Groeten uit Belgrado


Advertisement
Europe » Serbia » West » Belgrade
August 2nd 2008
Published: August 2nd 2008
Edit Blog Post

Total Distance: 0 miles / 0 kmMouse: 0,0

Sighisoara-Beograd

Ik kan Sighisoara niet vinden, maar dit is ongeveer waar het ligt :)

Hier volgt een bericht van uw oorlogsverslaggever, live uit Belgrado! De kogels vliegen me om de oren, ik schuil nu achter een brandende auto...

O, nee, toch niet, niks aan de hand hier 😊 Dus gewoon groeten uit een warm en zonnig Belgrado, hoofdstad van Servië!

Twee erg rustige dagen gehad in Sighisoara, waar ik nog wat musea heb bekeken, oude gebouwen e.d. Je hebt in Sighisoara een huis waar Vlad Tepes gewoond heeft, ook wel bekend als Vlad the Impaler (u kent 'm wel, die hoofdletter V uit nethack! 😊 Verder vooral veel op terrasjes gezeten te lezen!

Overigens zag ik op tv allemaal beelden van overstromingen in Roemenië en Oekraïne, maar dat was blijkbaar in andere delen van het land. Niks van gemerkt.

Gistermiddag vanuit Sighisoara met de trein in 5 uur terug naar Boekarest, om over te stappen op de nachttrein naar Belgrado. Dat ging allemaal prima, grensovergang duurde niet al te lang, men heeft verder niets van mij gecontroleerd, en ik heb nu een stempel van Servië in mijn paspoort. Vanochtend aangekomen met een comfortabele vertraging van slechts anderhalf uur. Hotel geregeld en wat door de stad gewandeld, trein verder naar Zagreb geboekt voor komende maandag. Ik zit alleen nog met een stapeltje Roemeens geld, en niemand hier wil dat wisselen! Hopen dat dat later nog ergens lukt, maar ik vrees het ergste...

Vanmiddag en morgen de stad bekijken, maandag naar Zagreb, woensdag naar Zadar, is 't plan.

Groeten uit Servië!
Alard.


Advertisement



Tot: 0.522s; Tpl: 0.026s; cc: 10; qc: 48; dbt: 0.1186s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb