Scandinavie 2010

Denmark's flag
Europe » Denmark » Region Midtjylland » Aarhus
August 1st 2010
Published: August 8th 2010

Zaterdagochtend, net licht. Verkansie! Met een Z4 lekker scheuren door Noorwegen (maar niet te hard, de boetes beginnen bij EUR 100 .. voor 5 km te snel.. ).
Tot de Duitse grens ging het prima, maar toen was het vakantiegevoel ineens een beetje weg: wegwerkzaamheden van 200 km, tunnels waar 2 van de 4 banen dicht waren, veel duitsers.. bij Kiel dus maar van de snelweg afgegaan en "blind" de touristische route genomen ("blind" is wat relatief, als je met een Antiliaanse dame, een laptop en een kaart rijdt.. aan de andere kant, op geen van drieen stond die tracktor die dat landweggetje blokkeerde aangegeven).
Uiteindelijk pas om een uur of 7 bij Anders (G voor intimi) aangekomen, die ons Arhus, de 2e stad van Denemarken heeft laten zien. Voor Legoland hadden we helaas geen tijd meer, misschien op de terugweg nog..
De volgende dag vroeg richting Djurs Sommerland gereden, de Efteling van Denemarken. Na alle atracties gedaan te hebben, en vanuit de Pjython telefonisch aan Jaco uitgelegd te hebben hoe z'n tv werkt, was het tijd te testen hoevaak deze achtbaan achter elkaar gedaan kon worden voordat je er een nekhernia aan overhoudt. Drie keer. Letselschadeadvocaten kunnen bellen met Henk.

Ondertussen was het een uur of 3, en waren we Denemarken wel weer zat.. het is net Nederland, met wat meer heuvels en wat meer blond. Voor nog meer blond hebben ze een bootverbinding gemaakt met Go:teborg, en het toeval wilde dat we hier een kaartje voor hadden. Met een biertje op het bovendek van de ondergaande zon genieten, daar was inderdaad de bar..

9th August 2010
Patsertje

wtf
pas je toch nooit in met alle zut?

Tot: 0.071s; Tpl: 0.013s; cc: 11; qc: 30; dbt: 0.0253s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb