Donderdag 12 juli 2018 - Velars-sur-Ouche (568km)

France's flag
Europe » France » Burgundy » Dijon
July 12th 2018
Published: July 8th 2018

Canal de bourgogneCanal de bourgogneCanal de bourgogne

242 km tussen Dijon en Migennes
Donderdag 12 juli 2018 - Velars-sur-Ouche (568km)

Naar het verzamelpunt in een dorpje juist buiten Dijon, aan het Canal de Bourgogne. Heuvelachtige omgeving aan een snelstromend bergriviertje, waar de plaatselijke jeugd een welgekomen verfrissing vindt in deze hoge zomertemperaturen. Met akkoord van de mairie mogen onze 11 motorhomes parkeren en overnachten op de parkings van de gendarmerie bijna in het centrum en op enkele stappen van het Canal. Ik denk dat we hier wel veilig zullen staan. Motards van de gendarmerie rijden hier regelmatig af en aan.

Bij een stop onderweg begonnen de controlelichtjes van de frigo in de nieuwe motorhome onheilspellend te flikkeren. De switch van 12V naar gasvoeding werkte dus niet. Paniek want de diepvriezer zit vol, en op de voorziene overnachtingsparkings is geen 230v beschikbaar. Na wat baggeren aan allerlei, veronderstellen we dat de gas waarschijnlijk op is. Hoe kan dat. De MH dealer had ons verzekerd de LPG gastank 100% gevuld te hebben voor de technische controle en zo veel hadden wij er niet van gebruik gemaakt op onze vorige trip. Dus voor de eerste maal LPG getankt aan het eerstvolgend benzinestation op de autoroute. Vervaarlijke opdracht voor de eerste keer, hetgeen dan toch nog meeviel. Met die volle tank zouden we nu wel onze diepvries veilig kunnen stellen. Niet dus ! Geen gas. Ook niet om de koken. M...de ! Na nog wat tijd verliezen met verder zoeken en proberen allerhande, was de tijd voorbij om bij onze dealer nog telefonisch te kunnen reclameren, en moesten we toch verder naar het verzamelpunt in de hoop daar hulp te krijgen van onze collega's Mh'ers. En ja hoor, bereidwillige handen schoten onmiddellijk toe, geraadschapskoffers werden opengemaakt en het hele LPG-gas gedoe gedemonteerd. Ergens een veiligheidsklep bleek vast te zitten. Een stevige tik met de engelse sleutel op het bewuste onderdeel volstond om na montage het gas te laten stromen. Met dank aan Julien uit Gooik, onze redder in nood. We moeten deze avond toch geen groot feest geven vooraleer onze voorraad bederft. Tot zover het belangrijkste feit van de dag.

Tot: 0.059s; Tpl: 0.01s; cc: 14; qc: 28; dbt: 0.0328s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb