Italy - Sicily

Italy's flag
Europe » Italy » Sicily
October 25th 2006
Saved: November 12th 2010

Dag1 - Naar Napels. Krap gepland, maar net gehaald. Het verkeer in Italiaanse steden is chaos! Gewoon continu blijven pushen, geen onverwachte bewegingen maken en steeds maar denken dat je auto iets kleiner is dan die lijkt. Dan gaat het goed. Vrijdagavond in Napels is erg gezellig.

Dag2 - Napels. Sightseeing. 1 dag is op zich wel genoeg om de interessante dingen -bijna- allemaal te zien. We hebben (achteraf helaas) het archeologisch museum overgeslagen, schijnt leuk te zijn. 's Avonds weer uit geweest.

Dag3 - Naar Pompeii. Dat was indrukwekkender (groter, in betere staat) dan ik had verwacht.

Dag4 - Eindelijk eens geen regen. Van Salerno (net onder Napels) naar Sicilie. de Ford Fiesta reed best lekker, maar de startonderbreking bleek ook te werken als gestartonderbreking, dus auto omgewisseld. Daarmee kromp de auto ook iets, we kregen een Ford Ka. Na lange rit om 23u aangekomen in Cefalu, Sicilie. Een erg relaxed plaatsje aan zee. Toeristisch genoeg voor leuke restaurantjes en hotels, maar geen massatoerisme.

Dag 5 - Zwemmen en sightseeing in Cefalu, door naar Palermo. Palermo op eerste gezicht wel leuk, maar bleek 's avonds toch wat saai. Ipv 2 dagen te blijven hebben we
Napoli HarbourNapoli HarbourNapoli Harbour

Napoli Harbour
de volgende ochtend maar uitgecheckt.

Dag 6 - Valley of the temples, tempels dus. Grieks. De omgeving was misschien nog wel mooier dan de tempels. Overnachting in Licata. Een redelijk grote stad. Maar dat er maar 2 hotels zijn zegt misschien al iets over hoeveel er te beleven is. Vroeg naar bed.

Dag 7 - Via Etna naar Taormina. Etna... dat was echt super. Met de auto naar 2000 meter hoogte gereden, daar leek het wat op een wintersportplaats, maar dan warm. Met kabelbaan naar 2500 meter gegaan (lopen hád gekund😊. Verder met jeep naar 2800 meter (Etna is 3300). Daar was het een volledig zwart maanlandschap, behoorlijk surrealistisch. En na een stukje wandelen kwamen we bij een miniuitbarsting van een paar dagen daarvoor. De lava stroomde daar nog op een paar meter afstand van ons. Erg warm, en fascinerend om te zien.

Dag 8 - Taormina. Beetje decadente kustplaats. De mafia moet ook ergens zijn geld uitgeven... Relaxed dagje. Lekker eten, lekker weer.

Dag 9 - Taormina -> Sorrento (vlakbij napels weer). Sorrento op zaterdagavond was wel grappig, zien en gezien worden op zijn Italiaans.

Dag 10 - Naar vliegveld. Waarom parkeren Italianen hun auto op de snelweg, op de oprit, op de afrit. Waarom is er nergens benzine te krijgen? Auto maar leeg ingeleverd, want we waren al wat laat. Volgens zomertijd.

COMING SOON HOUSE ADVERTISING ads_leader_blog_bottom

Napoli PiazzaNapoli Piazza
Napoli Piazza

Napoli Piazza
Napoli pizza cityNapoli pizza city
Napoli pizza city

Pompeii
PizzoPizzo

PizzoPizzo

Pizzo

Comments only available on published blogs

Tot: 0.167s; Tpl: 0.016s; cc: 16; qc: 77; dbt: 0.0636s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb