Venedig

Italy's flag
Europe » Italy » Veneto » Venice
July 15th 2011
Published: July 19th 2011

Fredag besoegte vi Venedig. Campingpaldsen havde en god Customer Care, hvor vi fik billige faergebilletter tur/retur for 9 euro pr. mand. Vi stod tidligt op og drog afsted med foerste faergeafgang, men opdagede at Venedig allerede var fuld af turister. Vi proevede at soege vaek fra maengden og tog paa eventyr i de smaa gader, "hoejre eller venstre? hoejre, godt!" Vi fandt nogle flotte postkort, og satte os ned til en kanal og skrev dem med flot udsigt, dem kan i glaede jer til! Vi fik frokost paa en torve-restaurant taet ved Rialto broen menuen boed paa pasta med laks, rigtig laekkert! Varmen begyndte at traenge paa og vi satte os i en hyggelig park og ved eftermiddagstid besluttede vi os for at tage med naeste faerge saa vi kunne naa en tur i poolen hjemme paa campingpladsen. Loerdag og soendag lejede vi en lille gasgrill, pga. den fik vi mange danske venner ved, da de familiefaedrene var meget interesserede :-) Vi fik burger, kartofler (som tog laaaang tid), svinekoteletter, kylling, frisk pasta i foliebakker og en masse laekker mozzeralla-salat. Vi fik en rutine ved at vaere paa stranden om formiddagen, i skygge mellem 12-15 og saa ved poolen resten af dagen. Vi havde koebt et 5-euro-kort til en kold vandautomat med 50 liter til raadighed, som vi brugte flittigt da det jo sparer paa miljoetet - intet overforbrug af plastik. Vi laa rigtig godt, taet ved automaten, bad og toilet, strand, pizzeria og pool. Loerdag kom Soeren Martin (efterskole-ven) saa ham hyggede vi lidt med loerdag aften. Soendag gik med toejvask, den sidste afslapning, aftentur paa stranden med boblevand, peanuts, myggelys og stormvejr! Forresten er vi (paatrods af de dyre indkoebte myggelys) begge blevet invaderet af myg!

20th July 2011
DSC02097

Fine billeder
Det er nogle fine billeder både fra Venedig og fra campingpladsen. Det ser ud til at være alletiders ide med den gasgril - man bliver helt sulten bare ved at se på billederne. Det ser også ud til at det var en super strand - iøvrigt kan jeg godt se ar nogle vinglas ville have gjort sig!!! I morgen kommer Sofi til brunch inden vi tager til Grøn Koncert. Vi skulle hilse mange gange fra Rigmor.

Tot: 0.043s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 26; dbt: 0.0243s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb