6.8. Tallinna-Helsinki

Trogir

Additional maps: Untitled | Untitled

Lautalla...Lautalla...Lautalla...

Suomi lähestyy ja arki! Pitää jo alkaa sumplia työasioitakin...

Riianlahden rantatie oli nyt uusittu kokonaan ja se on hyvässä kunnossa. Tosin se menee nyt kauempana merestä, joten maisemia ei näe. Rekkaliikennekin vähenee huomattavasti Riikan jälkeen, joten meno on paljon mukavampaa ja turvallisempaa. Matka joutuikin oikein hyvin. Riikasta Tallinnaan on kuitenkin yllättävän pitkä matka, 330km! Kaiken kaikkiaan Budapestistä kertyi 1700km Tallinnaan. Onhan siinä urakkaa. Jälleen olimme yksimielisiä siitä, että emme enää ikinä aja Unkariin! Saa nähdä pitääkö päätös? Perillä laskimme, että koko reissun aikana ajoa kertyi n. 13 000 km!!! VW Polon mittariin tuli 10 000- ja Transilvian reissulla ajoimme vuokra-autolla 3000km.

Pääsimme Tallinnassa tunnin odotuksella Helsingin lauttaan, mikä olikin jo ihanaa, sillä olo oli reissussa päässyt rähjääntymään. Vaikka olikin helpotus saapua kotimaahan, niin mieli on vielä pitkään tässä ihanassa seikkailussamme. Varsinkin, kun kotimme on vuokrattuna vielä elokuun loppuun asti. Tänään muuten Dimitri tuli kysymään minulta, josko he voisivat olla vielä syyskuunkin talossamme, sillä heidän remonttinsa ei valmistu sovitusti…. Zolle ei vielä tiedä koko jutusta, sillä hän on parhaillaan Espanjassa RSO:n keikalla…

Jaaaaahas… jatkuuko matkalaukkuelämämme vielä seuraavat 6 viikkoa, sillä Dimitri maksaa aika hyvää vuokraa mökistämme ja, täytyy myöntää, että nyt reissun jälkeen pankkitilini on laihtunut aika lailla! Houkutus saattaa olla siis aika suuri, mutta…hmmm…se tietää vielä 6
Tuliaiset...Tuliaiset...Tuliaiset...

Tätä piti ostaa mukaan, jotta voidaan tehdä "Pina Coladat" ja muistella Trogiria, kun täällä pimeys ja halla laskeutuu. Sytytetään takkaan tuli ja laitetaan kynttilät palamaan ja fiilistellään kunnolla! Eiköhän se kesä sitten taas tule!
viikkoa ”äidin nurkissa” asumista…

Tähän lopetan blogimme tällä kertaa. On ollut tosi kiva kirjoitella ja mukava kuulla, että olette viihtyneet seurassamme! Kiitos kaikille kommentoijille sekä teille, jotka ovat tulleet luokseni kertomaan tunnelmianne! Ehkä tarinani innostaa teitäkin johonkin seikkailuun…
Kivaa syksyä ja hyviä vointeja kaikille!!!
Jaana

PS. minulle taitaa tulla ikävä kirjoittamista…. tämä oli tosi innostavaa!!!! 

Tot: 0.053s; Tpl: 0.009s; cc: 11; qc: 55; dbt: 0.0313s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb