Start MH rondrit naar Ierland

Europe » France » Lower Normandy » Cherbourg
August 25th 2019
Published: August 26th 2019

Geplande Rondrit IerlandGeplande Rondrit IerlandGeplande Rondrit Ierland

met de MH, met de bus, met openbaar vervoer, met de fiets....
Ierland blog :

Zaterdag 24/8/2019 – Cherbourg. We starten met een MH dagrit van 600km tot Cherbourg in Normandië. Hoofdzakelijk over de Franse péages. Temperaturen lopen op tot 35° onderweg. Klimaatopwarming ook hier. Hopelijk krijgen we eens regen in Ierland.

Zondag 25/8/2019 Bootovertocht met StenaLines van Cherbourg naar Rosslare in het zuid-oosten van Ierland. 18uur varen voor 700km. Verzamelen ten laatste om 12.30 op de inschepingsparking. 8 eenheden. Dus een klein groepje van 16 koppen. Dan 2uur aanschuiven om op de boot te geraken.

Dat hebben we al vlotter weten gaan. Toch vertrekken we op tijd om 15uur. Dus eigenlijk 14uur Ierse tijd. Prachtig weer 24° blauwe lucht en kalme zee. De speciaal bij de apotheker aangekochte pillen tegen zeeziekte kunnen in de doos blijven. Of misschien kunnen we ze nog gebruiken om niet ziek te worden van onze eerste keer links rijden.

CherbourgCherbourg
Cherbourg

verzamelen op de inschepingsparking
Cherbourg, Stena LinesCherbourg, Stena Lines
Cherbourg, Stena Lines

Daar moeten we in.
StenaLines, cabine 638StenaLines, cabine 638
StenaLines, cabine 638

Ons slaapkot. 2 bedden, wc, lavabo, douche en één stoel.
StenaLinesStenaLines
StenaLines

Boven op het dek.
We zijn vertrokkenWe zijn vertrokken
We zijn vertrokken

bootje van de loods volgt nog.
Cherbourg, einde kunstmatige havenCherbourg, einde kunstmatige haven
Cherbourg, einde kunstmatige haven

Grootste in Europa met fortificaties gebouwd in de 18e eeuw tegen de Engelsen. Toen al.

26th August 2019

IRELAND MH TRIP
Edmond, dit is denkelijk een 2-de poging. Jullie hebben veel om naar uit te kijken. Ik wens jullie " a pleasant stay in Ireland." Ierland een land in de ban van Saint-Patrick en Guinness. Persoonlijk ben ik nooit op vakantie geweest in Ireland. Wel 2 keer voor het werk naar een grote pharma plant in Newbridge.(ongeveer 45 km Z/O van Dublin. Geniet van de reis Eugène
26th August 2019

Bedankt Eugène .
28th August 2019

De overtocht.
Hey Mon en Fran. Een geluk dat jullie samen op die ene boot konden. Anders moesten jullie zelfs 2 buuten nemen...!! Toen jullie aan land kwamen zongen jullie wellicht : blij dat we hier zijn, blij dat het regent, blij dat we links kunnen rijden. De verantwoordelijkheid van de co-pilote is wel zeer groot. Hopelijk is die voorbereid op alle situaties ! Pas toch maar op voor uiterst links! Al bij al een geslaagde start en op naar boven ? Wij gaan met jullie mee!
28th August 2019

Jos, die 2 buuten dat verstaan de ingeweiden. Bedankt voor de waarschuwing tegen uiterst links !

Tot: 0.422s; Tpl: 0.024s; cc: 17; qc: 48; dbt: 0.1631s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb