Lämpöä 31 astetta :)


Advertisement
Greece's flag
Europe » Greece » Crete
June 13th 2009
Published: June 13th 2009
Edit Blog Post

Helou taas!

Viisi rankkaa työpäivää takana ja vihdoin vapaapäivä! Tänne meiän hotelliin tuli viime viikolla paljon enemmän asiakkaita kun niitä lähti, joten nyt on kyllä ollu tosi kiirettä aamupalalla ja illallisella. Lisäks tänne on tullu uusia harjottelijoita (taas). Se on kyl tosi hyvä, että työntekijöitä tulee lisää, mutta kun töissä on muutenkin tosi kiirettä niin ei kerkee opastamaan niitä uusia kunnolla (täällä ei siis pomot opasta uusia työntekijöitä, vaan muut harjottelijat). Saa muute nähdä mitä tapahtuu parin päivän päästä. Saadaan nimittäin toukokuun palkka 15.6 ja tiiän että ainakin 8 harjottelijaa on lähössä tuolta ravintolasta hyvin pian ton päivämäärän jälkeen. Ne ei kestä tätä meininkiä täällä hotellissa, asumisoloja, pomoja jne. Tänne jää tarjoilijoiks siis periaatteessa minä, pari ranskalaista poikaa ja sit 6 romanialaista poikaa, jotka alotti viime viikolla. Noi pomot ei siis tiedä vielä, että noin moni on lähdössä. Ainiin, täällä oli pari viikkoa sitten pari suomalaista tyttöäkin, mutta ne vaihto kans hotellia. Ne kerkes olla täällä siis vajaan viikon. Mutta joo, vähän tosiaan jänskättää, että miten mun käy...kun viime viikolla 5 päivän työnteon jälkeen kysyin, että kai mulla on vapaapäivä seuraavana päivänä, se ravintolan pomo sano, että kaikille muille on helppo antaa vapaata, paitsi mulle ja yhelle Irinalle, koska meitä tarvittais tuolla ravintolassa koko ajan. Ja Irina on kans lähössä muualle töihin ens viikolla!!

Noh, siirrytäänpäs töistä vapaa-aikaan. Täällä alkaa olee aika kuuma, nyt kolme päivää on ollu 30astetta. Rannalla tulee edelleenkin vietettyä aikaa ja viime sunnuntaina vuokrattiin kämppiksen kanssa auto ja ajeltiin n.70km Elafonisiin. Se on sellanen ranta tuolla etelärannikolla, jota kutsutaan Euroopan Malediiveiks. Valkosta hiekkaa ja mielettömän kirkasta, turkoosia vettä. En kyllä tajuu miten toi vesi voi olla niin paljon kylmempää tuolla etelärannikolla kun täällä pohjoisrannikolla. Ajeltiin sinne siis sellasia serpentiiniteitä (Solene ajo sinne ja mä takas) ja matkalla käytiin katsastamassa Agia Sofia's caves. Oli kyllä ihan mieletön päivä! Illalla ajeltiin vielä täällä pohjoisrannikolla yhteen kylään illalliselle. Siellä saatiin laskun yhteydessä semmonen pieni pullollinen Rakia! Siitä olis riittäny 5 shottia meille molemmille, mut saatiin vaan yhet kurkusta alas :D

Tänään kun mulla oli vapaata, hyppäsin bussiin ja menin yksinäni Rethymnoniin (tunnin bussimatka Haniasta itään). Kiertelin kaupungilla ja kävin katsastamassa siellä olevan linnoituksen. Ihan jees kaupunki, aika samanlainen kun Hania. Mut kiva päästä vapaapäivänä pois täältä Agia Marinasta, tuntuu kun olis lomalla kun menee uuteen paikkaan 😊 Nyt oon vaan ihan naatti kun olin koko päivän auringossa ja lämpöä tosiaan oli 31!

Niin, oon nyt pari viikkoa asunu 5 tytön kanssa samassa huoneessa. Olkkarissa on minä ja Solene (kerrossängyssä), latvialainen Anastasia ja ranskalainen Leslie. Ja sit tollasessa pienessä makkarissa virolaiset sisarukset Rufa ja Uljana. Meillä on vaan yks kylppäri ja toissailtaan asti se vessa ei aina vetäny, lattialle ilmesty aina mystisesti vettä ja suihkun lattiakaivo ei vetäny! Onneks toissapäivänä yks mies korjas noi viat...nyt se kylppäri on ihan siedettävä 😊 Ainoo huono puoli tässä asumismuodossa on se, että kaikilla alkaa työt ihan eri aikaan. Monesti kun mä oon lähössä töihin vähän ennen seittemää aamulla, Anastasia tulee kotiin bilettämästä (sillä on välillä työt 15-23). Ja ihan sama, onko kello 8, 12 vai 15 - aina joku nukkuu tuolla huoneessa!! Pitää siis koko ajan yrittää olla hiljaa. Mutta kyllä tuolla pystyy elämään 😊

Eipä tässä varmaan muuta...PAITSI yks nolo juttu!! Nukuin toissaviikolla pommiin, ekaa kertaa elämässäni! Mul alko työt klo 8, mut olin unissani laittanu herätyksen pois päältä ja heräsin 9.10! Heitin vaatteet päälle ja juoksin ton mäen ylös töihin! Oliko vähän noloa :/ Siel oli viel ihan kauhee kiire päällä...mut onneks oon muuten hoitanu työt hyvin, niin se pomo ei ees kauheesti huutanu mulle. Toivottavasti tota ei tapahtu uudestaan!

Mutta joo, siinä kaikki tällä kertaa. Suomessa taitaa olla juhannus ens viikonloppuna, toivottavasti on hyvät säät ja muutenkin hauskat juhlistukset! Mooido<3


Additional photos below
Photos: 33, Displayed: 24


Advertisement



Tot: 0.158s; Tpl: 0.012s; cc: 12; qc: 56; dbt: 0.1092s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb