Dag 6: Syracuse

Italy's flag
Europe » Italy » Sicily
July 30th 2016
Published: August 19th 2016

Vandaag een lui dagje, eerst lekker buiten ontbijten met yoghurt, muesli, broodjes, ei, zoete lekkernijen en sapjes en koffie. Daarna heerlijk relaxen bij het zwembad. We nemen af en toe een plons in het water om af te koelen, want het is behoorlijk warm. Tussendoor een cappuccino en rond een uur of twee een salade als lunch. Rond vijf uur rijden we naar Syracuse om ook bij daglicht nog door de straatjes en in de winkeltjes te kijken. We maken een rondwandelijk langs de meeste kerken, en dat zijn er veel, om vervolgens weer bij het water uit te komen. Vrijdag is trouwens een populaire dag om te trouwen, ook hier, want we komen wel vier bruidsparen tegen die bezig zijn met de foto- en filmshoot. Tegenwoordig wordt er zelfs gebruik gemaakt van dronken om de jonge stellen te filmen. Wanneer we een winkeltje binnenlopen om van typisch Siciliaanse producten te kopen voor Rob en Francesca laat de eigenaar ons van alles proeven. Uiteindelijke keuze een tricolore spaghetti, limoncello en crème de pistache en - amandel. Jaap neemt nog een potje heerlijke marmelade mee en Lex een potje pistachepesto. Vervolgens weer op zoek naar een leuk restaurantje. We belanden uiteindelijk op een gezamenlijke binnenplaats van 3 restaurants. De pasta is hier vers gemaakt en ik heb er een met garnaaltjes en zongedroogde tomaatjes. Om je vingers bij af te likken! De toetjes zijn zo mogelijk nog lekkerder, er komt een schaal van diverse mogelijkheden zoals fruitmousse met ricotta en biscuits tot tiramisu en een chocolade-pistache toetje. We maken allevier een andere keuze en genieten van de zoetigheid. We verlaten dit restaurantje en besluiten aan de haven nog een drankje te doen. Het is erg warm en benauwd en we plakken aan alle kanten. Uiteindelijk een plekje gevonden en na een tijdje kunnen we eindelijk iets bestellen. De warme cappuccino kan helaas niet gemaakt worden, maar de ober beveelt de koude aan en dat blijkt eigenlijk een veel betere keuze. Vanuit hier lopen we terug naar de auto en in ons hotel duiken we snel de airconditioned kamers in. Wat een verademing, even douchen en dan lekker slapen.

Tot: 0.081s; Tpl: 0.01s; cc: 12; qc: 28; dbt: 0.0403s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb