verrassing

France's flag
Europe » France » Provence-Alpes-Côte d'Azur » Aups
July 21st 2016
Published: July 21st 2016

Je moet er wat voor over hebben. Je vader, schoonvader of bompa (hangt af van welk standpunt je het bekijkt) verrassen.
Reeds maanden geleden bedachten mijn zus en ik een plannetje. Zij hadden reeds een verblijf geboekt in de Provence met mijn vader en wij zouden onze trip wat verlengen en een bezoekje brengen.

4 dagen voor vertrek bleek dat de verkeerde camping werd geboekt. Vele sms'en, Messenger berichten en een hele omboeking later konden we dan toch terecht op de plaats waar zij verblijven.

De rit naar de Provence ging quasi vlekkeloos. Bij het vertrek nog gekeken naar grenscontroles en de bijhorende vertragingen en met gerust gemoed vertrokken, want in Luxemburg zouden we geen tijd verliezen. Zouden want met een hoop ongevallen verloren we nog meer dan een uur. Uiteindelijk geraakten we iets na 1 uur 's nachts de regio van Lyon tijd voor een kort slaapje.

De volgende ochtend klaar voor de laatste 400km vertrokken we in een stralend zonnetje over Grenoble en de alpen naar ons stekje in de buurt van Lac du Verdon.

Vlot ging het zeker wel, de Fransen moet wel hun spoorwegovergangen wat beter in de gaten houden. Gesloten voor +- 1 uur zonder politie of iemand anders de de vele wachtenden konden bevrijden.

Bij de aankomst was de verrassing compleet. Zowel bompa als onze kindjes wisten niet dat ze elkaar op vakantie zouden gaan tegenkomen, dolle pret tot gevolg. Met gezellig keuvelen, lekker eten en drinken, kortom een after birthday party kan je de rest van de avond perfect samenvatten.

Vandaag een typisch dagje in functie van het warme weer en de kindjes. Spelen en zwemmen aan en in een groot meer omringt door middelgrote bergen. Lekker de toerist uithangen en met de mannen op terras belanden hoorde er uiteraard ook bij.

De avond bracht nog een extra verrassing voor iedereen. Een huwelijksaanzoek op vakantie hadden we nog niet gehad. Marlies (mijn jongste zus) en nonkel Oli zijn voorlopig geringd met een klein campingfeestje tot gevolg.

Tot: 0.095s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 50; dbt: 0.0621s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb