Dag 21 – Vrijdag 22 september 2017 – Bonifacio

Europe » France » Corsica » Bonifacio
September 22nd 2017
Published: September 22nd 2017

BonifacioBonifacioBonifacio

zicht op de citadel vanuit de haven.
Dag 21 – Vrijdag 22 september 2017 – Bonifacio

Vandaag prachtige dag doorgebracht in Bonifacio, de mooiste stad van Corsica volgens de boekjes.

Eerst met een bus naar de haven. Nu eentje meer op maat van ons gezelschap, toch nog ruim genoeg om alleen de achterbank te kunnnen bemannen. Van in de marina met zijn peperdure jachten, dan met 'le petit train' en een lokale flamboyante gids naar de middeleeuwse citadel en de oude stad gebouwd op een smalle krijtrots van 60m hoog.

Weeral zeer smalle steile steegjes, waar nu de toeristenindustrie welig tiert. Ook de obligate kerken van de lokale beschermheiligen, oude kazernes en de middeleeuwse vestingswerken. We zagen er o.a. ook de huizen waar ooit onze Keizer Karel, en later Napoleon ooit een tijdje verbleven. Rechtover elkaar in een smal straatje.

's Namiddags deden we dan een schitterende bootexcursie langs de grillige krijtrotsen en grotten waar de boot voorzichtig een rondje in maakte. Spectaculair.

Bonifacio

met 'le petit train' op weg.

de steile steegjes.
Bonifacio - in een van de kerkenBonifacio - in een van de kerken
Bonifacio - in een van de kerken

dit is niet de nieuwe pastoor, wel onze flamboyante gids.

aan de overkant Sardinië
Bonifacio

uitlopers van de krijtrots.
Bonifacio

zicht op de baai met zijn krijtrotsen
Bonifacio

zicht op een deel van de verdedigingsgordel
Bonifacio

op de boot onder de Corsicaanse nationale vlag.
Bonifacio

huizen gebouwd tot op de rand van de rots.

zicht van op de boot
Bonifacio

Duitse kanonnenstelling uit wo2. Gebruikt als filmscène in 'The Guns of Navarone'

Tot: 0.087s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 31; dbt: 0.042s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb