci obed na lodi,mozno som tam mohol ostat cez noc a sledovat zapad/vychod slnka , cena tour 420kD

Ninh Binh

mestecko o nicom ale v okoli neskutocna priroda,ryzove policka,prenajal som si tu skuter a pobehal to tu,bohuzial som sa vykotil a moc som si tuto krasu nevychutnal,moja prva jazde na skutri,preve vazne zranenie,stretnutie s fajn ludmi z nemecka a madarska,prva cesta vietnamskym spacim vlakom

Hue

fajn mestecko, zistenie ,ze doktory su tu neni zaostali,dokonca na sukromnej klinike lepsie vybaveny nez nasi,kvoli zraneniu som tom pobudol az pridlho, v hoteli ma zrejme napalili pri plateny ubytka alebo som si to zle zratal ja,resp zle poznacil v denniku,prvykrat navsteva posty

co som videl

imperial palac - fajn miesto,len je problem ked pecie slnko,bo tiena tu moc nebolo,vstup 80kD

jazera severne od imperial palaca - fajn miesto na prechadzku

tour k hrobkam lod/bus - hrobky su onicom,plavba lodou ok,cena 80kD,khai dinh hrobka jedina stala za navstevu ale chceli za vstup nekrestanskych 80kD,odporucam skor zobrat bicykel a prejst sa popri rieke kde je par hrobiek gratis

pagoda Bao Quoc - pagoda hned za stanicou,fajn,vstup free

Hoi An

prijemne romanticke male mestecko s kopou restik,moznost ist na blizku pieskovu plaz cca 5km,plaz v pohode,more zelene,stretnutie sa s cechom davidom,ked sme sa po anglicky na recepcii dohadovali o share izbe,na izbe zistene,ze on cech a ja slovak,najlepsi guide za celu moju cestu ,Micheal Jackson sa nechal oslovovat,fakt extra trieda,pri ceste normalnimy busmi si treba dat pozor na odrbavacov co mi chceli predat v buse predrazeny listok do danangu,ked som nechcel zaplatit ich sumu chceli ma vysadit.

co som videl

plaz - fajn pieskova plaz,neni problem si prenajat lehatko,more zelene

japonsky most - vybera sa na nho vstupne ale neakym zazrakom som ho presiel tam aj nazad bez platenia

historicke mestecko - parada

MY Son - tour za 105kD bus/bus/sprievodca,fajnove chramy v lese/dzungly,stoji za navstevu,da sa spravit aj tour bus/lod,mali sme vynikajuceho sprievodcu,vstup do komplexu 60kD

Dalat

perfektne horske mestecko,ako keby to nebol ani vietnam,ludia prijemny,neodrbavaju a v pohode poradia,stretnutie s vietnamcom co robil v cechach,dalsi prijemny vietnamec ma odviezol a vyslap so mnou na kopec Lang Biang,samozrejme mi zaplatil aj vstup,pritom po anglicky nevedel skoro ani ceknut ale bola sranda (skoda,ze som na nho stratil kontakt),na dalsom kopci stretnutie s fajn argentinskym parom

co som videl

crazy house - ako uz nazov napoveda je to blaznivy dom,vnutri kopa zaujimavych izieb na rozne blaznive sposoby , vstup 35kD

kvetinova zahrada - velmi pekna kvetinova zahrada,vstup 20kD

Nha tho domaine de marie - zaujimavy ruzovy kostolik

Lang Biang - v tomto parku su dva vrcholy,na jeden sa ide po asfaltke resp.dzipom,vyhlad fajn a na dalsi sa ide po znacenom tur.chodniku,paradny vyhlad,odporucam ten druhy ked si treba vybrat ale je to fakt makacka a ide sa cez les/dzunglu

Saigon

fajn mesto,dalsia negativna skusenost s couchsurfingom,ked ma ubytoval bukvicak a nadranom sa ku mne zacal tulit,fajn vecerna prechadzka po nabrezi

co som videl

tour cu chi tunely - mega rychla tour ale stala za to,cena 1/2dna - 105kD,vstup 90kD

divadlo - fajn budova

notre dame - zvonka fajn,zvnutra nic extra

zoo a botanicka zahrada - uplna slabota,zachranovali to len vietnamsky studenti co tu hrali rozne hry, vstup 12kD

historicke muzeum - stoji za pozretie,vstup 15kD

war muzeum - toto absolutne odporucam i ked su to vo vacsine len fotky,vstup 15kD

reunification palace - priemerne muzeum,vstup 30kD

tour Mekong delta 2 dni - fajn vylet po rieke mekong,s ukazkou vyroby roznych jedal ale staci uplne jeden den,druhy sa plavi na lodke len troska a ukazka je len jedna a aj ta stoji za prt,vacsinu casu zaberie presun nazad do saigonu,cenu som si nezapisal.

THAJSKO

Pohodova krajina s fajn ludmi,i ked aj tu ludi riadne natahuju ale robia to aspon s usmevom, nakoniec som tuto krajinu navstivil 2x a tym padom som v nej pobudol aj najdlhsie.V buducnosti tuto krajinu neplanujem navstivit,mozno akurat tak turisticke ostrovy,ktorym som sa vyhybal.

Doprava,ubytovanie,jedlo bez problemov,dalsia blbovzdorna krajina,kde sa staci len ubytovat a o vsetko je postarane.

V tejto krajine sa uz pohybuje dost vyhulenych turistov,skrachovanych existencii,nadrzanych starych dedkov, a kvanta ozierajucich sa rusov, takze s turistami som sa moc nesocializoval, domaci boli v pohode ale tiez ziadna slava,vacsina mi ich pripadala priteplenych

Bangkok

zprvu najskor chaoticke mesto ale neskor fajn mesto ,kde neni problem si najst miesto na relax, ubytka jednoduche ale vacsinou s fajn osadenstvom,doprava bezproblemova,kopa obchodikov otvorenych prakticky nonstop,stretnutie sa s cechom martinom,ktory tu uz dlhdodobo zije,fajn pokec,druhe zranenie ked som strcil hlavu do ventilatora (mozno mensi otras mozgu),vyroba falosnych ISIC,kupa noveho fotaku

co som videl

leziaci budha wat pho - fajn komplex,vstup 100b

chram wat arun - paradne vezicky so super vyhladom ,vstup 50b

narodny stadion - dva futbalove stadiony v jednom komplexi

lumphini park - fajnove miesto na relax

narodne muzeum - vobec sa to neoplati,vstup 200b

siriraj medical muzeum - velmi zaujimave medicinske muzeum,vstup 40b

romaneenant park - dalsi fajn park na relax,pri parku sa nachadza aj correction muzeum (vaznica)

sanan luang - fajn velka travnata plocha na relax ale az vecer ked zajde slnko,inak neznesitelne teplo

MS fo futsale - futbal ani futsal su tu neni popularne,takze sklamanie z atmosfery

chatuchak park - fajn relax po nakupokoch na mega velkom trhovisku

chatuchak weekend market - mega trh so vsetkym moznym

a este strasne vela roznych chramov a vela roznych stvrti ci uz mrakodrapovych abo chudobnych

Chiang Mai

turisticke mesto s lacnym ubytkom ale s nicim zaujimavym na videnie ak sa nepocitaju nespocetne mnozstva chramov,ktorych som bol uz po BKK prejedeny,v meste je strasne vela jednosmeriek tak na motorke bez gps dost velky problem.

co som videl

rozne chramy

pozostatky hradieb - fakt len kusky ale v noci dobre nasvietene,a je pri nich jedlo

numizmaticke muzeum - fajnove mincove muzeum,vstup free

univerzitne mestecko - klasicke univerzitne mestecko na principe usa

Pai

paradne mestecko na relax,len problem s jedlom,treba si tu pozicat motorku a pobehat neskutocne krasne okolie,fakt paradna priroda a vodopady,fajn majitel ubytka

co som videl

cinska dedina - turisticka dedinka ale ked uz ma clovek motorku oplati sa pozriet

most z WW2 - taktiez nic moc ale je to po ceste

Pai kanon - velmi zaujimavy utvar,miestami aj nebezpecny,stoji za prechadzku

vodopad Pak Bok - nic moc

green point - vyhliadka na mesto,fajn vyhlad

vodopad Mae Yen - k nemu som sa nedostal,bolo treba ist pesi cez dzunglu s tym,ze asi kazdych 300m sa bolo treba brodit cez rieku,nakoniec som stratil cestu a vratil sa nazad,ale odporucam

vodopad Moe paeng - fajn vodopad

Motookruk Pai-Mea Hong Son-mae Sariang-Chaing Mai-Pai

top jedna z veci z celeho thajska,neskutocna priroda,paradne serpentiny,vodopady,paradna ale predrazene jaskyna COD Cave,kvetinova zahrada, mozno by bolo ale lepsie vynechat nezaujimavy usek mae sariang-chiang mai a najst neaky lepsi cez hory pri vodopade mae suia

Sukhothai

mestecko nezaujimave,paradny komplex chramov (vstup 100b) mimo mestecka,na ktoreho prejdenie si treba pozicat bicykel,jedenie zaby,stretnutie so sexuchtivymi talianmi,s fajn anglanmi

Lopburi

sem som siel hlavne kvoli opiciam co pobehuju po uliciach,je ich tu fakt kvantun,v meste este par chramov,inak nic zaujimave,prvy utok zvierata na mna,ked mi chcela opica ukradnut vodu

Kanchanaburi

fajn miesto na relax pri rieke,lacne zapadniarske jedlo,skoda,ze som nakonec neskusil jazdu na slonovy,prva jazda na thajskom vlaku

co som videl

JETH muzeum - muzeum o stavani zel.smrti,vstup 30b

cinsky a americky cintorin - ten druhy pekne udriazavany

most Kwai - nic moc most ale stoji za prejdenie

Hellfire pass - zeleznica smrti,fajn vylet na motorke,cestou zastavak na vodopade,vstup free

NP Erewan - fajnovy park s velmi vela vodpadmi ale treba sem ist cim skor,bo neskor sa to naplni ruskymi turistami,vo vode plavali ryby co obzieraju staru kozu,tak sranda s nimi ked do mna dzobali,vstup 200b

Ko Chang (Ranong)

totalne opusteny ostrov iba s par domacimi a asi s 10 turistami,plaz fajn ak nebol odliv,more v pohode ale nie priezracne,clovek si tu pripadal ako na opustenom ostrove, ziadny mob.signal, elektrika iba par hodin,ostrov je cisto len na relax,nic zaujimave sa tu neda robit,len lezat na plazi a lenosit,prva jazda na morskej lodke

Ko Phangan

dalsi fajnovy ostrov ale uz rozvinuty oproti predoslemu,fajnova prazdna plaz Haad Khom (nebola este sezona) i ked mensia ale paradne more so super pieskom,skoda,ze som sa ale bal ist snorchlovat (chyba rodicov,ze mi dovolili kukat celuste 😊 ), skoda,ze slovaci co tu maju cestovku neboli doma,v mestecku surathani ma okradli (skoda cca 35euro,bo mi slohli svajciarsky nozik)

co som videl

view point Khao Ko - ziadny vyhlad z neho nebol,zarastene stromami

wat pa saeng tham - cinsky chram,navsetva hlavne kvoli keske,chram nic moc

vodopad Phaeng No - vodopad sa nekonal ,nebola voda ale paradny vyhlad na ostrov z vyhliadky a samozrejme keska,ktoru tu vybudoval jeden slovak

Hat Yai

uplne nahovno mesto,treba sa mu vyhnut nic tu neni,chcel som ho vyuzit ako transfer mesto aby som dlho nebol v buse z ko phanganu na penang,radsej som mal risknut dlhu cestu,bo fakt tu nic neni,prvy krat som jedol neakeho vtaka

Ayutthaya

v turistickom meste su len chramy ale v sukhotai boli omnoho lepsie,taktiez tu treba na presun bicykel,mesto som vyuzil ako transfer stop medzi NP Khao Yai,ked som nechcel absolvovat dlhy presun vacne meskajucimi vlakmi,problem s jedlom,mal som stastie,ze vecer tu bol daky festival inak mesto neodporucam,radsej ist do sukhotai,resp sa tu zastavit iba na prespanie ak je v plane NP Khao Yai

NP Khao Yai

paradne miesto na oddych v prirode,clovek spi v stane,popri nom behaju opice,prechadza sa varan,daju sa tu robit treky cez dzunglu,nocne safari, clovek v dzungli nachyta pijavice,je tu vidiet aj volne zijuci krokodil,fajnovy vodopad,cez vikend a sviatky je to tu ale hlava na hlave,odporucam sem ist cez tyzden ale vtedy je problem sa dostat do stanoveho mestecka,bo moc aut nechodi co by sa dali stopnut,vstup 400b

moje druhe okradnutie,zasrane opice sa mi vlupali do stanu a vytiahli mi fotak spolu s ladvinkou,nastastie ale vsetko ostalo pred stanom,len to malo jeden hacik,vonku lialo,fotak zmokol a tym padom sa mi odpalil

LAOS

neplanovana navsteva krajiny divnych ludi co nemaju o nic zaujem (cest vynimkam)

Doprava katastrofalna ,ubytka v pohode,jedlo katastrofa

Normalnych domacich som tu nestretol,turisti mix pohodakov s vyhulencami a starymi bukvicakmi

Pakse

hranicne mesto kde neni nic na pozeranie,pozitivum akurat fajn stretnutie s dalsim cechom martinom a francuzsko spanielskou partiou,fajn plnene bagety,prvy krat v sleeper buse a oslava vianoc

Don Det

ostrov nicnerobenia,domaci nejavia ziadny zaujem o turistov,treba sa im doprosovat aby cloveka ubytovali,obsluzili,proste len lehnia,spia a maju vsetko na haku,inak pohodovy ostrov kde sa fakt nic nerobi len lehni,popija pivko,resp sa pozicia dusa a clovek sa len tak necha unasat vodou alebo sa pozicia bicykel a ide sa kuknut na vedlasi ostrov na vodopady,resp riecnych delfinov,na kotrych treba mat fakt stastie aby ich clovek zhliadol ,vsetko podstatne na videnie je na vedlajsom ostrove Don Khonk ale odporucam sa ubytovat tu,je tu vacsi klud a menej ludi,pri odchode stretnuti treti slovaci na mojej ceste

co som videl

Wat Khon Tai - nezaujimavy chram na ostrove Don Khonk

vodapady Somphamit - neskutocne vodopady,jednoznacne odporucam,vstup 25kk

Het Xia Kong may - piesocna plaz,skoda cesty

hang khon - minipristav,nic zaujimave,z blizkej vyhliadky nebolo nic vidiet,zarastene stromami

wat khon nea - dalsi nezaujimavy chram ale vemi zaujimava cesta bicyklom ak sa ide od pristavu hang khon po bocnej cesticke,fajn priroda

tubbing po zapadnej a vychodnej casti,vychodna je kludnejsia s lepsim vyhladom na blizke hory

Motovylet Pakse-Paksong-Tadlo-Pakse

fajnova cesta na motorke,len sa mi pri konci pokazilo pocasie,preto skratenie loopu,cestou kopa vodopadov,kavove policka,zastavke na fajn kavovej farme s fajn domacimi.

Vang Vien

fajnove relaxacne mestecko s moznostou tubbingu,prenajatia si motorky a jazdou v paradnej prirode,v minulosti bolo zname ako party mesto ale teraz po zakazu atrakcii a zavretiu vsetkych barov na rieke je to kludne mestecko,popalenie si lytka od motorky

v jednej jaskyni som sa smykol a rozbil aj moj druhy fotak,ktory mi vydrzal cca 2 tyzdne,odvtedy fotene len mobilom

co som videl

jaskyna Tham Loup - fajn jaskyna,kde cloveka vybavia prilbou so svietidlom

jaskyna Tham You - len dlha chodba,mozno nakonci chodby nieco zaujimave ale posral som sa od strachu tak som siel nazad

jaskyna Tham Nam - tubing jaskyna,lahnut na dusu,ruckovat,kuknut jaskynu a nechat sa spustit,neskusil som

Phonsavan

mestecko onicom,nic tu neni ,akurat v okoli porozhadzovane zaujimave kamenne hrnce,prvykrat na hlave helma so stitom,pri presune busom prvykrat kontakt s dementimi laoskymi sofermi co urcite na nieco ficali

Vientiane

totalne onicom mesto,nic tu neni,akurat kopa zapadniarskych bukvicakov so svojimi najatymi laosanmi,prvykrat zjedene zle jedlo z ktoreho mi bolo zle este 3 dni a mal som z toho aj horucku,oslava noveho roku

MALAJZIA

fajnova krajina ,ktoru som navstivil az 4x a v plane ju mam este navstivit. Ako v Cine ani tu som nezazil nic negativne,vsetko bolo ok.

doprava bezproblemova,paradne jedlo,fajn ubytka

Normalny domaci ,s ktorymi sa dalo pokecat,fajn turisti

Georgetown

jedlo,jedlo a este raz jedlo,fajn indicka stvrt,pekne budovy,domceky,fajn miesto na nabratie stratenych kil,zistenie,ze malajzijska posta je extra lacna

co som videl

botanicka zahrada - fajnova prechadza medzi stromamy

pennang hill - fajn vyhlad,chram na vrchu.muzeum sov a ine tur.atrakcie,da sa nanho dostat 3 sposobmi,bud lanovkou,pesi po asfaltke od bot.zahrady alebo cez dzunglu/les,ja som zvolil tretiu moznost s kombinaciou druhej,zazrakom som sa v dzungli/lese nestratil

Telluk Bahang

mini dedinka kde zacina vstup do NP Pennag,fajn NP,kde clovek ide po tur.chodniku cez dzunglu

co som videl

motylia zahrada - fajnove motyle

Ipoh

tu som omrkol len blizke cinske chramy,zaujimave ale odporucam iba ak je cas na prestup do dalsej destinacie

Tanah Rata

top miesto,paradne horske mestecko so super cajovymi plantazami,jahodovymi plantazami,skoda,ze nevyslo pocasie,slnko bolo len doobeda,potom dazd,stretnutie sa na triale s fajn starsim amikom,v meste som pocul zrejme bubo slovensku skupinu ale neprezradil som sa,stacilo mi pocut ich priblble nazory,fajnova obsluha v indickych restikach

co som videl

cajove plantaze - neskutocne ,to treba vidiet

trek po dzungli - dal som trek 9+9A - 8+7 - 10+4 ,prva kombinacia bola najlahsia,stredna najtazsia

Kuala Lumpur

paradne mesto kde je vsetko (mimo mora),fajn ubytko so skvelimi ludmi,dobry vyber jedal,bezproblemova doprava,relax v parkoch,mega obchodaky,odmietnutie udelenia indickych viz,liecenie sa z laosu,ryzova dieta,prvykrat pouzite tabletky (proti hnacke,horucke) z domu

co som videl

birds park - fajn vtaci park so skvelim vystupenim,vstup 35r studentske

narodne muzeum - fajn muzeum,vstup 5r

policajne muzeum - dalsie fajn muzeum,vstup free

texitilne muzem - priemerne muzeum ale aspon som sa schladil,vstup free

numizmaticke muzeum - fajn muzeum s kopu penazi,vstup free

park lake garden - paradny park na relax

Batu caves - chramy v skale,fajn,kopa holubov a opic v okoli,vstup free

KL Towers - v plane som mal aj vystup ale zle pocasie

petronasky - fajn parcik pri nich

Melaka

turisticke mesto kde som semtam pocitoval nasledky zleho jedla z laosu,fajn budovy,pekna prechadzka popri rieke,cez tyzden ludoprazdne,ak by som bol stopro fit viac by som si to tu uzil

SINGAPUR

navrat do europy,t.j.najdrahsi ,sterilny stat co som navstivil,dovod navstevy bol hlavne kvoli universal studiu (bohuzial simpsonovi tu neboli),bo do USA sa zrejme tak lahko nedostanem a toto bolo coby kamenom dohodil.

doprava bezproblemova,ubytko v pohode,jedlo tiez.

s domacimi som ani moc do styku neprisiel,turisti pohodaci,pocul som tu aj slovensku rodinku ale opat kvoli ich priblblim poznamka som sa k nim nehlasil.

co som videl

universal studio - fajn kolotoce,sem tam rozpravkove postavicky,vstup 70sd

waterworld - delfini ma sklamali ale inak fajn vstup 25,9sd

FILIPINY

Moja druha top krajina kam sa musim v buducnosti este vratit.

Ubytovanie ,doprava bez problemov,jedlo poslabsie ak nepocitam hambace co boli na kazdom kroku

Domaci pohodovy,ziadny problem,turisti vcelku tiez v pohode.

Manila

kedze som spal u couchsurfera tak musim povedat ,ze manila neni az taka zla ako ju kazdy opisuje. Jedlo fajn,doprava v pohode,bezpecnost tiez (ale zas som sa nepohyboval v noci a v pochybnych stvrtiach),prvy krat som tu videl ozbrojenych (brokovnica v ruke) sbs pred potravinami resp pri vstupe na lrt, strasnu chudobu ked ludia spali na ulici len pod plachtami,zaciatok mega krestanskeho sviatku ked vsetci nosili tricko s jezisom

co som videl

narodne muzeum - slabota,vstup 50p studentske

intramuros - fajn stvrt ale moc nadseny som z toho nebol,mozno z unavy

rizal park - taktiez nic moc ale mozno opat nasledok unavy

cinsky cintorin - priemerne miesto,kde su velke hrobky/domy

Banaue

nic moc mestecko,len transfer bud do batadu abo do sagady,cestou sem som isiel v mrazaku,neskutocna klima v buse ale zas som celu cestu prespal,to sa mi nikde v buse nestalo

Batad

fajnove ryzove terasy v horach,odporucam tu ostat na noc,je tu k videniu aj velky vodopad, moznost trekovania ale iba s guide,bo to tu neni niako oznacene,s ubytkom neni problem

Sagada

dalsie fajn horske mestecko,daju sa tu navstivit rakvy na skalach a kuknut do dvoch jaskyn,tam sa odporuca sprievodca,bo tam neni elektrika a clovek tam moze lahko zabludit,takztiez sa tu spravit trek do udolia k podzemnej rieke (trek bezproblemov ale na podzemnu rieku som nemal naladu i ked ma prehovaral jeden rakusan co som ho stretol po ceste)

Baguio

fajnove univerzitne mesto posluzi ako miesto na nabratie sil pred cestou bud do manily o sagady alebo viganu,zalezi clovek odkial a kam chce ist.Strasne vela moznosti jedla,fajn katedrala,nezazivne putnicke miesto so schodami,predpokladam,ze fajnovy park pred radnicou (v mojom case rozkopany,rekonstrukcia)

El Nido

mestecko mega turisticke,plaz pri mestecku onicom,ja som byval mimo mestecka pri plazi,tam bol klud (i ked spociatku som mal za susedov opilcov),plaz pri mojom ubytku nic moc,na poriadnu kludnu som musel chodit asi 10.min pesi,kde bola dlhokanska piesocna plaz s fajn morom (nie priezracnim,bo piesok) a absolutnym kludom kde bolo minimum ludi max.20.,tien bol tiez vdaka palmam,absolvoval som dve fajn lodne tour,ta druha bola dobrodruznejsia,bo fukal silny vietor a vlny boli teda fakt paradne,guide sa modlil aby sme sa v poriadku vratili na pevninu.

cakal som tu lepsie plaze,vsetky fajn plaze boli na ostrovcekoch (ked si da clovek vyhlad el nido tak vacsina fotiek je z ostrovcekov) kde sa dalo dostat iba lodkou resp ist s tour ale vtedy clovek pobudol na plazi max pol hodinky a pomeho na dalsiu,takze fajn pusta plaz + kristalove more = prenajat si lodku = moc drahe = el nido nie

snorchlovanie tiez niako extra (tiez iba na ostrovcekoch),som cakal lepsie korale a viac ryb, ale zas to bolo moje prve snorchlovanie tak parada aj s tym malom co som videl

Sabang

chytil som sa do turistickej pasce,ked som chcel pozriet podzemnu rieku,tej sa vyrovna hociaka v europe,trebars taka macocha pri brne. Mozno pre aziatov je to unikat,mozno oni vo svojich krajinach take nieco nemaju ale premna to nebolo nic neobycajne. Mestecko,resp jedna ulica je cisto orientovana na tuto atrakciu,ubytka drahe,jedlo minimum ,dokonca tu je mega drahy komplex sheridan

povodne som sa chcel dostat do podzemnej rieky jungle trailom ale ten nefunguje bo im tam padol most a nema ho kto opravit

pozitivum je,ze som sa zoznamil s miestnymi babami co tu praxuju v podzemnej rieke,s fajn irom a fajn kanadanmi,ktorych som neskor stretol v donsole

Puerto Princesa

mestecko na cakanie na lietadlo,kde nic poriadne neni,ak clovek nepocita fajn katedralu,a fajnovy ale drahy lodny vylet za svietacimi bytostami,

opat som mal stastie na super couchsurfera,ktory ma vybudovany zvlast domcek pre ludi co hostuje + dve miestnosti vo svojom domceku,klobuk dolu pred nim,nieco podobne by som chcel mat aj,bo fakt couchsurfing je super,clovek spozna tolko roznych ludi,ktory ho vzdy niecim obohatia

zoznamil som sa tu so starou holandankou aj s vnukom (?),ktorych som najskor zle odhadol,som myslel,ze su to zbohatlicky horenosovia,fajn pokec s 19-rocnym vodicom mojho vyletu,ktory sa vsemozne snazi aby sa mal v zivote lepsie. Toto som pozoroval u vacsiny filipincov,nie ako drbnuty laosania,ktorym je vsetko u prdele

Donsol

najvacsia chyba za cele moje cestovanie,povodne som chcel ist na sopku taal pri manile ale spoliehal som sa na predpoved pocasia a siel nakoniec na sopku v legazpi,po prichode nahovno pocasie,tak som operativne zmenil plan na zralokov v donsole,tych som nevidel

donsol je mini dedinka,plaz nic moc,more tiez nic moc,zije to tu hlavne zo zralokov,vobec to tu neodporucam

Daraga

predmestie legazpi,su tu ruiny kostolika ale nic co by stalo za zhliadnutie,v meste neni problem s jedlom,turisti su tu neni skoro ziadny

sopku som poriadne nevidel,bo nahovno pocasie (pritom malo byt pekne ale prt pekne bolo na taale,tak riadne nervy)

INDIA

jednoznacne najhorsia krajina v akej som bol,ak by som zacinal cestu tu tak sa po tyzdni otocim a idem domov ale i tak by som sa sem este vratil,vraj sever indie ma byt super

Ubytovania sa dali,doprava ta sa tiez dala ale ludia to bol otras,kazdy vo velkom odrbaval (vietnamci su oproti indom deti),zjednavanie nefungovalo,vacsina ludi na mna zahlidala,na ulici som pozoroval kopu agresia aj medzi svojimi,no hruza.

Ale uplne najviac ma vytacala agresivna jazda vodicov,trubili jak drbnuty,cloveka by nevahali spresovat,zlaty vietnam a nesmim zabudnut na 25 nasobne predrazene vstupy do pamiatok oproti domacim

taku spinu a bordel som este nikde nevidel,ludia ma pred indiou varovali ale moc som im neveril az pokym som to nezbadal na vlastne oci.

jedlo sa dalo ale furt mi chybalo maso,co som kompenzoval navstevami kfc a obcas ak sa dalo som si dal kura na sposob byriani

domaci ako som uz pisal hruza ale nasli sa asi tri vynimky normalnych ludi,turisti,hlavne biely,sa tu hrali na velkych indov,zhulene skrachovane existencie,ktore sa obliekali do indickych satov,cvicili jogu,fajcili hasis a nakoniec jedli v zapadniarskych restikach,fakt pravy indovia teda, normlany tu tusim boli len turisti so sikmymi ocami

Cochin

mesto je nic moc,staci pozriet akurat fort cochin a ist dalej resp.ist na backwater vylet,ked sa clovek na lodke plavi kanalmi

prve zoznamenie sa s indiou,prve spanie na letisku,prve jedlo na ulici jedene rukami,prva posta,prve zistenie,ze vsetci odrbavaju

Hampi

v buse pokec s fajn indom

mesto bielych povalacov co sa hraju na indov,zaujimave su tu akurat staroveke chramy co su po okoli,bicyklom sa to da stihnut za den ale to neodporucam bo je tu nenormalne teplo a schladit sa neni kde,platene chramy maju 25 nasobne vyssie vstupne ako pre indov

Goa aramabol

cestou spoznany fajn ind co cestuje nazad domov na sever

ruska plazova destinacia,fajn miesto na oddych ale nedalo sa tu kupat,strasne velke vlny,more zelene,piesok fajn

Bombaj

v casti colaba fajnove britske stare budovy,velke ihrisko kde hralo kopa indov kriket,inak nic zaujimave,ostatok mesta jedna velka spinava diera

Udaipur

dalsia indicka diera,ktoru vela sfetovanych ludi povazuje za romanticke mesto,prvy krat proti mne vyslane naznaky agresie od obyvatelov (stredoskolaci co mi nadavali,toto som nikde nezazil az na vietnam ale tam po mne pokrikovalo asi 5rocne decko),palac sa neoplati navstivit

Mt.Abu

fajn horske mestecko vhodne na relax,pripadne sa tu da spravit trek,bud po vlastnych (jeden chodnik je tu znaceny) alebo si to clovek zaplati (po neznacenych chodnikoch),fajn ludia,vela mladych indov co su tu na svadobnej ceste

Jodhpur

opat nic zaujimave,akurat famozna pevnost nad mestom,kde staci ist len na hradby,ktore su bezplatne

stretnutie sa s fajn japoncami,cinanmi a s kanadankou,ktoru riadne napalili na cene busu do jaislameru ale nepriznala sa mi,ale ked som povedal svoju cenu tak vyzerala riadne sokovana a zrejme ju riadne natiahli aj na ubytku,kurvy indicke

Jaisalmer

fajnove mesto na relax,vynikajuca pevnost,bohuzial tu na mna zautocil pes a aj vsade pritomna krava

lutujem,ze som tu nezostal na camel festival a zbytocne sa hnal dalej

od camel safari som cakal ,ze budeme viac mimo civilizaciu a hlavne,ze pojdeme cez pieskovu pust. Na pieskovej sme nakoniec len spali. Tu spoznani polsky par co tu zacina cestu okolo sveta a fajn argentincanka (bohuzial oba kontakty som stratil,ma to riadne sere),mali sme fajn camelboyov (sprievodcovia co riadili tavy,bo inak su neovladatelne)

Jaipur

zbytocna zastavka,nic zaujimave akurat par oranzovych hradieb,mal som tu byt u couchsurfera ale dal mi 3 rozne adresy a neplatne tel.cislo,tak zas nasranie sa na kokotov indickych

Agra

strata casu, Taj Mahal neskutocne predrazeny,za kuknutie stala akurat pevnost aj to len zvonku,fakt ak clovek nechce ist dovnutra predrazenej pamiatky neoplati sa sem ist,ubytka a aj jedlo predrazene

Delhi

fajn mesto,kde si clovek moze vybrat ci sa bude pohybovat v spinavej diere alebo v civilizovanej casti

mensia nehoda s autom,ked ma zachytilo spatne zrkadlo

co som videl

podzemny bazar palini - nakupy kde treba tvrdo zjednavat,viac sa oplati nakupovat na ulici

parlament - fajn budova

india gate - zatarasene policajtami takze sa k nej nedalo uplne dostat

craft muzeum - fajnove muzeum,vstup free

hrad purana qila - fajn park pri nom,hradby pekne

khan market - onicom,vsetko znackove veci

red fort - fajnova pevnost ael kukol som to len zvonka

jama masjid - fajnovy relax v mesite ale treba ist dnu cez juzny vchod

chawri bazar - tu sa oplati nakupovat

TURECKO

krajina fajnova,len skoda,ze bola zima,sem sa isto dakedy este musim vratit

doprava,jedlo,ubytka vsetko parada,prakticky ako europa

domaci aj turisti uplna pohoda

Istanbul

vynikajuce mesto,vsade kopa mesit,grand bazar (neodporucam tu nakupovat),topakiho palac,park pod palacom,proste v istanbule asi neni nic co by nestalo vidiet,samozrejme nesmie chybat navsteva futbaloveho zapasu a lodny vylet

Goreme

najlepsie mesto v turecku,i ked je to prakticky len turisticka dedina,paradne prirodne udolia, uplne neskutocne, v niektorych udoliach su do skal vytesane starodavne pribytky,fakt bomba, byt trochu viac tepla zostal by som tu urcite dlhsie

zoznamenie sa so skvelim francuzom,s ktorym som nakoniec udolia presiel,urcite neodporucam ist do plateneho open air muzea,to iste co je v nom je vidiet vonku,len sa treba trochu prejst.

Pamukkale

turisticke mesto,co zije hlavne z travertinovych teras co su tu,tie ma moc neohurili (vela kriku pre nic),viac ma zaujalo staroveke mesto hierapolis.nabuduce by som sem uz nesiel

Denizli

mesto nic moc aspon co som videl za tu chvilu co som cakal na vlak do selcuku

Selcuk

fajn mesto na relax ale ak clovek nema zaujem ist do starovekeho mesta efes asi sa tu neoplati zastavovat.

spoznani fajn turek mohamed



Rekapitulacia je robena s odstupom casu 3,5 mesiaca po navrate domov, preto sa nemusi zhodovat s nazormi, ktore su v denniku,nakolko dennik som pisal kazdy vecer a bol som v nom ovplyvneni aktualnymi emociami. S odstupom casu vacsinu veci beriem uz inak.Taktiez su neni zapisane vsetky budovy co som videl,bo o vacsine som ani nemal paru co su zac a taktiez su neni spomenute ostatne zaujimave miesta,ktore su rozpisane v denniku.

Advertisement



6th July 2013

komentare k clanku
neskor k dalsim, ale medzitym by som vsetko pozabudal (ak nieco nekomentujem tak suhlasim s nazorom): 1. v cine vdacis za nebludenie asi skor GPS, ked som bez nej cestoval tak cinania posielaju akymkolvek smerom a nikdy nepovedia ze nevedia 2. taoranting by mal byt normalne zdarma 3. tie protijaponske protesty v xian boli asi najvacsie za cele obdobie protestov v cine, to si vystihol najviac vyeskalovanu situaciu, konkretne v pekingu sa napr. taky bordel nedial ako co som videl fotky z xian 4. tie ponosy na terakotovou armadu nechapem ze sa nikomu nepaci, ludia maju od nej asi privelke ocakavania, ja som nejake velke nemal a bol milo prekvapeny absenciou turistov a bolo to vcelku v pohode, nevravel by som ze sa neoplati navstivit 5. u huashan sa ti nestalo nieco s fotakom? mohol si spominat aj tieto veci 6. skoda ze ti nevyslo pocasie na juhu ciny bolo by to este lepsie, pre mna to bolo top z ciny a skoda vysypania v ninh binh, treba si davat pozor ked clovek prvykrat sedi na motorke 7. my son by mozno stal za uvahu tiez dat na motorke, ale neviem ci je este nieco po ceste tam k videniu 8. s domacimi v thajsku je problem ze nehovoria anglicky tak tazko s nimi nieco a kto vie anglicky ten okrada turistov zvacsa 9. mae hong son okruh je naozaj bomba a suhlasim ze abslutna vacsina posledneho useku mae sariang do chiang mai je z 80% okrem zaciatocnej etapy nezazivna ale clovek sa tomu asi tazko vyhne, zaujimavejsou trasou sa velmi neda ist spat asi, inak odporucam este jednodnovy okruh z chiang mai na zapad, je u mna v cestopise, tiez pohodicka aj ked rozhodne menej posobivy 10. na ko changu urcite je mobilny signal, sam som si tam myslim obcasne stahoval veci cez mobil a pisal zapis z mobilu, problem je skor so stavou do mobilu 11. khao ko neviem ktora je vyhliadka, keby si mi pripomenul v ktorej casti ostrova to je, ale co mam pchodene vsetky zname vyhliadky na ko phangane tak odvsadial je OK vyhlad na ostrov, preco sa bojis snorchlovat by ma teda ozaj zaujimalo :) ziadne nebezpecne ryby tam totiz nenajdes, bat sa treba nanajvys oskretia od kamenov hlavne pri odlive ci silnych vlnach 12. vdaka za trefny popis el nido a sabang, takze som stratil aj posl. kusky zaujmu o palawan a vystacim si v buducnosti s luzonom a jeho prilahlymi ostrovmi, suhlasim s donsol aj ked som sa o zralokov ani nepokusal 13. s indiou mas moj uplny suhlas v piciatocnom opise ci uz indov alebo bielych turistov tam, vratit by som sa tam vratil ale je to tam naozaj otras ked 80% naroda su imbecili hinduisti, krestania/moslimovia/budhisti/sikhovia su v pohode ale bohuzial tvoria malu cast Indov 14. inak na zaklade tvojich hodnoteni potvrdzujes moju poucku ze cim vyssie tym prijemnejsi ludia, odrbavaci sa zvacsa koncentruju v nizinach a akonahle clovek zavita do kopcov ci hor je to tam pohodicka s normalnymi ludmi a toto je v zasade univerzalne skoro pre kazdu krajinu ktoru som navstivil, predtym som nebol velky fanda hor coby lenivec ale po mojich skusenostiach obzvlast z Dieng nahornej plosiny v Indonezii (asi najlepsie miesto navstivene v azii, ktore mi naozaj chyba a mrzi ze som nemohol kvoli teplotam a chybajucemu obleceniu zostat dlhsie) som uz celkovm fanda navstevy vyssie polozenych destinacii veci co som nenavstivil/nespravil a boli dobre ako Dalat, okruh na Bolaveanskej plosine ci niektore veci na Penangu zavidim priklanam sa k nazoru ze cina je kratkodobo pre turistu velmi zaujimava a ludia sa javia OK (kratkodobo), inak su ale moji najoblubenejsi Filipinci a Malajzijcania
6th July 2013

vdaka za koment
- v cine a v laose som gps nepouzival,nemal som v sygicu cinske resp.laoske mapy - ten taoranting mozno aj bol gratis,niektory ludia kupovali listky niektory nie,ja som si kupil,to som este nebol oslahany cestovanim :) - chvalabohu,ze som hlavnu vlnu protestov v xiane preckal na hua shan,mozno by sa mi usol volaky ten slahanec s obuskom - presne, mal som velke ocakavania na ter.armadu a to bolo zrejme chyba - tie fotaky som aj zabudol,idem doplnit - khao ko vyhliadka bola smerom na plaz Haad Khom ,hned ako clovek presiel rieku,dolava sa slo dokopca na plaz a doprava na vyhliadku - strach so snorchlovania ma opustil az na filipinach,na ko phangane som mal taky blby pocit,sam na mori s hlavou pichnutou vo vode (cul by som sa ale uz nebal)
6th July 2013

palawan
mozno by stalo za to navstivit ostrov coron (vraj lacnejsi ako el nido),ten mi odporucal filipincan z manili ale zas odporucal aj el nido a este niekde na severe luzonu maju byt super opustene plaze,len som si nezapamatal kde,to mi zas odporucali jedny kanadani

Tot: 0.688s; Tpl: 0.022s; cc: 7; qc: 53; dbt: 0.4139s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb