ReissuNiemiset

Europe » Finland » Pirkanmaa » Tampere
July 2nd 2012
Published: July 15th 2012

Päästiin kuin päästiinkin matkanpäälle, matkalaukkuja hiukan täytyi käännellä jotta kaikki mahtuivat mukaan. Volvon rattiin hyppäsi Hellu, tosin kuljettaja vaihtui satamassa Sakkeen. Laivamatka ( 30h ) oleiltiin, syötiin, nukuttiin, oleiltiin ,syötiin ja nukuttiin jne. Ei sovi unohtaa tämän päivän kohokohtaa eli saunaa. Porealtaassa ensin tunti jotta sauna ehti lämmetä ja sitten me saunottiin…. Porealtaassa tapasimme moottoripyöräilijä Mummu - Maijan ja saimme nauttia hänen matkatarinoistaan. Hänellä oli 1500 Yamaha jolla matka miesten kanssa taittui kohti Alpeille ja Kotkanpesälle. Hytin ikkunastamme on upeat merinäköalat, merta, merta, merta. Laivan meno hyvin tasaista, siis unettavaa… pikku päikkäreitten aika ennen illallista.

Laivamatkan kohokohta oli ehdottomasti saapuminen Travemundin satamaan. Laiva lipui hiljalleen salmen läpi ja saimme ensi näkemykset Saksan maasta. Innokkaina lähdimme jatkamaan matkaamme ja mieltämme lämmitti kun saimme huomata, että pääsimme toisena ajamaan ulos laivasta. Matkalla hotellille saimme todeta rekkojen määrän, niitä oli enemmän kuin henkilöautoja. Kahta kaistaa rinnakkain toisiaan ohitellen ja monta peräkkäin isot rekat päästelivät etenpän ja vastaantulevia tuntui olevan vielä enemmän. Yllättävää oli myös tuulimyllyjen määrä. Pohdimme myös miksi toiset pyörii ja toiset ei? Kääntyykö tuulimyllyt jne. Lomalaisten pohdintoja siis harrastettiin.

Tot: 0.13s; Tpl: 0.012s; cc: 8; qc: 53; dbt: 0.0533s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb