Dag 14 – Rondreis Roemenië – maandag 10 september 2018 – reisdag naar Murighiol (276km)

Romania's flag
Europe » Romania » Dobrogea » Tulcea » Tulcea
September 10th 2018
Published: September 10th 2018

Overzetbac Donau te BräilaOverzetbac Donau te BräilaOverzetbac Donau te Bräila

volgeladen met Trucks

Stevige rit verder naar het Oosten tot Murighiol aan de rand van natuurgebied Donau Delta, vlakbij de grens met Oekraïne.

Het feit van de dag was de oversteek van de Donau in Braïla. Geen brug daar. Wel een overzet met een Bac. 60 lei (+-14€). Die bac is een soort drijvende parking op een overjaarse enorme catamaran. Trucks, auto's, caravans, en Mh's worden er onder begeleiding opgereden tot het vol staat. Dan vertrekt het gevaarte naar de overkant. Deze keer geen geroep, duidelijke instructies met handgebaren. We zouden er anders toch niets van begrepen hebben.

Onze Mh's staan geparkeerd op de ruime terreinen van een pension-restaurant aan een van de zijtakken van de Donau. Alles wat we nodig hebben is er aanwezig. Morgen vertrekken we van hieruit op bootexcursie in de Delta, hopelijk met beter weer, want vandaag was het maar grijs, met temperaturen toch tot 28°.

Overzetbac Donau te BräilaOverzetbac Donau te Bräila
Overzetbac Donau te Bräila

M op het voorsteven
Landschap onderweg tss Bräila en TulceaLandschap onderweg tss Bräila en Tulcea
Landschap onderweg tss Bräila en Tulcea

10 % naar boven en dan naar beneden
Mh parking Pension-Restaurant MurighiolMh parking Pension-Restaurant Murighiol
Mh parking Pension-Restaurant Murighiol

zo staan 'ze' op een hoopje
Mh parking Pension-Restaurant MurighiolMh parking Pension-Restaurant Murighiol
Mh parking Pension-Restaurant Murighiol

triestig verlaten zwembad !

10th September 2018
Landschap onderweg tss Bräila en Tulcea

desolaat, maar wel schoon

Tot: 0.061s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 39; dbt: 0.0317s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb