Franska Alperna!


Advertisement
France's flag
Europe » France » Rhône-Alpes » Morzine
January 11th 2009
Published: January 11th 2009
Edit Blog Post

Hej Hopp!

Nu har det burit av igen, än en gång har jag packat väskorna och satt mig på ett plan. Dock är destinationen lite annorlunda den här gången... nämligen alperna! Franska Alperna och för att vara specifik Morzine. En skidort som ligger i ett enomt skidormåde som jag inte kan stava till.

Och här är det inte bara mycket snö, utan väldig massa engelskt folk! Så franska är ju något jag inte lär behöva så mycket här... men jag kommer nog på någon bra användning av den lilla franska ordboken jag tog med mig ;-P
Mitt första intryck av hus folket är nog lite blandat, får väll skylla lite på att jag var trött efter resan hit och allt nytt och så. (Plus att jag var i en bar innan middagen vilken var hur stor som hellst, så jag är lite lagom trött nu) De verkar trevliga i alla fall, och huset är schysst på bakgården har de byggt upp box, rails och hopp och lite sånt. Allt vilket jag inte tänker försöka mig på (mamma det säger jag inte bara för att lugna dej!)

Men nu ska jag gå å lägga mig, längre rapport kommer så fort jag köpt mitt liftkort och glidit runt lite snön!
Hare bra! / Jenny

Advertisement



12th January 2009

en till pa vift!
haha, kul att lasa din blogg ocksa, att jagitne ar den enda som sitter langt hemmifran och forsoker forminska alla uppleveler till ord och rader. skriv mer!! jag vill veta!!/kram fran syrran

Tot: 0.106s; Tpl: 0.016s; cc: 13; qc: 51; dbt: 0.0532s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb