Dag 16& 17 – Rondreis Roemenië – wo & do 12 & 13 september 2018 – Zwarte Zee (Rustdag)

Romania's flag
Europe » Romania » Dobrogea » Constanta » Navodari
September 13th 2018
Published: September 13th 2018

Dag 15& 16 – Rondreis Roemenië – di & wo 12 & 13 september 2018 – Zwarte Zee (Rustdag)

Gisteren dinsdag deden we een voormiddag verplaatsing (170km) naar Navodari (nabij Constanta) aan de Zwarte Zee. Onderweg goede banen en weinig verkeer. Een stadje door, Babadag, druk en geparkeerde auto's langs de witte lijnen. We storen er ons niet meer aan. In het centrum een hoge Minnaret. Vrouwen op straat in donkere kleren tot de enkels. Duidelijk overblijfselen van eeuwen Turkse bezetting.

Eens ter plaatse op onze camping nemen we rust. Vrije dagen. Dus relaxen en wat verder lezen in onze meegebrachte boeken wat tot heden niet opschoot. Het is licht bewolkt, zonnig en voor ons een te frisse wind voor het strand. Voor de Roemenen niet, alhoewel niet zo veel. De schoolvakantie is hier sinds verleden maandag ook gedaan. Laag seizoen dus, en dat merkt men. Vlak naast de camping is men druk hoogbouwappartementen aan het bijbouwen. Om 7.30 begint het geklop en het geraas. Het was in de bergen en de Donaudelta heel wat stiller ! 't Zijn zotten die werken, zong Juul Kabas.

Onderweg naar Zwarte Zee. Burcht van EnisalaOnderweg naar Zwarte Zee. Burcht van Enisala
Onderweg naar Zwarte Zee. Burcht van Enisala

Een van de 13de eeuwe burchten gebouwd door de Genuezen die destijds ook deze streken beheersten.
Landschap onderweg naar Zwarte ZeeLandschap onderweg naar Zwarte Zee
Landschap onderweg naar Zwarte Zee

We hebben een bewaker ! Zwerfhonden genoeg.

13th September 2018
Navodari - Zwarte Zee

een schoon campingske aan de zee. Doet me meer aan Spanje denken dan aan Roemenië; Ideaal voor vakantie!
13th September 2018
Landschap onderweg naar Zwarte Zee

precies toch een ervaring door die landschappen rijden....

Tot: 0.069s; Tpl: 0.012s; cc: 9; qc: 39; dbt: 0.0441s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb