woensdag 9 juli 2014 dag 7


Advertisement
Belgium's flag
Europe » Belgium » Flemish Brabant » Heverlee
July 15th 2014
Published: July 15th 2014
Edit Blog Post

Ik word vroeg wakker door de klamme kou die door mijn tent en deken heen trekt, Taric is vast gaan douchen, ik heb nog wat slaap nodig. Anderhalf uur later geniet ik van mijn eerste (warme) douche sinds zondag en zit ik met een ingepakte tas binnen bij de wifi-spot, even mijn ervaringen opschrijven en een hostel zoeken in Brussel. Ondertussen word mij een perzik met tonijn aangeboden, met sla, tomaat, komkommer en wortel. Nog nooit was ik zo blij met groente. Weer helemaal opgewarmd en bijgekomen dus, klaar voor een nieuwe dag! We vertrekken 's middags rond een uur of drie pas met de trein naar Leuven en door naar Brussel. Eenmaal aangekomen gaan we op zoek naar het hostel wat we eerder vandaag hebben opgezocht, wat een stuk uitdagender blijkt dan we hadden verwacht. De één stuurt ons de stad uit, de ander zou zijn eigen huis niet meer terugvinden met een GPS in zijn hand. Gelukkig is het openbaar vervoer gratis (er word niet gecontroleerd). Uiteindelijk vinden we dan toch hostel Louise, zij het per toeval; we besloten iemand de weg te vragen toen we al in de juiste straat stonden en hij wees enkel naar een bordje achter hem. Hebben we onszelf weer mooi voor lul gezet dus. We dumpten onze spullen, doken onder de douche door en zochten een kroegje op om de wedstrijd te kijken. We werden aangesproken door een leuke meid voor een sigaretje en vroegen op onze beurt naar een kroeg. Ze snapte er niets van, zei wat in het Frans en zwaaide wanhopig met haar armen alvorens ons een kus toe te blazen en weg te lopen. Ze probeerde het tenminste. Enigzins verbaasd lopen we door en missen uiteindelijk alleen de eerste vijf minuten van de wedstrijd. In de kroeg ontmoeten we een man die niet langer dan een minuut fijn gezelschap was, en tijdens de rust moeten we snel naar een andere kroeg: meneer sluit om elf uur om vervolgens zelf te gaan zitten zuipen in dezelfde kroeg als wij vonden. Weet je wie er ook was? 's Werelds irritantste judoka uit de vorige kroeg. Hij is geen vijf minuten stil geweest. Toen Nederland de penalties weggaf zijn we direct vertrokken. Tijd om te slapen.

Advertisement



Tot: 0.14s; Tpl: 0.011s; cc: 10; qc: 50; dbt: 0.0835s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb