Woensdag 1 april 2015 Rome I

Europe » Italy
April 1st 2015
Published: April 1st 2009

Rome I

Testiculam habet et bene pedentes (hij heeft ballen en ze hangen goed)

Vandaag is een zeer speciale dag, het is namelijk 1 april, de eerste dag in Rome en de dag van de belachelijke stoeme grappen, die voor de meeste van ons niet zo grappig waren, waar we later meer over vertellen.

Opgestaan om kwart voor zeven. Daarna stevig ontbeten om dan stipt om 8u te vertrekken naar het museum van het Vaticaan. Daar heeft Emina haar goed hart getoond en aan een bedelaar 20 cent gegeven. Daarna hebben we nog een glimp opgevangen van de Paus in uniform! Na het eten zijn we begonnen aan onze super lange wandeltocht langs het klassieke Rome. We hebben onder andere de Forum Romanum, de Sixtijnse kapel, het Colosseum, circus maximus, aventijn, de la bocca de la verita en de Sint Pietersbasiliek bezocht. In de Sint Pietersbasiliek kregen we een leuk verhaaltje over het voelen aan de paus zijn testikels. Vandaar deze mooie titel. Toen we de Sint Pietersbasiliek buitenkwamen zagen we enkele Zwitserse wachters met een prachtig en kleurrijk uniform. Spijtig genoeg hebben ze ons afgewezen voor een foto. Een klein lichtpunt in ons duister bestaan zijn toch de knappe mannen van de italiaanse politie met hun sexy uniform die toch met ons op de foto gingen. Wat de 1 april grap betreft. Onze ooooh zo lieve begeleiders hebben een hele stomme grap uitgehaald. Ze hebben ons doen geloven dat het zwembad open was en we dus om kwart na 9 buiten moesten verzamelen in onze bikini’s. Daar stond Wimmeke ons op te wachten aan het gesloten zwembad. !!! Voor de rest is alles oke, zeer mooi weer en een paar verbrande kiekes.

Zonnige groetjes van de laatkomers van de eerste dag !

Tot: 0.041s; Tpl: 0.008s; cc: 6; qc: 24; dbt: 0.0195s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb