Matka jatkuu

Finland's flag
Europe » Finland » Northern Ostrobothnia
February 25th 2009
Published: February 25th 2009

No niin, nyt pääsen viimein jatkamaan reissua. Lennän huomenna yöllä takaisin Intiaan ja luvassa on tutkimusretkiä Pohjois-Intiaan sekä Nepaliin. Laskeudun Delhiin ja sitten punomme yhdessä Kallen kanssa juonia siitä, minne seuraavaksi suuntaamme. Tarkempi reittimme on siis vielä täysin auki! Alustavasti olemme ajatelleet ensin lähteä jonnekin hieman etelämpään päin, sillä varsinkin Nepalissa on vielä aika viileää.

Kallea on jo kova ikävä, joten ihanaa päästä hänen kainaloonsa. Itse Intiaakin olen ikävöinyt, vaikkakin on myös monia asioita, joita en ole yhtään kaivannut. En välttämättä haluaisi taas tappelemaan tuktuk-kuskien kanssa tai karistamaan kannoiltani jotain psykopaattista ihailijaani. Innolla kuitenkin taas odotan sitä ihanaa värikästä katuelämää, kauniita luonnonmaisemia, upeita temppeleitä, hymyileviä ihmisiä (etenkin lapsia, joiden kanssa saa leikkiä), eläimiä ja mielenkiintoisia persoonallisia majapaikkoja. Rakastan myös sitä kulttuurien ja uskontojen sekamelskaa, joka ilmenee lähes kaikessa. On kiva aina ihmetellä: Mistä tuokin johtuu? Mitä se nyt tekee?

Jutut jatkuvat luultavasti ylihuomenna, kun olen kotiutunut jonnekin Kallen valitsemaan uuteen kotiimme. Saa nähdä millaisen murjun hän meille löytää. Tarkoitus olisi nyt ensin mennä hieman parempaan majapaikkaan, mutta ei tietenkään minnekään hienostohotelliin. Sellainen perussiisti ja hiljainen lodge olis kiva löytö, ja ruoka tietty saisi olla hyvää. Otan nyt iskän ostaman matkavedenkeittimen mukaan niin saan itsekin kokkailla. Ihanaa, kun saa keitellä puuroja aina silloin kun huvittaa, eikä tarvitse metsästää keitettyä vettä. Mahani tulee pitämään siitä.

No niin...Palailemisiin. Seuraavalla kerralla toivon mukaan hehkutan, kuinka hieno kaupunki Delhi on. Minulla on sellainen ennakkoaavistus, että saatan pitää siitä, ainakin vanhan kaupungin osasta.

Tot: 0.134s; Tpl: 0.009s; cc: 7; qc: 50; dbt: 0.0906s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb