N.P. Manuel Antonio : Monkey See, monkey do..

Published: January 12th 2009

Alle, t heeft de hele nacht doorgegeregend, hennig vochtig, dus klam en bezweet samen met de muggen onder de klamboe wakker geworden..
Douchke en aangeschoven voor Ramires's "Walking Dinner", veel fruit en koffie met het verwachte effect.. rij bij de bano..

Op eigen houtje het park ingetrokken (de gids was veel te opgefokt en zat te stressen.. No gracias, Chill, .. Pura Vida..)
.. Het was de moeite.. Off the beaten track de jungle in, klimmen en klauteren, Roberto is nog t rivierke in getotterd.. but saved the camera..
Luiaard gespot, sjiek beest, alles opt gemak, kunnen we nog iets van leren.. zit wel n geurtje aan..

Damn, zo heet en vochtig, niet te doen, zo zweten..

De hele weg door de jungle apestreken
blijkbaar kunnen we goed apen nadoen, want toen we terug op de hoofdweg uitkwamen stond er al volk klaar met de camera's, ze leken wat teleurgesteld dat wij het waren.. lekker dollen met de gringo's..

De stranden zijn hier echt de moeite.. Zie foto's, daar krijgt ge niet genoeg van.. Yeah, romantisch he :-)..

Yeehah, EINDELIJK eens apen gezien, best wel toffe beesten.. Over andere apen hebben we later grondig onze mening moeten herzien..

Voor de rest nog luiaards, tapirs, wasbeertje, salamanders, kikkers, .. gringo's..

Serieuze hike dus, en later op de dag nog ff terug om aan het strand gaan te liggen.. en uiteindelijk begon het weer te regenen..

Terug aan de cabinas, kwam de Ramirez zijne maat vragen of we de aardbeving hadden gevoeld. Sommigen hier hebben het gevoeld, maar wij niet, zaten op dat moment op het strand en in het water ..
Die aardbeving was in Alejuela, daar zaten we op dat moment n 200km vanaf, blijkbaar was dat toch menens, want op TV was niets anders als nieuws..

De Howler-Monkeys waren wel onrustig en hebben serieus kabaal gehad, en hebben de hele nacht door zitten brullen..
Uiteindelijk is het geeindigd in "throwing mierda" :-), als het die beesten niet aanstaat of als ze geirriteerd zijn beginnen ze blijkbaar met "mest" te gooien, Nu jah, ge kunt ze niet kwalijk nemen dat ze eerlijk zijn, kunnen we ook nog iets van leren.. Pura Vida..

PS: die "Pura Vida" is zowat de slogan van Costa Rica, en redelijk wat locals zeggen dat bijna altijd op het einde van hun zin..

Voor de rest,
Manuel Antonio N.P.Manuel Antonio N.P.Manuel Antonio N.P.

Meer beestjes..
veel fotos, was echt NICE.. dus enjoy.. tenzij ons strandjes jullie beginnen te vervelen, ons alleszins niet.. :-)

Manuel Antonio N.P.

Boom met de naalden die de indanen gebruiken voor (blaaspijp) pijltjes.. als ze die eerst in ne kikker steken, krijgt ge giftige pijltjes

Off the beaten track
Manuel Antonio N.P.

n kapucijnaapje, die liepen daar met hopen rond..
Manuel Antonio N.P.

Meer aap (op de achtergrond!!!)

Still More beach..

Tempting eh..
Manuel AntonioManuel Antonio
Manuel Antonio

Langs de kraampjes

Tot: 0.114s; Tpl: 0.017s; cc: 11; qc: 56; dbt: 0.0635s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb