Dion és az Olympos

Europe » Greece » Central Macedonia » Dion
April 4th 2005
Published: June 28th 2005

Útban hazafelé Thessalonikibe, Katerinitől 16 km-re délre, az Olympos lábánál haladtunk el és betértünk megnézni az ókori romokat Dionba. Dion ismét egy jó hely nyitvatartás szempontjából, mert nyáron 8-tól 7-ig, télen 8-tól 6-ig van nyitva, így délutánra is lehet tervezni a látogatást.

Egy nagy város feküdt itt annak idején, mely Macedónia vallási központja volt. Itt tisztelték az olimposzi isteneket és Nagy Sándor itt mutatott be áldozatot, mielőtt elindult meghódítani a világot. A területen számos szentélyt találhatunk, talán a legérdekesebb, hogy még egy Ízisz szentély is van. (Ízisz egyiptomi istennő volt.) Itt is szomorú azonban, hogy a teljes feltárt terület víz alatt van, mivel egy patak, vagy talán több is itt folyik keresztül. Szerencsére a szobrokat itt a közeli múzeumban őrzik (nem úgy, mint Thassoson, ahol a jón oszlopfők úgy feküdtek az őrizetlen mocsárban, hogy bárki hazavihette volna), és csak másolatok vannak az eredeti helyükön.
A múzeumot nagyon éerdemes megnézni, egyrészt a nagy mennyiségű anyag miatt, másrészt mert érdekesen alakították ki a kiállítást, és egy nagyon szép mozaik, illetve egy ókori orgona is látható.

Dion az Olympos lábánál fekszik, ebből az irányból (Litohoroból) lehet jól megközelíteni. Érdemes egy napra felmenni és kirándulni egyet, nekünk sajnos most nem fért bele, de a hegyek így is szépek voltak.

Az orgonaAz orgona
Az orgona

Dion, Régészeti Múzeum
Dionysos mozaikDionysos mozaik
Dionysos mozaik

Tot: 0.07s; Tpl: 0.008s; cc: 15; qc: 63; dbt: 0.035s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb