Faroer

Faroe Islands' flag
Europe » Faroe Islands
June 22nd 2019
Published: June 23rd 2019

Vanochtend een fikse wandeling gemaakt naar de top van de berg bij Gjogv. Sommige stukken zijn zo steil dat er een trap is gemaakt. De verkoudheid speelt ons parten maar we komen er toch. Het uitzicht is fenomenaal. De vogels, voornamelijk meeuwen, nestelen tegen de wanden. Als je er zo op neerkijkt, word je duizelig van de capriolen die ze uithalen. Ook hier hebben we de papegaaiduikers niet gezien. Een beetje onhandig vliegende vogel met een rode bek. De fjorden die we gezien hebben zijn toch weer van een aparte schoonheid. Soms heel weids, soms meer kloofachtig. We boffen met het weer. Zonnig, winderig, met snel voortbewegende wolken die heel aparte schaduweffecten geven. Veel hellingen zijn groen tot diepgroen. Maar dan plotseling toch weer een zwart granieten helling die loodrecht uit zee oprijst. We hebben een tweetal zogenaamde scenic routes gereden over hele smalle weggetjes met telkens om de 50 meter een uitstulping om tegenliggers te laten passeren. Je komt dan wel op speciale plekken die een mooie waterval laten zien of een prachtig uitzicht geven. Onze eindbestemming is Vestmanna. Ook hier een fenomenaal uitzicht op de Vestmannasound die de 2 eilanden Streymoy en Vagar scheidt.

Tot: 0.232s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 48; dbt: 0.0583s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb