Det første indlæg...

Europe » Denmark
January 17th 2008
Published: January 17th 2008

Kort over ThailandKort over ThailandKort over Thailand

Vi flyver til Bangkok, og kører ca. 320 km mod sydøst til Trat. Herfra tager vi færgen til Koh Chang.
Kære familie og venner,

Her er så det første indlæg på vores Travelblog, som er oprettet i forbindelse med vores tur til Thailand.

Vi rejser til Thailand (Bangkok) tirsdag d. 29.01. og kommer hjem igen onsdag d. 27.02. Vi har endelig fået styr på de væsentligste ting - flybilletterne er bestilt og i går fik vi bestilt og betalt de sidste hoteller/resorts.

Når vi kommer til Bangkok - vi lander kl. 06.50 om morgenen d. 30.01. - så tager vi en taxa (den er dog ikke bestilt - endnu) til Koh Chang. Køreturen tager ca. 3,5 time og strækker sig ca. 320 km sydøst for Bangkok. Vi har valgt at turen skal gå til Koh Chang (som er en ø), og de omkringliggende øer. I dette område af Thailand er gode muligheder for både at være "hos alle de andre turister", men også for at tage til nogen mindre og uspolerede øer.

Vi starter på hovedøen, Koh Chang (www.kohchang.com). Fra Bangkok kører vi ned til Trat hvorfra vi sejler over til Koh Chang. Sejlturen tager ca. 20 min. Vi skal overnatte de første 4 nætter på Coconut Beach Resort (http://www.koh-chang.com/coconutbeachresort/INDEX.HTM). Vi skal bo i hotelbygningen (desværre var
Kort over Trat-provinsenKort over Trat-provinsenKort over Trat-provinsen

Vi starter og slutter på hovedøen Koh Chang. Derefter tager vi til Koh Mak, som ligger syd for Koh Chang, vi fortsætter så til Koh Kood, for igen at returnere - og slutte - på Koh Chang.

Kort over sydøst Thailand
På kortet kan man se øerne Koh Chang (hovedøen), Koh Mak og Koh Kood. alle bungalows udsolgte). Herefter tager vi med båd til Koh Mak hvor vi skal overnatte 9 gange på Koh Mak Cococape Resort (http://www.kohmakcococape.com/). Hvis i kigger under Room Rates på hjemmesiden - så skal vi bo i Happy Boat. Hos Cococape skulle vi gerne være et godt stykke væk fra turisternes alfervej. Efter Koh Mak Cococape tager vi til øen lige syd for Koh Mak, Koh Kood. På Koh Kood skal vi bo på Away Resort (http://www.awayresorts.com/), også her skulle der være helt roligt og kun ganske få turister. Vi har været heldige at få fat i en Deluxe Beach Bungalow, så her skulle vi gerne gå fra terrassen og direkte ud på sandstranden :-) Herligt. Away Resort er det eneste sted, som ikke har en pool til ungerne - så det må nøjes med det krystalklare vand i den Thailandske bugt. Vi har 6 overnatninger på Away Resort. Efter Away resort går turen tilbage til hovedøen Koh Chang, og lidt mere liv og leben. Vi slutter med 6 overnatninger på KC Grande Resort (http://www.kcresortkohchang.com/) - kig under Accomodations, så har vi booket en Deluxe Room, som er en bungalow, der ligger ned mod stranden. KC Grande Resort er nok det mest luksuriøse med pool og tæt afstand til butikker og restauranter.

Mandag d. 25.02. vender vi næsen mod Bangkok igen. Vi har så en overnatning i Bangkok inden vi igen flyver mod Danmark. Vi letter fra Bangkok natten til onsdag kl. 00.50 og lander i Kastrup lufthavn tidligt onsdag morgen kl. 06.35.

Turen ser altså ud som følger:
Ankomst Bangkok d. 30.01. kl. 06.50
Coconut Resort, Koh Chang d. 30.01. - 03.02.
Koh Mak Cococape Resort, Koh Mak d. 03.02. - 12.02.
Away Resort, Koh Kood d. 12.02. - 18.02.
KC Grande Resort, Koh Chang d. 18.02. - 25.02.
Bangkok, hotel d. 25.02. - 26.02.
Hjemkomst Kastrup d. 27.02. kl. 06.35.

Vedhæftet er et par kort, så i kan se hvor i Thailand vi rejser hen.

Så vi glæder os til turen - i dag skal vi til Seruminstituttet for at blive vaccineret. William er modig, og vil gerne vaccineres først. Asta vil godt vente til sidst...

Hilsen
Thomas

28th January 2008

God tur
Hej Ladefødderne Kan I have en rigtig god tur. Vi har bedt DMI om at blokkere for alle internet besøg fra Thailand, så I på ingen måder kan blive misunderlig på os der kan nyde det dejlige danske vintervejr. God Tur og pas på Jer selv! Julius, Christopher, Charlotte & Jeroen
1st February 2008

Hej Bik's - lidt Thailandsk DMI...
Vejret her er ca. 30 grader. Det blaeser en del i loebet af dagen, men det er kun dejligt... Om aftenen tager vinden helt af, og det er vindstille. Hver nat faar vi et regnskyl. Det betyder, at der paa oen er meget frodigt og groent. Rent faktisk har Koh Chang noget af det mest velbevarede regnskov i hele Thailand. Hilsen Thomas
5th February 2008

hilsen fra farfar og Eva
Var det ikke en eller anden form for hjælp, eller noget med bistand, I kaldte det! Jeg har i hvert fald også søgt om det, for jeg vil gerne med på resten af ferien!! Glædeligt at I hygger jer. Det fortjener I. Take care. Glæder os til mere nyt. Pas på hvis der også er krokodiller. mange kærlige hilsener fra farfar og Eva
8th February 2008

Vi passer på os selv...
Hej Farfar og Eva, Vi passer godt på os selv :-) men i dag lejede vi en jeep, og var på safari i junglen. Helt alene. Det var totalt vildt. Vi blogger senere om turen - og laegger et billede eller 2 paa. KH de 5
21st February 2008

begynd nedtællingen
Kære alle 5. Begynd nedtællingen nu. Hvis I tager 4 grader ned i døgnet, så passer det nogenlunde med de 5 grader her + skydække, blæst og regn. Vejret er fint for os vinterbadere! Jeg her tilbud ude om at passe lille Peter i morgen - syg! Det står ud af begge ender, har jeg hørt. Det er lige inden for mit speciale. Derfor vil jeres bambus ikke være kørt på losseren, når I kommer hjem. Hyg jer. I har sikkert glemt, hvordan det opleves bare at gå og vente på bedre vejr. Kærlig hilsen Farfar og Eva
28th August 2008

Chang og Mak
Hej Jeg faldt over jeres Blog og kan se, at I har været et par steder, vi også overvejer. Måske kan I fortælle lidt om disse to steder. Efter at have været nordpå tænker vi at tage til chang (KC Grande) og Mak (Coco cape). Kan I anbefale nogle bestemte hytter disse steder. Priserne er jo rimelige, så man kan vælge nogle gode standarder. Er der shoppingmuligheder på Chang - white beach? Er der noget andet i vil anbefale, så hører ejg meget gerne fra Jer. På forhånd tak. Mh Bettina
13th April 2009

comment fra DK - Familien Eisensoe
Hej alle ladefødder, Super dejligt at se i har det dejligt i Thailand - Håber virkelig at i nyder det og får slappet af med en masse Cola´er og GT ved polen, når i altså ikke lige er ude og dykke, sejle, ser på skopioner ect. Her hjemme er påsken på sidste vers og vi har nydt vores sølle 5 dages mini ferie til det yderste. Ser frem til jers næste indlæg med masser af farverige billeder af hajer, hav skildpader små budha´er ect. Alt det bedste her fra Fam. Eisensøe
14th April 2009

Banana shakes og Sangsom...
Hej Fam. Eisensøe, Tak for jeres besked - vi håber, at i får holdt fodboldbanerne grønne, så de er klar til vi kommer hjem. Det eneste fodbold det bliver til her, det er Fifa 09 på Nintendo DS ! Og - nej det er ikke Cola og GT'ere, men derimod Banana Shakes og Sangsom drinks (thailandsk whisky). Hilsen William, Thomas og tøserne

Tot: 0.235s; Tpl: 0.014s; cc: 8; qc: 53; dbt: 0.1355s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb