Dag 3: tschüss Zwitserland, Bongiorno Italia!

Italy's flag
Europe » Italy » Veneto » Verona
September 22nd 2018
Published: September 24th 2018

Vanochtend vroeg uit de veren, want we hebben weer een lange autorit voor de boeg!

Snel een deftige douche nemen (want we moeten lang met elkaar in de auto zitten J), eten, kampplaats opruimen en vertrekken richting Cavallino.

Tijdens het eten werden we weer vergezelt door tientallen mussen!

Nog even tanken (voor 112 euro!!!!) zodat we onderweg niet stilvallen.

Ook een mooi tankstation met een groot houten beeld van Willem Tell in. De Wc kostte er wel 1 Zwitserse Frank, maar ze kwamen nog net niet uw poep afkuisen. Bij de heren toch, bij de vrouwen was het blijkbaar anders.

Thomas heeft onderweg mijn fototoestel uitgetest (200 foto’s per 5 minuten).

In his defence, het uitzicht was echt wel mooi met watervalletjes en bergriviertjes.

Onderweg reden we ook door de Gothardtunnel, een tunnel van 17 km lang door de Alpen.

Dan iedereen nog eens gereden en geslapen (niet tesamen uiteraard!).

Ik zag dat Verona op de weg lag en stelde voor om daar even een tussenstop te maken.

Ongelooflijk hoeveel péage ze op de Italiaanse wegen vragen en hoe roekeloos Italianen rijden.

(stopborden, volle lijnen en voorrangsregels zijn blijkbaar suggestief in Italië)

Het heeft ons wel vertraagd, maar het was de moeite waard.

Eerst zoeken naar parkeerplek en dan de binnenstad in.

Er was vanalles te doen, want er was dit weekend het internationale pianofestival.

Dus heel veel chique geklede mensen en een massa aan volk.

Dan de verplichte stop aan de Disneywinkel, waar Thomas zijn innerlijke Disneyprinses weer showde.

Daarna even een glimp van het bekende balkon van Julia (zowel het bouwwerk als de lichaamsdelen).

Als bij toeval (of was het het lot?) hingen er 2 (veel te dure) schorten naast elkaar met de naam van Thomas en Laura op geborduurd.

Dan nog even door de gezellige straatjes van Verona kuieren om dan op het Piazza Delle Erbe te genieten van een verse koffie of chocomelk en een overheerlijke Tiramisu op het plekje waar Kathleen ze 16 jaar geleden ook at. Ze zijn nog steeds even lekker!

Op de terugweg naar de camper hoorden we nog dubstep gemaakt met een didgeridoo en enkele tonnen en een half drumstel. Was echt impressionant!

Dan terug richting Cavallino.

Ik gaf nog een high five aan een reflector op een vangrail met de zijspiegel doordat ik moest uitwijken voor de zoveelste zotte Italiaan, maar er was gelukkig geen schade J

Eenmaal aangekomen op onze kampeerplek, even Skypen met mijn lief terwijl de rest de tent opzette en het eten maakte (ik deed achteraf wel de afwas). Na ons late-nightdinner nog even gebabbeld en dan kropen we allen onze tent in en Kathleen in haar comfortabele bed in de camper!

Tot: 0.089s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 32; dbt: 0.0561s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb