Verksamhetsförlagd utbildning (Vfu) i Danmark


Advertisement
Denmark's flag
Europe » Denmark
March 23rd 2010
Published: March 23rd 2010
Edit Blog Post

Hej allihopa!

Snart är det dags för mig att påbörja min verksamhetsförlagda utbildning (Vfu) i Danmark! Från och med v. 14- v. 18 skall jag pendla till Amager Hospital utanför Kastrup. Ett samarbete som Lunds universitet har med många av länderna i Europa. Jag åker som "free mover" men man kan också åka via ERASMUS. Jag kommer att göra min CT placering där. Ser verkligen fram emot det! Lagom avstånd är det också. Utomlands men ändå så nära att man kan ta sig hem till familjen efter avslutad arbetsdag. Främmande språk, men ändå ett språk som man förstår ganska hyfsat. Det blir lite svårare att själv prata danska men jag kommer att försöka.

En gång i veckan kommer jag att skriva blogg om hur jag har haft det och om det har uppstått några kulturkrockar eller annat roligt eller annorlunda. Trots ländernas närhet till varandra så kan det finnas stora skillnader.

Hej då så länge! Läs gärna igen i slutet av v. 14.

Hälsningar // Erika






Advertisement



Tot: 0.109s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 46; dbt: 0.0565s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb