Flaskepost fra flæskeland

Europe » Czech Republic » Prague
October 21st 2008
Published: October 21st 2008

Mie og BirgerMie og BirgerMie og Birger

Det er Birger der passer hytten mens vi er ude.

Hvadså der

Nu har vi boet i vores lejlighed i over en måned, og sikke en måned! Der har været kulinariske experimenter (fried knödel), fredag aften ping pong, masser af Super Mario, nogle komplet uforståelige opgaver og et par aftener hvor den fik et par på frakken. Med frakken mener jeg øl, og med et par mener jeg masser. Dog ikke den danske standard, da vi dog trods alt er ansvarlige studenter og repræsenter Københavns Universitet, for slet ikke snakke om vort land. Lade os lade den ligge med at sige at nogle af os er bedre til at komme hjem kl 7 uden nøgle end andre. Og her mener jeg Mie.

Lejligheden er nu loaded med alt det bedste fra ikea samt slægtningedonationer. Vi har ikke fået muligheden for at afprøve vores oppustelige luftmadras, men det ændrer sig snart da vi får flere skiftehold af danskere på besøg - det glæder vi os til. Der er nu fint og relativt renligt, dog huserer Wei Li's sok stadig omme bag vaskemaskinen, den sidste kinesiske bastion.

Vi har mødt en masse dejlige mennesker hernede, vi er dog lidt hæmmede af at vi har temmelig krævende opgaver til hver uge
Den fulde cowboyDen fulde cowboyDen fulde cowboy

20 minutter senere sidder denne mand med en cigaret i munden, en øl i hånden og en varm pizza foran sig. True story.
og at vi ikke bor ude i Party Central, så vi ser ikke folk SÅ tit. Fra nu af tager vi os sammen og laver vores opgaver til fredag, så vi kan hygge noget mere. Prag behandler os godt, sporvognene kører upåklageligt på alle døgners tider, øllen er god og billig og byen er smuk i det hele taget. Nu hvor vi har vores luxus student cards, så kører vi med alt der bevæger sig.

Vores 2års dag gik fino, vi lavede en masse sushi (tak Lotte) og hyggede. Prokop havde fået alt hvad der hører til sushi-making i 2 års gave😊 Dagen efter inviterede vi straks Fred og Fran over til sushirester og shithead, så nu er en større sushi-fest under planlægning. Fran spiller vi i øvrigt fredags-bordtennis med. Vi prøver at deltage i alle større student-activities, som udflugter og pub-crawls, indtil videre er det dog noget slattent synes vi. Folk ude på Party-Central (Hostivar Student Dorms) er ved at få for meget af "anti-social" behaviour og fester der bliver lukket af politiet, så nu er de ved at flytte ud, det betyder flere house-parties og besøg til os, så det er dejligt. Skolesystemet er stadig temmeligt kaotisk,
AdvarselAdvarselAdvarsel

Party Central bliver bedt om at skrue ned for charmen.
med ting der forsvinder, lærere der ikke dukker op og et bureaukratisk system der elsker at forvirre alt og alle. Vi føler dog at vi har ok check på det efterhånden. Vores studier ligger pt. tirsdag og onsdag, hvor onsdag er en heldagsaffære, så der er vi pænt trætte bagefter. Lyder nemt, men mængden af læsestof er stor, heldigvis er der nogle komplette kogere iblandt studenterne, så vi håber på at klare eksamenerne nogenlunde helskindede. Mie er desuden en stor organisator.. så stor at Fran troede hun var tysk på grund af indstillingen: Ordnung must sein!!..

Vi hygger stadig med Prokops familie, og forgårs var vi hos bedste og lave græsk mad... Mie er dog ikke helt vild med mængden af olie bedste formår at komme i maden.. og undgik desuden en svampe indsamlingstur med Onkel Milan og hans kæreste.. Har aldrig været god til natur... 😊

Ellers går afterne med Bubber & BS og Supermario, hvor Mie spiller nr.4, Prokop spiller nr. 2 og sammen spiller vi nr. 3!! jubiiii!. Ellers griner vi af vores genbo, der enten ser football eller porno på sin gigantiske computerskærm.

Hot:
Homemade Sushi
Te
Super Mario
Natsporvogn, nr. 51
Bordtennis
DemoDemoDemo

Freedom not Fear demoen i Prag. En masse techno og røg.

Grøntsagsmarkedet nede i byen

Not:
Canadiske undervisere
Amerikanske undervisere
Wei Li's vaskemaskine
Dårlige Natklubber
McCain

Det var alt for denne gang, vi savner naturligvis jer, så håber på at se jer hernede!

Kys og kram

Onkel Milan + Kæreste

I bedste's rygerum.
Bedste.Bedste.
Bedste.

Bemærk at der altid er noget i ovnen vi skal slæbe med hjem og spise.
MinersMiners
Miners

Yes, såer der tourist rundfart i minerne.
KostelecKostelec
Kostelec

En kirke udsmykket med knogler fra 40.000 mennesker.
Hovedpine.Hovedpine.
Hovedpine.

Sådan ser opgaveskrivning ud.
SushiSushi
Sushi

2årsdag bliver fejret med hjemmelavet maki
Mie & FredMie & Fred
Mie & Fred

Mie prøver at forklare Amager stilen
Mama + PepeMama + Pepe
Mama + Pepe

Det mor med kæreste
TeabarTeabar
Teabar

Nepalesisk te-hus

Tot: 0.093s; Tpl: 0.011s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0433s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb