Black Sea coast, Pobrezi Cerneho More

April 13th 2012
Published: April 13th 2012

Krasnodar-Taman-Tuapse-Sochi/ 1.4.-9.4.2012/

Z Krasnodaru se vydavame na vylet smerem k Port Kavkaz, coz je pristav odkud se jezdi na ukrainsky Krym. Zaroven je tato oblast Kubane znama pestovanim vina.

V jednom mistnim " vinzavode" si kupijeme par lahvi vina a vyrazime na pobrezi Cerneho More. U mesta Novorosijsk je asi nejznamejsi vinzavod ABRAU DURSO, ktery produkuje nejslavnejsi" ruske sampanske" a dalsi perliva vina. Kupujeme lahev nejlacinejsiho na Helci narozeniny a vyrazime za sluncem. Zastavujeme se v Anape a Gelendziku , prochazime se po mistni promenade, ktera si s nicim nezada se zapadoevropskymi primorskymi letovisky.. Pocasi uz je slunecne a more azurove modre, klidne jako rybnik. V meste Tuapse potkavame naseho znameho a on nam meni zadni brzdove desticky. Zaroven nam doporucuje mista kam se podivat a kde prenocovat. Nocovat budeme na skale za mestem, aspon to je nase predstava. Odpoledne kempujeme na miste a varime caj. Prijizdi mlady par a chteji jit na prochazku na vrchol skaly. Divka ma vsak na nochach boty s 20cm podpadkem a tak jakakoli chuze v mistnim terenu je nemozna. Ptam se, zda chce pujcit Helci turisticke boty a on a souhlasi. Spolecne jdeme pak na skalu, odkud je uzasny vyhled.Po navratu chvilku povidame a dozvidame se, ze Boris je z Armenie a jeho pritelkyne Irina z Uzbekistanu. Loucime se a pomalu se zacina stmivat. Tesne nez jsme otevreli lahvinku vina prijizdi onen par znova a Boris nas zve k nemu domu. Rika, ze dum je rozestaveny, ale muzem spat u nej na zahrade v aute.Souhlasime a uz nocnim mestem jedeme k nemu. Prijezd k domu je rozbita, bahnita cesta do prudkeho kopce a tak musim pripojit 4x4. V dome zije s rodici, bratry, a sestrou. Dum ma 3 patra a neni v nem jeste voda, neb ho teprve dokoncuji. Nasleduje hostina, kdy jsme neustale necim krmeni a napajeni. Cela rodina pred 20lety odesla z Armenie po nicivem zemetreseni. Kolem 23.00hod jeste jedeme na projizdku nocnim mestem a dlouho po pulnoci ulehame do auta ke spanku. Odsud pak rano vyrazime do Sochi. Cesta se vine podel more na upati hor a je plna nakladaku, ktere jezdi na stavbu olympijskych sportovist. Sochi je jedno velke staveniste, dopravni zacpy…nocni mura pro mistni obyvatele. Potkavame se tu opet s jednim znamym. Ukazuje nam mesto, ktere je plne parku a zelene. Stavebni prace na olympiady z nej vsak delaji jedno velke ucpane, zaprasene staveniste. V sobotu se vydavame do Krasne Poljany, lyzarskeho strediska na upati Kavkazu. Vesnice je opet kompletne znicena stavbou silnic, hotelu, sportovist. Nikdo nebere ohled na lidi, prirodu. Ruska vlada chce ukazat svetu ceho je schopna dokazat a tak vse jde stranou. Lidem je oznameno, ze jejich dum prekazi v ceste a je zbouran. Lide jsou premisteni do jine lokality, ktera je vetsinou horsi, nez jejich puvodni/ mistni rikaji, ze jsou uklizeni do ustrani aby je nikdo v dobe olympiady nevidel/.

Tot: 0.087s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 52; dbt: 0.0541s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb