Dag 8-Athene

Europe » Greece » Attica » Athens
August 1st 2015
Published: August 4th 2015

Dag 8 - Athene

Aangezien onze fijne vriend Dmitris ons aangegeven had dat hij ons om 8 uur met zijn sprankelende gezelschap zou komen vereren, stonden wij allemaal om genoemde tijd okselfris, kant en klaar om hem te verwelkomen. Maar wie er kwam, geen Dmitris 😞. Om half negen besluiten de dames alvast in de ontbijtgelegenheid te gaan zitten en om 9 uur sluiten de heren aan de ontbijttafel aan. Nog steeds geen teken van Dmitris die ondertussen wel door Lex zijn bed uit is gebeld. Volgens zijn vrouw komt hij er aan. Om half 10 komt meneer aanzetten en geeft aan dat wij de afgesproken tijd niet goed hebben gehoord. Hij heeft volgens hem duidelijk 9 uur aangegeven, hoor!!!! Bijzonder dat 7 personen het allemaal niet juist hebben gehoord!! Jaap en Lex laten het ontbijt even voor wat het is en lopen met onze vriend mee. Er volgt een bliksemsnelle check-out (de duiker is reeds de vorige avond al onder de boot door gezwommen) aangezien er enige haast is geboden vanwege het feit dat de nieuwe huurder reeds gearriveerd is. Onze babbelende "vriend" geeft aan dat alles in orde is en belt de maatschappij dat de borg kan worden terug gegeven. De nieuwe huurder kan volgens Dmitris ook zo direct de boot op want wij hebben deze vogens hem zeer netjes achter gelaten. Schoon is deze zeker niet, dus wij hebben medelijden met deze nieuwe schipper! Lex en Jaap zijn rond kwart voor tien weer terug en eten hun inmiddels gearriveerde ontbijt op. Hierna vertrekken wij met onze bagage richting het tramstation. Na de gratis rit met de tram, want geen van de aanwezige kaartjesautomaten werkten, op naar het metrostation. Hier konden we gelukkig wel kaartjes verkrijgen en we hebben dan ook direct een 5 dagen pas aangeschaft. Voor €10,00 per persoon kunnen wij de komende dagen in Athene met de bus, de tram en de metro reizen. Is wel ff wat anders dan we in Nederland gewend zijn! Met alle bagage lopen we van perron naar perron via de ene roltrap na de andere. Elisa komt aan het einde van een roltrap ineens vast te zitten met een loshangende "flap" van haar bagage en na een bevrijdingsactie, met een gescheurde reistas tot gevolg, kunnen we onze reis vervolgen. De halte Omonia is onze eindbestemming en hier gaan we weer bovengronds. Na een paar honderd meter een staat het hotel Melia Athens statig voor ons, in een toch wel ietwat verpauperde buurt. Het hotel is keurig netjes en na de check in kunnen we de bagage al kwijt in twee kamers die al klaar zijn. We drinken een drankje in de bar beneden en schieten onze zwembroekjes c.q. bikini's aan. Het zwembad bevindt zich op het dak en heeft een prachtig uitzicht op de Akropolis. Nadat iedereen weer is opgefrist kleden we ons om en nemen de metro naar Plaka. Volgens Kevin, die hier een week geleden reeds was, kan je hier heerlijk en gezellig eten. Hij heeft gelijk, Plaka is een gezellige wijk met veel kleine winkeltjes en veel gezellige restaurantjes. Na een kleine wandeling in de wijk begegeven we ons naar een terrasje waarvan de eigenaar ons wind, verkoeling en schaduw belooft. De wind was aanwezig maar de zon en de hitte ook, dus na het drankje op naar een restaurant in een winderig steegje en in de schaduw. Dit hebben we al snel gevonden want de dames en heren staan in grote getalen hun restaurants op straat aan te prijzen. Dit keer bleek de beloofde koelte en schaduw er ook daadwerkelijk te zijn en we hebben heerlijk gegeten. Na het eten nog even langs het Parlement om de statig staande wacht te bekijken. We besluiten om hier morgen terug te komen om ook de wisseling van deze wacht, die op ieder heel uur plaats vindt, te kunnen volgen. Vervolgens scoren we nog ergens een ijsje en hierna pakken we de metro weer terug naar ons hotel. Op het dak drinken we nog een drankje met uitzicht op de verlichtte Akropolis en rond elf uur zoeken we onze kamers op. Heerlijk om weer rechtop staand te kunnen douchen en te kunnen slapen in een normaal bed, waar je voeten niet uitsteken en je niet constant je hoofd stoot!

Tot: 0.068s; Tpl: 0.01s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0446s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb