1.den - kolin, kaunas, vilnius


Advertisement
Lithuania's flag
Europe » Lithuania
September 17th 2022
Published: October 9th 2022
Edit Blog Post

V robote nakonec koncim o 22/30, plan bol o 15min neskor ale uz som tam toho chaozu mal plne zuby. Som zvedavy ako mi odpocitaju nadrobene hodiny, zrejme budem v minuse neake tie drobne.

Celu cestu z amazonu domov prsalo, paradne teda zacina moj vylet.

Doma davam rychlu veceru, beriem batoh aj ked by mi uplne stacila len mala igelitka na jednu noc.

Ic-ko z brem meska len 5.min, sadam a moze sa vyrazit.

Kontrola prisla rychlo, snazim sa pospat si ale len tak driemem.

Nakonec naberame meskanie asi 20.min, to ohrozuje moj prestup. Vzdy ked sa zvysilo/znizilo meskanie mi deutsche bahn poslal email.

Potesil email, ze nadvazujuci spoj v koline na mna pocka. Ono i keby ho nestihnem, mam v rezerve este sbhan, nuz ale cakat o 4/00 na pochybnej kolinskej stanici, kde si neni ani kde sadnut, dakujem nie.

Prestup som behom stihol.

V druhom ic si nestiham ani sadnut a uz som na letisku.

Nekonecna cesta do terminalu, cestou pozemi vidim spat bezdomovcov a neskor snazivych policajtov co sa ich asi chystaju vyhodit.

V terminale sok, na check in asi tak 150m rada a na security o 50m mensia rada.

To je tak ked cez covid povydrbavali ludi a cul im nema kto na letisku robit.

Okolo mna samy tkz koupaci, jak sa v cesku nazyva cestovatelska elita.

Ked porovnam ludi tu a trebars na takom viedenskom letisku, tak je to tu na zaplakanie. Vsade samy nemecky ksicht navleceny do podivneho oblecenia, o druhom pohlavi je skoda sa aj zmienovat. Horor v priamom prenose. Zlate multikulti.

Ludia letia bud do turecka (6 letov v rozpati 10min do 2 destinacii) ci na ibizu alebo nemcami anektovanu malorku.

Fritzko, ty si nebol na malorke? tak si neni ubermensch.

Do toho vsetkeho tu este pobehuje bezdak s nakupnym vozikom a zbiera prazdne flase (plastova 0,25l, sklenna 0,09 - 0,15€). Toto som ozaj este na ziadnom letisku nezazil.

Security zufala, tri kovbojske skenery jak v bremach a chaoticke posielanie ludi do roznych 6-tych radov.

Letisko spinave, normalne odpadky sa valaju pri security. Nasrat na cele kolinske letisko.

Do otvorenia salonika mam este neaku tu 1,5hod.

Idem tam 5.min pred otvorenim, uz tam stepuju asi 8ludia, cas otvorenia a nic sa nedeje. Nakonec otvaraju so sekerou skoro 10.min.

Tetka riadne nervozna, sak co tu ludia chcu tak skoro, fakt privetivy nemecky pristup.

Salonik fajn, davam prazenicu, croasant, capucino a potom uz len relax pri vinecku o 6/00.

Jedna zenska co tu stepovala pred otvorenim saloniku, tak dnu dala len kavu a fujazdila prec. Clovek nepochopi.

Do batohu kradnem jednu vodu a hops ku gate.

Tam uz kopa ludi, sedet sa neda nikde, ludia nahnany v ohradke.

Prichadzaju majstri sveta co nemaju id ci pas, dohaduju sa a nakonec debil vytahne pas.

Boarding je z plochy. Let v pohode

Meskame cca 5.min.

Vystupuje sa na plochu a rychlo smer mhd co odchadza po vychode z haly nalavo z bus zastavky.

Cesta do kaunasu za 1€, davam soferovy 10€ ten z toho moc nadseny neni, bo kazdy mu dava neaku tu papierovu bankovku. Neskor zistene, ze sa dal listok kupit aj online.

Bus sa rozbieha a na krizovatke ide opacnym smerom ako do centra ale po chvili to toci spravnym smerom.

Postupne sa totalne zaprace.

Vchadzame do mesta, vitaju ma futuristicke komunisticke panelaky (rozumej rovnake ako u nas) na okraji mesta.

Ako idem viac do centra, tato komunisticka pycha ustupuje a nastupuju pekne domceky.

Vyskakujem na zastavke Laisvės alėja a mierim si to k miestnemu hradu.

Ono povodne som pocital s viacej casu ale debil som zabudol na casovy posun hodina, tak menej casu na toto mesto. Ono keby bolo fajn pocasie a nehrozilo kazdu chvilu prsat tak by som sa tu aj pomotal viacej.

Dnes sa tu kona neaky trh ale nic moc, preco by to tu clovek mal obkukovat.

Hashtag kaunas a uz som pri hrade, Pekny cerveny, teda veza a jedna cast opevnenia, inak tu neni nic.

Pekne upravenym Santakos parkas sa dostavam k sutoku riek neris a nemen.

Sem tam neaky rybar.

Z parku smer centrum.

Tu uz zacinam pochybovat ci som v litve alebo na ukrajine, vsade modrozlta vlajka. Prakticky na vsetkych statnych budovach, sukromnici nezaostavaju a maju ju vyvesenu tiez resp neaku nalepku propagujucu tuto krajinu.

Mi to pripada, nemas modrozltu tak si velke nic.

Neake tie kostoliky, kde sa kona svatba (?) ci skor neaky ritual, vela mladych v roznych oblekoch, dobovych kostymoch.

Ulice este trosku vymrete ale to sa meni ako sa dostavam fajn pesou zonou na ulicu laisves, kde su trhy.

Po oboch stranach parkovej aleje rozne stanky, jedlo, pijatika, suveniry a ina vetes.

Dokonca i podium a ziva hudba.

Fakt lutujem, ze som tu neostal na noc, mesto vyzera fajn.

Obria stavba St. Michael the Archangel's Church a pomalicky okolo neakych armadnych budov, ktore sa nesmu fotit sa presuvam na zel. stanicu.

Co ma prekvapuje, tak vnutri budovy sa nesmie fotit.

Neaka komunisticka paranoja zrejme furt. Nieco podobne som zazil v rige na letisku, kde aktivna cvakacka listkov na gate po mne kricala aby som si to tu nefotil. som ju vtedy odbil slovickom, ja nefotim, ja tocim video. Pica prijebana.

Ale nazad do litvy.

V pokladne kupujem listok do vilniusu. Pouzil som litovskyy pozdrav labas, co ma naucil jeden chalan z amazonu. Ten len krutil hlavou, ked som mu povedal, ze idem do jeho krajiny. Naco tam ides? Sak tam skapal pes.

Po nasi pytam jeden listok, tetula chape ale ja nechapem, ze sa ma pyta aku triedu chcem. Tak neskor anglicky mi to vysvetluje, kupujem druhu triedu samozrejme.

Na perone stoji masina ako na svk, dvojposchodak. Prva trieda fakt neviem co ponuka oproti druhej v takomto vlaku.

Masina vyraza nacas.

Prichadza cvakacka listkov, ziadne cvakanie, ci skrkanie perom, len naskenovala qr kod a isla dalej.

Este musim spomenut, ze oproti nemecku sa to tu dost zbielilo, moslimak ci cernoch prakticky zadny ale dost sikmakov (zrejme erasmus). Co sa tyka opacneho pohlavia, tak oproti germanskemu mutlikulti som v raji. Jedna krajsia nez druha.

Vlak ide pomedzi lesy, sem tam zastavka v krajine nikoho, fakt nikde nic okolo, len jedna budova.

Ziadne velke mesta po ceste, tovarne, sklady.

Do cielovej stanici prichadzame nacas.

Ani tu sa nesmie v budove zel.stanice fotit.

Trosku zmatocne znacenie pri opustany peronu, ked tabula smeruje dolava avsak ak ide clovek rovno smer eskalator, dostane sa rychlejsie von a nemusi zbytocne slapat.

Peron inak riadne schatrany a len jeden vychod do podzemia. Takze riadna plnka pri uzkom vychode a to vlak nebol ani zdaleka plny.

Po vychode zo stanice, klasicke ukrajinske vlajky a kedze je vilnius hlavne mesto litvy, tak to tu este povysili na vacsi level. Na mhd busoch po oznameni zastavky, naskoci na ukazovateli vilnius srdiecko ukrajina.

Litovcania tusim miluju portali. Pred stanicou je portal, ktory ukazuje live rozne ulicie tohto mesta. Nieco podobne bolo aj v kaunase.

Co ma potesilo, tak v porovnani s nemeckom, v okoli stanice prakticky ziadne pochybne existencie. V nemecku sa to hemzi narkomanmi, bezdakmi a opilcami. Tu prakticky nic.

Zacina poprchat tak pridavam do kroku a smerujem do ubytka Mikalo House .

mailom mi prisli instrukcie, platbu som si vybral na recepcii.

Odomykam prve dvere kodom, vyberam zo schranky kluce, ktore su chranene dalsim kodom a som dnu.

Na recepcii nikto, akurat tu pobehuje jeden chlapik, v kuchyni dve male deti.

Idem do mojho 6dormu, kupelka je na izbe.

Podla posteli vyzera byt obsadeni skoro komplet.

Vyberam si postel, hadzem konecne sprchu.

Robota, nocna cesta vlakom, celodenna prechadza nechala na mne mensie stopy.

Sprcha ma stavia na nohy.

Neskor zistene, ze chlapik aj s dvoma detmi byvaju v mojom dorme. Deti max 10 rokov.

Prsat prestalo, tak hor sa vyuzit ok pocasie na prieskum tohto mesta.

Ziadne velke plany ani pripravu som na tento trip nerobil.

Proste len tak idem ulickami, obcas kuknem do mapy.

Ludi oproti kaunasu dost a aj dost turistov, zvacsa poliaci, ukrajinci (ti skor utecenci) a neaky ti sikmaci (zvacsa studenti).

Minam jedno namesticko, potom dalsie. Fajn domy ale nic extra co by ma chytilo za srdce.

Vchadzam na nadvorie prezidentskeho palaca, to kontroluje znudeny a uzimenny sbskar.

Park v palaci onicom.

Presuvam sa pred katedralu sv.Stanislava.

Ta nezvycajny tvar, ako neaky grecky chram s bielym stlporadim.

Tu uz fakt kvanta ludi, podium, stanky.

Dnes je asi neaky polsky den, vela polskych ludovych skupin tu vystupuje.

Na namesticku nechybaju podnikavci, clovek si moze kupit neaku tu vojensku pouzitu suciastku z ukrajiny, trebars prilbu.

Hlavna tepna gedimino pr. je pre auta uzavreta. Je posiata z oboch stran kvantom stankov s jedlom, pijatikou a blbostami.

Riadna tlacenka tu je, nuz toto za potrebi nemam a smerujem k rieke neris.

Cakal som neake pekne nabrezie ale je tu len cesticka, ziadne lavicky.

Na rieke sa plavia party lodky, sem tam rybar. Neaka ta vystava moderneho umenia.

Stacilo mi mesta, idem si dat lahku turistiku. Cielom je stolova hora .

Nejdem na nu z bernardinu parku ako vacsina ludi ale idem okolo Kalnų parko estrada . Co je dost velky amfik v lese.

Za nim sa napajam na schodiky a tie ma vedu na tuto horu. Skor teda kopec, ktory je uplne rovny navrchole avsak vdaka porastu ziadne vyhlady na okolie. Lovim tu kesku a pokracujem schodikmi k Trys kryžiai .

Tu sa objavuju uz aj ludia. Je odtialto pekny vyhlad na vilnius a jeho hrad. Nuz ale zacina poprchat, tak sa pomalicky dekujem do lesa.

Som rad, ze som sa sem nevybral z uz spominaneho parku, cesta odtial je nenormalne strma. Litovcania su zrejme pohodlny ako sikmaci, tak na strmy kopec umiestnili schody, a tych je fakt pozehnane.

Proti prudu vilnia rieke idem do parku bernardinu.

Rieka ozaj cista.

Po cesticke prakticky nikto normalny nejde, stretol som akurat par alkoholikov.

V parku relax pri fontane. Park je dost rozlahly a pekne upraveny, no neuzivam si ho dlho, opat sa spusta dazd.

Tak sup ho dat uz aj volaco do brucha, som este poriadne nejedol a to je uz nieco po 16/00.

Zapadam do prvej restiky co som googlil este v parku. Cinska restika . Keby nebolo rychleho dazdu idem do neakej inej a skusim lokalne jedlo, no takto som bol rad za prvu strechu nad hlavou.

Pekna cinanka litovsky nevie ale ang ano.

Davam litovske flaskove pivo za prestrelenu cenu, takmer 4€ a k tomu biang biang. Na fotke to vyzeralo dobre, tak som ani nestudoval co to je, vedel som akurat, ze su to rezance a oni to fakt boli rezance a nic ine. Tak super deal teda. Rezance, cesnak, olivovy olej, nieco spicy za nieco okolo 8€.

V restike boli dva zmiesane pary. Jeden anglan s cinankou aj deckami, potom zrejme sa novorodiaci vztah mladych, ona cinanka. Sranda bola, ze si objednala jedlo a machrovala asi pred frajerom, ze spicy neni problem, tak jej to baba doniesla a cinanke pri prvom hlte skoro oci vybehli.

Prisiel sem este litovsky par ale ked zistili, ze obsluha nehovori litovsky, otocili sa. Nepochopim, hlavne, ze menu bolo aj v litovcine, stacilo prstom ukazat a hotovo.

Skor nenajedeny ako najedeny pokracujem v ceste do mesta a chodenim hore dole.

Veru tieto europske mesta mi fakt nevonaju, hlavne ked je clovek sam.

Nakonec som sa isol kuknut aj na preplnenu gedimino pr. Tu bolo tiez podium a neake fajn skupina, lenze ja uz totalne unaveny.

Skacem do supermarketu iki. daky domaci retazec, som cakal ok ceny ale fakt draho.

Po opusteny sa spusta mega dazd. cakanie pod balkonom nez to aspon trocha ustane a rychli presun na ubytko.

Tu mi otvara baba, reku recepcna ale nie, iba turistka, ktora hned zaliezla do svojej izby.

V kuchyni som pocul neaky ruch ale fakt totalne ko padim hned na izbu, kde ma omamil vydychany vlhky vzduch.

Oproti mne zrejme mlada ukrajinka. Deti uz spali, tatko cital knihu.

Prezlecenie sa v kupelke a do rise snov padam prakticky okamzite po zalahnuty. Bolo len nieco okolo 20/30.

Fakt na taketo akcie som uz stary. Som mozno po robote spal neake 3 hodiny a inak furt v pohybe.

foto

kaunas

vilnius

Advertisement



Tot: 0.075s; Tpl: 0.009s; cc: 11; qc: 26; dbt: 0.0339s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb