40.den - pico areeiro - levada do barreiro


Advertisement
Portugal's flag
Europe » Portugal » Madeira
April 20th 2020
Published: April 22nd 2020
Edit Blog Post

Vymotanie sa z ubytka okolo 930, bus c.56 do poiso od lanovky ide o 1030.

Zajtra ma byt tiez prijatelne pocasie v horach, nuz zastavka v budke rodoeste pri pekarni opan na nabreznej ceste.

Chlapik len zaklady ang ale neako sme sa dohovorili a v rukach drzim dva listky, jeden smer corrida a druhy smer funchal. Este overenie busov nazad, ide o 1405 a 1705. Teda ak mi chlapik rozumel, bo kukam na spiatocny listok a tam vychodzia stanica jardim sera. Kazdy listok stal 2.75€, po dlhom case opat platene kesom (ak neratam znamky vcera).

Listky sa daju pouzit na hociaky spoj, neni su vyhradene na urcity datum a cas.

S usmevom kracam na ulicku pingo, kde je dalsia budka bus firmy horarios.

U slecny pytam listok smer poiso. Usmev mi zamrza, bus o 1030 je zruseny, dalsi ide 1330.

Chvilka rozmyslania, berem to. Slecna mi este ide zistovat bus nazad ale zastavujem ju, ja pojdem odtial pesi az do funchalu.

Dostavam modry maly listok v hodnote 2.75€, na nom napisane len 3zony, takze sa da pouzit na hociaky bus, ktory obsluhuje 3zony.

Mam este nieco cez 3hodiny.

Slnenie sa na hradzi.

Opat par otuzilcov plavalo a dost ludi (asi 8) sa slnilo.

Smer ubytko, este, ze je tu vsetko podstatne vzdialene do 10min.

Cestu brazdi policajna dodavka, dnu maju policajti stiti na hlavach. Rovnake ako sestricky v nemocnici. Zrejme nove nariadenie vlady.

V hosteli spravena sackova polievka, budem mat aspon aj na veceru ked pridem uplne ko.

Dufam, ze hned ako padnem hned aj zaspim. Odvtedy co prestali nocne videohovory s vm, nemozem zaspavat. Chyba mi.

Pozitivna sprava z geocachingu, naslo sa moje uz 4roky stratene tb. No radost netrva dlho, chlapik mi pise, ze ma len zoznam kodov (kazde tb ma unikatny kod), fyzicky ho nevidel a postupne si ich pridava do zoznamu videnych. Nechapem co z toho ludia maju, takyto podvod.

Baterka na mobile dostava posledny cas riadne zabrat, niekedy nabijam aj 2x denne.

Cas sa blizi, idem k lanovke odkial odchadzaju medzimestke busy horarios.

Odovzdavam soferovy listok. V buse moj novy rekord, 4ludia.

Cestu poznam, vyskakujem v mieste poiso.

V restike sa kuri ale je zavreta. Okolo ang hovoriaci starsi par.

Smer pico areeiro po jemne stupajucej asfaltke.

Opustam pekny les, kde sa zrejme moze i stanovat, bo som tam videl miesta na stany.

Okolo mna uz len kopce a nadherne vyhlady. Slnecny bezoblacny a bezveterny den.

Radost slapat.

Obcas ma obehne neake to auto. Stopovat neskusam, chcem si vychutnat pekne okolie.

V dialke uz vidim moj ciel, radar v tvare sampiona.

Kusok pod cestou je kupolovita kamenna stavba. Schadzam k nej.

V minulosti tu skladovali lad. Dnu sa neda dostat ale vyzera to tam dost hlboke.

Odlov kesky, najdene tb. Bohuzial logbook je uplne navlhnuty, bez zapisu teda.

Pokracujem dalej po ceste. Vyhlady neskutocne, luky, kvety, hory.

Pomalicky sa zdviha vietor ale pohodicka.

Na jednej luke su vybudovane dva kamenne grily a okolo posedenie.

Obieha ma dzip, z neho vyskakuje par, ponahlajuci sa niekam do krovia.

Vyzeralo to na domaceho a turistku. Miestny viedol dievku na trtkaci placok isto.

Na jednom useku cestu opravuju, cestari s udivom na mna kukali, ze jaky blazen si to slape hore.

Tesne pred cielom odbacam z asfaltky a idem po tur.trase. dalo sa ist aj skorej ale clovek by siel stale v doline a nevidel by vyhlady.

Tu neaky kokoti porozbijali sklenne flase po dost velkom useku chodnika.

Prichadzam k cielu.

Restika zavreta.

Okolo radaru vybieham na vrchol, nahadzujem bundu, bo fakt silny a studeny vietor.

Vyhlad genialny, to treba vidiet.

Prichadzaju dve picky ale tie sa hned otacaju pri restike, vietor veru neni pre ne.

Pokracujem na vyhliadku miradouro do juncal, okolo oploteneho radaru, ktory strazia kamery, vojaci su zalezeny v budove.

Na vyhliadke opat parada, len ten silny vietor.

Zapadam do zavetria a davam obedik. Genialne klobasky zajedane paprikou a eps chlebom.

Este odlovit dalsiu kesku a nazad domov.

No ako sa blizim ku keske, pada rozhodnutie. Zbehnem este na vyhliadku miradouro do ninho da manta.

Klesanie po schodoch, zavretie vo velkej skale, v ktorej okraji je vybudovana trasa. Nesmie chybat istenie (lanove zabradlie aby clovek nepadol do priekopy)

Stupanie a uz som na genialnej vyhliadke. Jednoznacne odporucam, clovek ma skoro 360stupnovy vyhlad na krasne okolie.

Skoda vetra a nedostatku casu, vedel by som tu skysnut min na pol hodinu.

Neviem ci som spominal ale vsetky tur.trasy su uzatvorene do odvolanie kvoli virusu. Mne je to fuk. Pozitivum je, ze nikde nikoho, ziadne tlacenice.

Keby bolo casu vybehnem aj na najvyssi vrch pico ruivo. Cesta je prakticky po schodoch resp upravenom vydlazdenom chodniku. Proste turistika na styl sikmackych krajin, kde cloveka na vrchol hory vyvezie lanovka alebo si vykracuje po chodniku, ziadna namaha na lezenie a pod.

Cas ist nazad.

Dobre som sa zapotil kym som vyslapal schody az k restike.

Napajam sa uz na tur.chodnik a klesam do udolia.

Udolicko pekne, kvety, rozne sfarbene skaly.

Tu bezvetrie, zhadzujem bundu a pokracujem okolo mraziarne az na cesticku pr4 levada do barreiro.

Tur.chodnik dobre znaceny drevenym kolom so zltou farbou a cervenou ukazujuci smer.

Levada je najskor nepouzivana (ziadna voda v nej).

No neskor sa do nej napaja dalsi kanal aj s vodou.

Idem celu cestu popri nej za zvuku tecucej vody.

Okolo vyrubany les, vyzera to desivo ale nove stromky su uz nasade.

Levada sa zarezava do skaly/kopca.

Po pravej strane strmy zraz ale na niektorych miestach je i istenie, opat v podobe lanoveho zabradlia.

Nadherne vyhlady na udolie, neskor aj na samotny funchal.

Na jednej pauze zistene, ze som omylom vypol endomondo. Kurnik, toto mohol byt moj novy slapaci rekord.

Slnko dost prazi, oci ma uz bolia tak nasadzujem slnecne okuliare, dost neskoro no co uz.

Opustam levadu a pri budove casa do barreiro uz zacina nudna cast.

Prekonavam zabranu a slapem si to po asfaltke k restike terreiro da luta.

Minam kamenolom, prudke klesanie po hlavnej ceste k spominanej pekne vyzerajucej restiky, z ktorej je genialny vyhlad na mesto. Vecer tu musi byt ina romantika.

Od restiky klesam az do casti monte.

Klesanie totalne nahovno. Idem po krizovej ceste. Schody uplne malicke, bud sa da ist strasne malymi krokmi, co je nazblaznenie, alebo velkymi skokmi, co je riadne na fyzicku.

Tieto krizove cesty su ozaj za trest.

V monte si davam pauzu pri peknom kostoliku church of our lady monte.

Z pod kostola startuje jedna z hlavnych atrakcii madeiri. Drevenne sane, ktore sa rutia dolu strmou asfaltovou cestou

Jazda pre 1 osobu 25€, 2 za 35€.

Fakt by ma zaujimalo jak sa to moze smykat po ceste.

Prichadza velka chyba. Riadim sa navigaciou, caminho do monte. Totalny klesak, musim ist sikmo po ceste. Nohy dostavaju riadne zabrat.

Po tejto ulici jazdia sane, je riadne vysuchana.

Na ubytko prichadzam 2045, slnko pomalicky zapada.

Dnes cca 7hod a cca 25km. Ono keby som siel na ten skorsi bus, nemusel by som sa nahlit a mohol som viac relaxovat v prirode, no i tak super nenarocna tura. Ziadne stupaky ci klesaky, ak nepocitam sankarsku drahu na konci.

Na veceru dojedena polievka a este v mikrovlnke zohriaty polotovar. Nudke so sunkou a syrom.

Pisal som do bus spolocnosti sam, ako to bude s mojim listkom na expresbus na letisko, mozem ho pouzit i na obycajnu linku.

Vcera som zabudol kliknut na refund v ryanair appke, dnes tam uz ten let neni, tak pisem na podporu a pre istotu cez rumbo (kupovane tu) klikam na moznost nech mi daju kredit. To som zvedavy ako to bude fungovat.

Mimochodom vcera som mal pritavat z malty v ba a dnes pokracovat z ba do kyjeva.

V kupelni som nasiel sprej, tak som si ho privlastnil.

Unaveny padam do cistych navlecok, no opat sa mi nedari zaspat.

Foto

Madeira
https://photos.app.goo.gl/jWxZEqjaDf5AMTQC7



Advertisement



Tot: 0.059s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 27; dbt: 0.0296s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb