Moi!

Published: May 22nd 2007

Olen nyt perillä Antiguassa! Eilen tuli muutos suunnitelmiin, kun Arturolle tuli työesteita, eikä se pääse lähtemään vasta kun ehkä torstaina.. Jos silloinkaan!

En siis jäänyt odottelemaan, vaan menin ostamaan samantien bussilipun tänne Antiguaan. Ostin lipun yöbussiin joka lähti Floresista klo.23.00. Pikainen kamojen pakkaus ja sit olikin lahtö. Bussi oli ykkösluokan bussi täällä, mutta samanlainen siis mitä meillä on suomessa pidemmillä matkoilla. Hullu ilmastointi oli päällä melkein koko matkan, meinas tulla vilu vaikka olikin pitkähihanen paita ja farkut päällä! Matka kesti 7 tuntia Guatemala cityyn, siellä oltiin siis aamulla klo.6.00. Siellä olikin odottamassa jo seuraava pienempi bussi joka toi mut Antiguaan.

Täällä on todella hienot maisemat! Tulivuori näkyy taustalla.. Tykkäsin Antiguasta heti kun tulin tänne! Täällä on tosi vihreetä, puistoja ym. Aamulla kävin syömässä tosi hyvän aamupalan, ja sen jälkeen piti mennä vähäks aikaa nukkumaan. Majoitun Dieterin tutun guesthousessa, jossa mulla on oma huone suihkulla. Matkan siitä 30Q yö, eli joku 3 euroa.

Kävin ostamassa mulle myös huomiseksi tulivuori retken! Lähden aamulla klo.6.00 kohti Pacaya (muistaakseni tuo oli se nimi) tulivuorta, joka on toimiva tulivuori! Eli siellä pitäisi nähdä laavaakin.. Ylös joutuu patikoimaan 2 tuntia, eli voi olla että retken jälkeen oon hieman poikki. Kävin ostamassa myös lämpimän hupparin ja sadeviitan kyseistä retkeä varten! Tulee se huppari kyllä muutenkin tarpeeseen, täällä on nimittäin huomattavasti kylmempi kun Floresissa. (Antigua sijaitsee n.1500 metriä merenpinnan yläpuolella, kun Flores on samalla tasolla meren kanssa.)

Huomenna tai varmaankin ylihuomenna kirjottelen sitten lisää mm. että millasta oli siellä tulivuorella..! Näkemisiin!

Tot: 0.079s; Tpl: 0.009s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0514s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 5; ; mem: 1.1mb