44.den - levada de moinho


Advertisement
Portugal's flag
Europe » Portugal » Madeira
April 24th 2020
Published: April 25th 2020
Edit Blog Post

Uz klasicky idem k budke rodoeste pri pekarni opan.

Ako skuseny harcovnik prichadzam 5min pred odchodom busu.

Naskakujem na rovnaku linku, ktorou som siel do corridy.

Cesta rovnaka ako minule az na jednu zmenu. Ludia presadaju do ineho busu na inom mieste.

Uz uz to vyzera, ze pojdeme po dialnici, no zrazu ju opustame a po vedlajsej ceste sa vraciame nazad smer funchal.

Ide sa do strmeho kopca, do zatacok vodic truby.

Po dost dlhej dobe prichadzame k zahradenej ceste do camara do lobos. Tu nestrazia ziadny policajti.

Otacame sa a ideme rovnakou trasou nazad.

Naberame kopu ludi. Vsetko dochodci, takze geriatria bus.

Jedna babka bola urcite dostana, neuveritelny smrad.

Sofer bral ludi aj bez listku.

Dedinky v kopci, super zeleninove terasovite policka.

Do riberia brava prichadzame s meskanim. 10min pauza a pokracuje sa.

Ako predtym i tu sa zasa vraciame po vedlajsej ceste nazad smer riberia brava.

Fakt nenormalne dlha cesta do mojho cielu, lombada. Isli sme skoro 2hod, autom by sa to dalo tak za 45min ak by sa slo po dialnici.

Vyskakujem na odbocke do dedinky lombada v kopci.

Uz teraz som dost vysoko ale ide sa este vyssie.

Okolo dost bananovych plantazi.

Trsi bananov na stromoch navlecene v modrom igelite.

Ako idem vyssie pribudaju policka s cukrovou trstinou. To ma dost prekvapilo.

Po ulici jazdi pickup a predava maso, zvacsa ryby. Predajca ma na sebe plexisklo.

Napajam sa na oznacenu levada nova.

Okruh podla mapy.cZ ma trvat 5.5hod co je blbost, bo co som cital blog, 2.5hod a je to prejdene.

Bus mi ide o 1200 a 1610. Teoreticky by som stihol aj prvy (cul je 1000) ale naco sa hnat.

Ako kazda levada i tato ide po rovinke. Cela cesta ide po vybetonovanej krajnici. Obcas su spravene aj zabrany aby clovek nepadol dole. Levada je dost vysoko. Zabrany su podla mna zbytocne (lana na stlpiku)

Pekne vyhlady na udolie, svah oproti kde je kopa terasovitych policok. Vacsina vsak zarastenych travou, no vyzera to pekne. Ako keby ryzove terasovite policka.

Ako sa vzdalujem od dediny uz len stromy.

Minam este dve pasuce sa kozi a uz sa levada zarezava do skaly.

Slnko striedaju oblaky ale to nevadi.

Mensi tunel, ktory za pomoci baterky na mobile v pohode prechadzam.

Za tunelom uplne paradny vodopad, ktory vsak pada cez levadu.

No nic idem sa trosku omocit.

Samozrejme vodopad pada pred levadu ale i tak ma trosku pokropil. Stena, ja a predomnou vodopad. Super plac. Keby bolo slnko ostanem tu relaxovat.

Prichadzam az na koniec levady. Stveram sa na skalu a obedik moze zacat.

Podomnou huci riecka, dojem kazia len natiahnute trubky co odvadzaju vodu.

Po kamenoch prekracujem rieku. Na prechod ma navigovali skalny muzici.

Ak by som sa smykol, veru bola by riadna kupacka.

Po cesticke prichadzam k fajn odpocivadlu.

Kamenne lavice, stol, gril a dokonca aj fontanka s vodou. Do toho vsetkeho zvuk mensieho vodopadu, no furt zamracene.

Opat prekonanie riecky po kamenoch a uz som na nizsie polozenej levade de moinho.

V koryte omnoho viac vody ako v hornej levade. Tu na jednom useku cistili 3chlapi.

Jeden komandoval, dalsi vyberal kamene a posledny zasa vyberal usadene blato.

Cesta pohodova. Len v tieni.

Dalsie fajn miesto na relax kusok od vodopadu co pada pred levadou.

Pomalicky si pochodujem, vychadza slnko, paradne vyhlady na okolie.

Oproti mne idu 4domaci turisti.

Kedze je v kanali dost vody, na urcitych miestach sa vylieva ale nic strasne co by sa nedalo prejst.

Vyhlad na more a ponta do sol.

Obcas neaka ta pauzicka na pozorovanie cmeliakov ako opeluju kvety.

Trasa konci pri kostoliku igreja da lombada.

13km za cca 3.5hod aj s pauzami. Na niektorych pauzach som endomondo vypinal. Musim si to nastavit na automaticke vypinanie v dobe necinnosti.

Pred nim pekne posedenie, stoly a lavice.

Ja vsak sedim na schodoch a nasavan slnko.

Kostolik pekny aj vdaka dvom palmam pri vchode.

Paliem je dost aj na promenade vo funchale.

Casu mam cca 1.5hod.

Nuz sa spustam do mestecka ponta do sol.

Idem este kusok po levade medzi bananove plantaze.

Neskor uz len pekne vyzerajuce vily. Vacsina prazdnych.

Okolo cintorina prudkou cestou dole az do mestecka.

To ludoprazdne a uplne prtave.

Fajn kostolik, plaz s velkymi kamenmi a to je vsetko.

Este som rozmyslal, ze skusim nastupit s mojim listkom v mestecku ale nakonec od toho upustam a uz po hlavnej ceste idem na zastavku kusok od cintorina.

Bus prichadza na minutu presne.

Mensie zdrzanie naberame cestou, bo islo oproti nakladne auto a jaksi bolo moc nalozene t.j. do kopca slo asi 5km/hod.

V riberia brava opat cakacka 10min.

Maju tu zaujimavu kostolnu vezu s hodinami. Klasicky cas 1,2,3 a pod nim aj cas vo formate 1300, 1400.

Zhavim tu free wifi. Hotels.com dava zlavu 15usd na ubytko, ziadna min utrata. No bohuzial tato chyba trvala podla diskusie len par desiatok minut, tak nist. Kurnik mohol som spat v lisabone (pevne verim, ze odletim) za 1€.

Do funchalu uz nejdeme cez vsetky mozne dediny ale ide sa po dialnci. Uplne super.

Vyskakujem pri obchodaku anadia a smer ubytko.

Na veceru tuniak zo vcera, len bolo treba dorobit ryzu.

V meste sa to uz trosku uvolnuje, uz som videl otvorene kvetinarstvo, dokonca sa uz pracuje i na stavbach.

Vcera na mori cvicili zachranari na skutri. Zaujimave divadlo.

Mr.robot som prestal kukat. Do mobilu som postahoval par filmov, bo amazon uz konci.

W6 mi opat zrusila par letov, uz vsak neriskujem. Mi dobre zacalo lepit ked ich sefko vyhlasil, ze budu lietat od 1.5. Z viedne aj do izraelu, kam som mal let na 4.5. nastastie ho zrusili.

Este mam dva lety, malpensa - bud a bts - sofia. Uvidime ci to zrusia, ak nie, v strate nebudem ale ani vo velkom zisku (cca 12€).

Foto

Madiera
https://photos.app.goo.gl/GkUJyWddHNKdvwiS6


Advertisement



Tot: 0.482s; Tpl: 0.009s; cc: 8; qc: 50; dbt: 0.215s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb