Motorhome reis Albanië en Montenegro - dag 17

Europe » Greece » Ionian Islands » Corfu » Corfu Town
June 10th 2016
Published: October 27th 2016

Vrijdag 10/06/2016 – Sarandë

Naar het Grieks eiland Corfu met de boot, een aftandse Hydrofoil, maar varen deed ie nog.

Een toerbus met lokale Griekse gids wachtte ons op bij aankomst.

Eerst douanecontrole voor EU-citizens. Moest wel even mijn zonnebril afzetten. Die Grieken doen hun werk.

Dan bracht de bus ons naar Achillion Palace. Ooit seizoensverblijf van Sissi. Onze gids was er helemaal weg van. Keizer Wilhelm II had er ook zijn bed staan. Die mannen zaten dus overal.

Koekendozenromantiek is niet zo mijn dada. Toch blijkbaar dé verplichte stop op Corfu, gezien de drukte van aangevoerde Cruise passagiers, te herkennen aan de invasie van Japanezen.

We werden dan nog verder rondgereden voor de noodzakelijke fotostops, en dan rondgeleid in het oude stadscentrum, waar men ons losliet in de toeristische straatjes vol met allerlei winkeltjes, prularia, eet-en drinkterrasjes.

Men is er zeer vlug om je bestelling op te nemen, maar moet Grieks geduld oefenen eer de bestelling op je bord komt.

Morgen verlaten we Sarandë en gaan we noordwaards de bergen in.

Tot: 0.123s; Tpl: 0.011s; cc: 14; qc: 31; dbt: 0.0315s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb