9/6/2019 – Sienna

Europe » Italy » Tuscany » Siena
June 9th 2019
Published: June 9th 2019

SienaSienaSiena

de bus op de verkeerde terminus aan de zuidelijke stadspoort
9/6/2019 – Sienna

Pinksterenzondag. Verplaatsing van Passignano naar Sienna. Siena schrijven ze hier. +- 90 km hoofdzakelijk langs een gratis autostrade. Gratis wil hier zeggen 'in slechte staat'. Kan dus nog erger dan bij ons. Op de middag stonden we dus al op onze nieuwe stek op een weeral prijzige camping. 35.50 € per dag, low season price, maar alles inbegrepen. Gratis douchen, gratis elektriek, gratis wifi, gratis zwembad, restaurant ter plaatse, en busstop naar het historisch centrum van Siena op 150 m. Omdat het zondagsdienst was slechts om het uur een bus. Die van 13.50 konden we nog net tegenhouden. Moderne bus ook. Airco en Italiaanse aankondiging van elke volgende stop. Met de kaart in de hand met aanduiding van de terminus waar we moesten afstappen een makkie. We zagen het centrum naderen en weer verdwijnen tot we na een uur aan de andere kant van de stad stopten aan een andere terminus. Die van de zondagsdienst. Een Duits koppel van op de camping was in de zelfde val getrapt. Dus zitten blijven tot die weer vertrok naar het noorden, tot op de plaats waar we al een uur vroeger konden geweest zijn. Toch veel bus gereden voor een
SienaSienaSiena

de Duomo
ticket van € 1.50.

Met ons stratenplan in de hand dan maar verder naar het centrum. Hoe meer volk je ziet, hoe dichter je komt waar je moet zijn. Maar zoals overal in Toscane bouwde men hier ook de stad op de hoogste heuvels. Hier zelfs op 3 steile heuvels. Het is hier altijd steil op en af klefferen. Zelfs het beroemde plein van de paardenkoersen het Piazzo del Campo is een hellend vlak. En in de hitte nogal afmattende wandelingen voor een bompa. Dus blij dat we terug met de juiste bus direct de juiste stopplaats voor de camping herkenden.

detail van de Duomo

altijd klefferen
Siena

Effen recupereren en nog eens de kaart bestuderen
Siena

eerste glimp van het stadhuis
Siena

Overal standbeelden van Romulus en Remus, stichters van Rome. Volgens de legende werd Siena gesticht door de zoon van Remus

Middeleeuwse smalle steegjes
Siena

volg het volk en je komt er

Piazzo del Campo

wandelstraatjes

overal steegjes

verdwaalde Vlaamse wielertoeristen....
Siena

....achtervolgd door een Ferrari.

Tot: 0.071s; Tpl: 0.012s; cc: 11; qc: 30; dbt: 0.0386s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb