Kis-Balaton es Balaton kor bringaval - 3 + 2x fel nap - ~ 300 km


Advertisement
Hungary's flag
Europe » Hungary » Central Transdanubia » Lake Balaton
August 31st 2014
Published: September 6th 2014
Edit Blog Post

Kis-Balaton es Balaton kor - 3 + 2x fel nap - ~ 300 km





2014.08.27. - szerda, 1. nap



Budapest - Balatonakarattya vonattal - onnan bringa Balatonszemesig - 50 km



Tervezett indulas Budapestrol: 12:42 - Kelenfold

9-kor ebredtem, rengeteg pakolni valo volt meg, Mezo is pont rosszkor ment a furdobe, tovabb is volt bent joval, mint szokott, de akkor sem ertem hogyan hoztam ossze, kis hijan lekestem a vonatot.

Ugy indultam el otthonrol delben, hogy azt gondoltam eselyem sincs elkapni, Kelenfoldre menet eddig mindig eltevedtem, na, hat most nem. :D Sot, megtalaltam vegre az utat. 😊 Szerencsehullam elso felvonasa volt ez. 😊 Vonatot is epp elertem, nem jellemzo ez az eletemben, ertekeltem is nagyon .

Mar csak azert is, mert ha a kesobbivel indultam volna el, akkor tuti borult volna az egesz heti tervezet. Nyilvan nem lett volna katasztrofa, azert jobb erzes volt ez igy, na.

Az ido nem volt tul fenyes, ugy tunt barmikor elkezdhet szakadni az eso, es hat ugye mondtak is aznap delutanra egeszen sok esot es lehulest is.

Bringas rovidnadragban, ujjatlan felsoben indultam, vonaton velem szemben ulo neni megkerdezte nem fazom-e, korulneztem, mindenkin hosszu nadrag es pulover volt, valoszinu a rohanas miatt nem faztam csak.

Masfel ora volt az ut Balatonakarattyaig, kozben leszakadt az eg, de mire odaertem pont elallt az eso es meg ki is sutott a nap.

Ujabb jelnek vettem, meg az idojaras is tamogatja az elso tobb napos bringa turamat.

Nem volt hatra mas, csak elore. Gyorsan meg is talaltam a tablat, amit kerestem, ott vezet a bringaut a kozvetlen vasutallomas mellett.

A ket taskaval satrazos pakkal megpakolt bringat korantsem olyan konnyu tekerni, mint gondoltam. 😊 Szamitottam ra persze, de jobban ereztem, mint azt gondoltam es sajnos pont a terdemben. Elso napra csak 50 km-t terveztem szerencsere, ez is soknak tunt igy hirtelen. Ennyiket tekertem mar egyhuzamban, de nagyobb suly nelkul, viszont Visegrad kornyeken, ahol akadnak emelkedok. Balaton deli partja legalabb sik, teljesen sik.

Fel ora tekeres utan elertem egy egeszen gyonyoru panorama kilatasos reszt, megalltam fenykepezkedni es maris kedves emberekkel talalkoztam. Volt ott egy par , felajanlottak, hogy csinalnak rolam kepet hattarben a kilatassal, a pasi kulon szenvedett a fenykepzom beallitgatasaval, megnezte nekem az idojaras elorejelzest, segitokeszebbek egesz egyszeruen nem is lehettek volna.

Az idojaras elorejelzes viszont nem hagzott tul jol, fel oran belul egy oran keresztul tarto szakado eso.

De nem csuggedtem, gondoltam ugyis kene valami ebedszeru, ha elkezd esni az elso helyen megallok es eszem amig esik.

Ez igy is tortent, addigra mar elertem Siofok hatarat. Persze sok volt meg hatra, de nem aggodtam, tenyleg minden annyira klappolt aznap, hogy semmi sem tudta volna elrontani a pozitiv hozzalaallasomat.

Az eso valoban egy orat esett aztan ujra kisutott a nap, gyonyoru ido lett megint, utrakeltem.

Maradt a jo ido, klasz volt, sem tul meleg, sem tul hideg. A taj sokkal valtozatosabb, erdekesebb es szebb volt, mint amire szamitottam.

Laposnak pont olyan lapos a deli part, mint gondoltam, de a terdem miatt ezt en persze egyaltalan nem bantam. 😊

A telepulesek teljesen ossze vannak nove, nehez is volt kovetni hol jarok pontosan.

Este 7 korul elertem Balatonszemest, mar csak a kempinget kellett megtalalnom.

Mint utolag kiderult a telepules masik vegen van, csak nyolcra ertem oda, teljesen megragadott a naplemente, muszaj volt megallnom es vegignezni. 😊)

A kempingben meg epp nyitva volt a bufe, minimal valasztekkal, de annyira ehes voltam, hogy mindegy volt, izlett az a gyros tal is nagyon, pedig amugy nem volt egy gasztronomiai muremek. 😊 Kiszolgalas ellenben ismet peldas, ahogy egsz nap, itt is kifejezetten kedvesek voltak. Anya es lanya vittek a helyet, kedvesek, udvariasak, baratkozosak voltak, valamiert ugy kepzelem, hogy szezonon kivul tanarnok. 😊

Pont annyi feny volt meg, hogy satrat fel tudtam allitani a fejlampa nelkul. Ettem es aludtam is egeszen koran.

Nem tul jol, mert vacogtam. Ket pulcsit es egy terdzoknit vettem a halozsak ala, de kevesnek bizonyult, rahuztam a harmadik pulcsimat es az esokabatomat is aztan hajnalban, de valahogy nem sikerult mar atmelegednem.

2014.08.28. - csutortok, 2. nap


Balatonszemes - Zalakaros - 80 km


9 korul remek idore ebredtem, 20-25 fok, sator is atmelegedett vegul. Kerestem boltot, kavet, reggeliztem, zuhanyoztam, osszepakoltam. Del lett, mire indulasra kesz lettem, meglepodtem ezen kicsit, de azt gondoltam nagy baj nincs, kempinget ugyis csak delig kell elhagyni, kovetkezo ejjel meg ugysem teljesen biztos meg hol szallok meg.

Azt terveztem, hogy elmegyek a Balaton sarkaig es ott leterek a Kis-Balatonhoz, valahol. Valahol, mert nem talaltam epkezlab terkepet neten a bringas utakrol, illetve amit talaltam az alapjan nincs is mindenhol biciklizheto ut, megis letezik a Kis-Balaton kor valahogy, ugye. Szoval hitem az volt.

Egeszen jo tempoban haladtam, fenykepezgetessel, nezelodessel egyutt is 3 korul elertem a Balaton delnyugati sarkat. Tablak alapjan tovabbra sem volt egyertelmu semmi, de talaltam szerencsere egy pihenohelyet, ahol volt kint terkep kerekparos utvonalakkal. Szerencsehullam, ugye.😊

Arra jutottam, hogy elindulok Balatonszentgyorgy, Vors fele, elmeletileg foldut, dehat azt irjak biciklizheto. Lattam, hogy van egy fizetos szakasz, azt persze nem tuntettek fel hogyan es miert, de kisakkoztam, hogy az valoszinu a bivalyrezervatum terulete es belepodij, vagy ilyesmi miatt lehet.

Dobbenetesen gyonyoru volt a taj. Az ut nehezen biciklizheto, es nagyon hosszan foldut, azt azert vartam, hogy vegeterjen, de oszinten szolva megerte. Lassan haladtam, mert nehez volt a hepe-hupas uton a sok cuccal megpakolva es azert is, mert allandoan megalltam nezelodni, fenykepezgetni. 😊

Bivalyrezervatumtol mar aszfaltozott ut vezetett, ennek elso korben orultem, annak persze mar nem, hogy vege volt a vadregnyes tajnak.

Kaland azert akadt persze. Nem volt kitablazva merre talalom Zalakarost, a lefenykepezett bringas terkep alapjan probaltam tajokozodni. Meglpeteskent ert, hogy bekeveredtem Zalakomarba, azt gondoltam ki tudtam kerulni, aztan ez gyorsan at is csapott ijedtsegbe, par perc elteltevel rajottem, hogy egyreszt latvanyossag vagyok a falu lakoinak, masreszt ha nem bringan ulnek meg bajom is eshetne. Rengetegen voltak az utcan, beszologattak, egymast is uszitgattak, 'fuss utana, kapd el es dugd meg' es hasonlok. Hat nem reszleteznem, en olyan gyorsan meg nem tekertem, mint akkor. 😊)

Pedig alternativ utvonalkent gondoltam visszafele iranyban olyat, ami keresztezi a falut, dehat ezzel eldolt, en oda egyedul az eletben vissza nem megyek, az biztos.

Zalakaros utana mar nem volt messze, ugy 10 km, ennek orultem is, mert esteledett mar rendesen es a terdem is fajdogalt. Talan csak az egesz napos tekeres, de az is lehet, hogy a fokozott tempo miatt, amit a miniborsod valtott ki. 😊

Ismet 8 korul ertem a kempingbe, epp sikerult felallitanom a satramat sotetedes elott.

Ez a kemping is emlekezetes marad, mert nem volt egyetlen egy magyar felirat sem, minden csak nemetul volt kiirva es nem is szolt hozzam senki magyarul, csak nemetul, majd ugy megorultek, hogy vegre valaki nem kulfoldi, hogy aztan szabadulni sem tudtam az ezer kerdesuktol. A vacsora melle ajandek palinkat is kaptam a pincer sractol, mondvan, hogy lehult az ido. 😊)

Valoban nagyon hideg lett, felvettem az osszes ruhamat, ket terdzoknit, a bringas es a hosszu nadragot, a 3 pulcsimat es az esokabatot, de csak faztam. :/ Hajnalban el is hataroztam, hogy masnap ha torik, ha szakad szerzek egy lehetoleg vastag halozsakot, ha az nem megy, legalabb egy pledet, valamit mindenkeppen.

2014.08.29. - pentek, 3. nap


Zalakaros - Revfulop - 78 km


Ismet 9 korul ebredtem, ujra ragyogo napsutesre es megint elbalfaszkodtam az idot delig. Az utvonal ismet nem volt szazszazalekosan biztosra eldontott, azt tudtam csak, hogy Zalakomart elkerulom. 😊 Ezen kellett is ugykodnom, mert volt egy csomo keresztezodes, ami visszavitt volna, ha hagyom.

A Kis-Balaton korutat jelzo tabla foldutra iranyitott, a fenykepezoben levo terkep szerint viszont foutvonal is vezetett Keszthelyre. Ugy dontottem az aszfaltot valasztom, aznapra is 80 kmt utemeztem, sot, meg halozsak vasarlas is terveben volt. Szoval aszfalt, csak hat ebbol egeszen sok foutvonalon, tobbnyire nem volt gond, de volt egy szakasz, ami mar autopalyahaoz vezetett, na ott azert felos volt kicsit a helyzet. Nem ereztem magma odavalonak a bringammal a szaguldo autok kozott csalinkazva.

Otthoni netes segitseggel kideritettem, hogy Keszthelyen, a belvarosban van egy sportbolt, ahol lehet turafelszerelest is kapni es azt is, hogy a varos melyik szelen van kb egy Tesco. Ez utobbit szerencsere nem kellett megkeresni, utolag tudom, hogy nem lett volna egyszeru, a belvarosi setaloutcat viszont rogton megtalaltam. Vettem is egy halozsakot, megtalaltam a Balaton koruli utat is egeszen egyszeruen, boldogan tekertem tovabb.

Rengetegen jottek velem szembe, ez most teljesen uj volt, egy napja nem volt mas bringas a kornyekemen, szokatlan volt hirtelen, csakugy, mint a komolyabb emelkedok. Kis-Balaton korul sem teljesen sik a terep, de ez azert mar egeszen hegyvideki volt.

Nem voltam benne biztos bemenjek-e Szigligetre, erdekelt, de ugy dontottem kihagyom, faradtam mar nagyon. Aztan megiscsak odakeverdtem, hitem szerint az utvonalat kovetve. Ehes is voltam, meglattam egy szimpatikus ettermet-bringas pihenot, gondoltam eszem egy levest, iszom egy froccsot es atbogaraszom a terkepet. A kiszolgalas itt is kifejezetten kedves volt, beszelgettem a pultos lannyal itt is sokat, gyorsan kiderult, hogy nem jol all a tabla az egyik keresztezodesben es csak elkeveredtem, ahogy sok mas bringas is - hat legalabb van nekik is forgalmuk. 😊

Es hat ennek az eltevedesnek koszonheto a het egyik legemlekezetesebb pillanata. Ahogy ott eszegettem a levesemet, kortyolgattam a froccsomet felpillantottam, es meglattam egy hatat, lefele ment a hegyen, ismeros volt - de hat az nem lehet, hat milyen veletlenek egybeesese lenne, ha osszefutnek valakivel ott a hegyteton eltevedve? Neztem, csak neztem, a jarasa is olyan volt, a mellette baktato lany hata is tulajdonkeppen egeszen olyan, mint a baratnojee... gondoltam megprobalom felhivni, megkerdezem Szigligeten van-e, legfeljebb jol kirohog majd, ha nem. Telefon kikapcsolva, egy fel masodpercig azt gondoltam elengedem a dolgot, de nem ment, hajtott a kivancsisag. Elkezdtem szaladni utanuk es kiabalni, nem halllottak, de akkor mar nem volt visszaut, csak szaladtam utanuk renduletlenul. Kozben mar megbantam, hogy nem a bringara pattantam, az egesz rohejes volt tulajdonkeppen, de akkor mar azt gondoltam csak azert sem adom fel, mignem hatrafordult, es igen, jol lattam, az ismeros volt az. 😊) Megorult nekem o is, aztan kicsit ketsegbe is esett, hogy most beszelgetni kene, mert igazabol ok vonathoz rohantak. Azert beszeltunk par szot, nekem mindenkeppen egy vicces, emlekezetes tortenetkent marad majd meg.

Eredetileg azt gondoltam Balatonszepezden alszom, 4-5 km-el korabban szerzek egy pecsetet a revfulopi kempingben, de kezdett nagyon esteledni megint es a terdem is sajgott mar kicsit. Revfulopon a kempingben recepcio mar zarva volt, mondtak, hogy csak masnap reggel tudnak adni pecsetet, de miert nem maradok, ez a legjobb kemping, tiszta, karban tartott, bolt, kulon zoldseg-gyumolcsos es sokaig nyitva tarto etterem is van. Igazabol a sracok is kedvesek voltak, de olyan sokat nem is kellett gyozkodni, minden eszerv amelett szolt, hogy maradjak.

Satrat allitottam, bevasaroltam, zuhanyoztam, vacsoraztam es lefekdutem aludni. A vadiuj szupermeleg halozsakomban. 😊 Rogton tudtam, hogy ezzel nem lesz gond es nem is volt, nem faztam tobbet.

2014.08.30. - szombat, 4. nap


Revfulop - Balatonfured 82 km kb


Ismet 9 korul ebredtem, ujra ragyogo napsutesre es megint elbalfaszkodtam az idot delig. Persze mar meg sem lepodtem. 😊
Az utvonalban sem voltam biztos ismet, azt gondoltam valahol, ahogy ugy tunik erdemes, betekerek majd a tihanyi felszigetre bolyongani. Sajkod utan ugy tunt vezet be betonut, elindultam rajta, de ugy 5 km utan kiderult, hogy az bizony nagyon nem az, aminek gondoltam. Elso korben egy elkepeszto kaptaton talaltam magam, ami raadasul gyorsan foldutba is valtott az aszfaltbol. Komolyan fontolgattam a visszafordulast, de talalkoztam par helyivel, akik megnyugtattak, hogy rosszabb mar nem lesz. 😊 Hat rosszabb nem is volt, de az a par km crossbringazas +15 kg sullyal, na, hat az kaland volt. Kozben rengetegszer azt sem tudtam merre tovabb, terkepem nem volt, illetve amit fenykepeztem hasznalhatatlan volt, de en csak mentem, mentem, mondvan, egyszer csak atjutok. Kozben pedig meg hideg sort is kaptam. 😊 Ugy feluton jarhattam mikor elokerult 2 srac, bringaval voltak - elkepesztoen megnyugtato volt a tudat, hogy a masik iranybol is megkozelitheto a mezo. 😊 Es nem csak utbaigazitottak, hanem adtak is egy jeghideg sort! 😊 Mert ok oda, az allitolagos malyvamezore, annak a hatalmas fanak az arnyekaba termeszetesen sorozni indultak. Sajnalom, hogy nem fenykepeztem le oket, de valami elkepesztoen meg voltam szeppenve. Igazabol
allitolag malyvaallitolag malyvaallitolag malyva

sracok szerint, akiktol a jeghideg Pilsnert kaptam a cross palya felenel :)
ijedve is, kilometerekre nem volt ember, nyilvan, ha bantani akartak volna megtettek volna mar addigra, de en azert eliszkoltam, mar amennyire ez kivitelezheto volt az a nehez bringaval... Valahogy elkeveredtem a tornyokig, utkozben lattam talan a levendulafoldet is, de hogy meg a varosbol kijutni is mennyire nem volt egyszeru? Azt gondoltam 3-4 korul mar pancsolok majd a Balatonban kivetelesen, hat nem jott ossze.

6 korul ertem a kempingbe, eltokelve, hogy en bizony baratkozni fogok. Negyedik napja voltam uton, rengeteget beszelgettem emberekkel, de igazabol senki massal, csak szemelyzettel, akik kiszolgaltak. Mindenki kedves, segitokesz, erdeklodo volt, ezzel nem is volt baj, de jol esett volna vegre mar nem egyedul enni peldaul. Korabbi kempingekben leginkabb csaladok, esetleg parok voltak csak, Balatonfured nagyobb varos leven, gondoltam hatha itt mar lesznek bulizo fiatalok is. Ebben igazam is volt, csak azzal nem szamoltam, hogy 2 iranybol is hajnal 6-ig uvolto diszko zene mellett nem fogok tudni majd aludni. 😊 Nade, az volt a terv, hogy addig jarom a varost, amig nyitott, baratkozo fiatalokba nem botlom, akikhez tudok csatlakozni, egeszen elszant voltam ezugyben.

Szerencsere ilyesmire nem is volt szukseg. Alig par perccel utanam begurult egy srac, szinten egyedul. Komolyan mondom, az elso ember volt a heten, akit egyedul lattam. Es hat egyszerre erkeztunk, mellem tette le a satrat. Par percig agyaltam vajon direkt van-e egyedul, de aztan azt gondoltam, legfeljebb nemet mond. Megkerdeztem lenne-e kedve egyutt logni, vacsorazni, uszni, ilyesmi. Meglepodott nagyon, de azt mondta igen.

Kiderult, hogy Peternek hivjak, 27 eves szlovak srac. Igazan megszallott bringas, napi 200 km-t teker, Pozsony-Balaton tavon sem vonatozott semmit, dobbenet.

Vegigbeszelgettuk az estet, o is nyilvan elvezte, mert a kozos reggelit mar o javasolta. Sot, azt mondta van egy 10-15 kilometernyi tav, ami kozos az utvonalunkban, azt tekerjuk egyutt. Mondtam neki, hogy le fogom lassitani - azert a napi 200 km, khmm, hat kisse eros nekem is 😊, de azt mondta nem gond, van ideje, mindegy mikor er haza, es meg igy is 9 korul mar otthon lesz.

2014.08.31. - vasarnap, 5. nap


Balatonfured - Balatonakarattya - 35 km


Az elso reggel, amikor sikerult egeszen idoben elindulni. 😊 Peterrel kerestunk egy Balatonra nezo padot, ott reggeliztunk osszepakoltunk es 10 utan alig valamivel mar uton is voltunk. Balatonalmadiig mentunk egyutt, ott valt le az ut Veszporem fele, ami ot hazavitte.

Kozben en begyujtottem az utolso pecseteket is, verge, igy az utolso napon mar nem kerdezte meg senki igy, hogy hogyhogy egyedul vagyok, mar ezert is megerte.😊

Almadiban megalltunk meg egyet kavezni, elkoszonni.

Es ezutan mar nem is tortent velem semi erdekes. Delutan 2 korul odaertem Balatonakarattyara es jegyvasarlas utan 5 perccel jot is egy vonat. Szerencse ugy tunik meg az utolso napra sem hagyott el. 😊



Tovabbi kepek lent, elso oldalra gyujtottem par panorama kepet, masodik oldaltol mar idorendben meselek veluk tovabb.


Osszegzes, tanulsagok:



Kell 2 hosszunadrag, nem is ertem hogyan gondoltam, hogy egyet eleg bepakolni, minden mas rendben volt, felesleges 2 esokabat, inkabb 1 kabat es melle a poncso, ami alatt a hosszu nadrag sem azik el.

Nem tudom tenyleg kell-e 2 cipo, rengeteg helyet foglalt es most felesleges is volt. Nyilvan, ha csak egy lett volna es az atazik...

Fenykepezogepemhez kell toltot vinni, ha 3 napnal hosszabb ideig hasznalnam.

Pakolasi modszer jo volt, eleg a ket gumipok, a halos kozepen megfogja, az elvalosat ha a ket szelre huzom, stabilan tart.

Az viszont fontos, hogy a sulyt jol osszam el, laptop taska magasabb, arra keruljon a vizhatlan szaja, ugy biztosabban all az egesz.

Ennyi cuccal egyelore 80 km/nap amit birok, ha nincs a vizhatlan zsak, akkor talan 100-at
Balatonakarattya, panoramaBalatonakarattya, panoramaBalatonakarattya, panorama

elkepesztoen szep ive van, kar, hogy itt mar be volt borulva nagyon
is, kiderul. 😊


Additional photos below
Photos: 96, Displayed: 32


Advertisement

Balatonszemes, naplementeBalatonszemes, naplemente
Balatonszemes, naplemente

kepeslapra illoen giccses, de akkor is gyonyoru is volt


Tot: 0.072s; Tpl: 0.014s; cc: 6; qc: 24; dbt: 0.0214s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb