13. Zon 13 jan - Los Vahos

Published: February 4th 2008

Los VahosLos VahosLos Vahos

onderweg naar ..
Wou naar 'Los Vahos' gaan, natuurlijke stoombaden ergens op een berghelling.
Eddy me vergezelt. Was dus ergens in de 'bergen', moest daarvoor dus een paar kilometer een zandpaadje naar boven oplopen. Vermoeiend vermoeiend! Zeker met mijn conditie. Kheb veel moeten stoppen om te 'rusten' of om onder nen eucalyptus boom een stukje cake te eten. (ruikt nogal sterk zo nen boom!)
Uiteindelijk dan toch boven geraakt .. en ik stoombad genomen. Moet u daar eigenlijk niet veel bij voorstellen, was gewoon in een huisje .. een hok .. met daarin nog een kleiner hokje met een stukje douche (waaruit maar een piepklein straaltje water kwam) en achter plastic was het stoombad gedeelte. Klein kamertje maar .. donker, want licht werkte niet, dus had enkel klein beetje zonlicht dat van andere kamer binnenkwam. Het zag er niet echt appetijtelijk uit .. maar ik was nu toch tot daar geklommen .. dus kon ik er ook beter ingaan.
Was warm! Het was buiten al goed warm in de zon .. en dan om binnen nog in zo een stoombad te zitten zweten. Maar kmoet zeggen .. het was zalig! Twee 'sessies' gedaan .. ondertss wat gelezen en het zelf koud gekregen en voelde me echt wel goed toen ik buiten kwam. (niet voor lang want weg was nogal stoffig en al snel waren mijn voeten en binnen bruin vant stof :s)
Er was daar ook een feestje aan de gang .. pinata kloppen! Een papier marche ding (ster, pop .. zelfs spiderman!) dat aan touw wordt gebonden en door middel van 2 koorden kan verschoven worden.
Een kind wordt dan geblindoekt, krijgt stok in handen, wordt paar keer rond gedraaid en mag dan naar hartelust in het rond kloppen, met de bedoeling om de pinata te raken. Na minuut wordt er dan van kind gewisseld .. totdat pinata genoeg slaag heeft gekregen dat de snoepjes dat er vanbinnen inzitten eruit vallen. Wel grappig zicht .. mensen dat errond staan opzij moeten springen omdat degene met stok wat te dicht in hun buurt slaagt. Of als pinata openspringt ziet geblindoekte dat niet echt en zit nog in het rond te slagen, terwijl al de rest zich al op het snoep heeft gestort .. gevaarlijke toestanden 😉.

Hadden voor afdaling andere weg gekozen .. veel mooier, weggetjes met gras, tussen koorn velden en bloemekes enzo. NICE!
Ondertss wel grote honger gekregen, terug beneden gestopt bij de befaamde '3tacos for 10Q' places. En wel 5x '3tacos for 10Q' genomen :P.
Douch genomen om al het stof er terug af te spoelen .. en dan terug naar het centrum alwaar Eddy had afgesproken met zn vriendin (een hollandse!) en nog ne vriend (maar die is niet komen opdagen). Was gezellig cafeetje, bekend voor 'chocolate'! Mmmm dus. Was wat ingericht als 'het labyrint', overal hingen dingen tegen de muur enzo. Echt gezellig en tof om te zitten. Chocolademelk was ook ok, heel zoet. Maar de chocolade cake was slecht! Waterige .. cake (als ik het zo al mag noemen) en smaakte niet naar chocolat. Pff .. tegenvaller. In dit land nooit meer proberen 😉

Daarna naar huis van zn vriendin gegaan (hmm .. namen :S). Die was hier voor een 5tal maand op stage en woonde nog met paar andere hollandse meisjes in huisje. (jaja, weer hollanders 😉
Rest van avond gewoon voor tv gehongen .. amerikaanse series gekeken. Heb al goede post ontdekt voor als ik in de US zit, warner bros(of broters ofzo).

Eerste impressionant zicht

een pyramide .. 't is eens iets anders
TacosTacos
Tacos

3 voor 10Q mmmm

Tot: 0.072s; Tpl: 0.017s; cc: 15; qc: 23; dbt: 0.0387s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb